ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: برخی از مردم گوشی‌های اپل خود را خاموش کرده‌اند

وزیر ارتباطات کشورمان در آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با اشاره به این موضوع که اگر ابزار و یا فناوری به بازار پشت کند محکوم به شکست است؛ محدودیت‌های ایجاد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۲۷

وزیر ارتباطات کشورمان در آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با اشاره به این موضوع که اگر ابزار و یا فناوری به بازار پشت کند محکوم به شکست است؛ محدودیت‌های ایجاد شده توسط اپل برای کاربران ایرانی را نامطلوب خواند و تاکید کرد که ایرانیان با اینکه اپل را دوست داشتند، اما بسیاری از آنها بعد از این اقدام گوشی‌های خود را خاموش کردند. وزیر ارتباطات اعلام کرد که سازمان رگولاتوری به زودی آمار این خاموشی‌ها و عدم استفاده مردم از اپل را به زودی در گزارشی مفصل ارائه خواهد داد.

«محمدجواد آذری جهرمی» همچنین  اعلام کرد که مردم امروزی گوشی را برای نیازهای اولیه ارتباطی نمی‌خواهند و توقع بالاتری نسبت به این گجت‌ها پیدا کرده‌اند:

«گوشی زندگی روزمره آنها را پیش می‌برد و گوشی‌ای که نتوان از خدمات حمل و نقل، بانکی و سایر اپلیکیشن‌های آن استفاده کرد، محکوم به خارج شدن از بازار است.»

سرنوشت آیفون در ایران

جهرمی فناوری اطلاعات را یک بستر خوب برای بهینه سازی اوضاع کشور خواند و آموزش نیروی انسانی کارا را یکی از مواردی دانست که دولت باید بیشتر روی آن تمرکز کند:

«نیروی انسانی که متخصص باشد کم است ولی سازمان فناوری اطلاعات ایران از وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارهایی کردند تا مشکل تربیت نیروی متخصصی که از دانشگاه خارج می‌شود، حل شده و فارغ‌التحصیلان توانمند و آماده برای ورود به بازار کار شوند.حضور فعالین اقتصادی ما در اقتصاد دیجیتال هم روز به روز بیشتر می‌شود و توجه‌ها بیشتر به این سمت کشیده می‌شود.»

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت نیروی جوان بسیار خوب در کشور تاکید کرد که حاکمیت و دولت باید به تغییراتی در زیرساخت‌های موجود، بخصوص در اکوسیستم فناوری، برای ایجاد تسهیلات انجام دهند تا جوانان بهتر بتوانند پتانسیل خود را شکوفا کنند و آن را تبدیل به ظرفیت بالفعل کنند. جهرمی باور دارد در صورت تحقق این امر، هم ثروت آفرینی می‌شود و هم شغل ایجاد می‌کند:

« زمانی در کشور سازمان فنی و حرفه‌ای بود که نیروهای متخصص را پرورش می‌داد  و اکنون یا باید از ظرفیت این سازمان در جهت نیاز فعلی استفاده شود، یا در صورت لزوم نهادسازی شود.»

جوانگرایی در وزارت ارتباطات

وی باور دارد که کشور ما سال آینده برای تأمین مالی در حوزه‌های مختلف با محدودیت روبه‌رو هست که این موضوع برای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور یک فرصت است؛ زیرا سازمان‌ها به افزایش بهره‌وری نیازمند می‌شوند و ناگزیرند به اکوسیستم استارت‌آپی روی بیاورند. جهرمی با اشاره به لزوم پیشرفت شهر هوشمند و هوشمندسازی انرژی تاکید کرد که این موارد باید عملیاتی شود: «باید بازار را برای این کسب‌وکارهای هوشمند آماده کنیم.»

وزیر ارتباطات باور دارد که هوشمندسازی در زمینه‌ بهداشت و آموزش هم ضروری است و باید این تحرک و تحولی که در جوانان کشور ایجاد شده را ادامه داد تا افزایش بهره‌وری را برای ایران رقم بزند: «نگرش مردم و کسبه سنتی نسبت به استارت آپ‌ها و کسب‌وکارهای مدرن عوض شده و همگی پذیرفتند که این کسب‌وکارها زندگی را تسهیل بخشیده‌اند و سنتی‌ها هم باید خودشان را وفق دهند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • aliresa
    aliresa | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    چشم شما روشن، شما که پول گمرکتون رو از مردم گرفتید، دیگه مشکلات مردم پشمتون!

  • آریا
    آریا | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    کلا" این جماعت عقب افتاده عادت به تناول Sh.t دارن

  • Sam1
    Sam1 | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    باز شروع شد. اما یک چیزی رو شاید درست بگی. کسانی خاموش کردند همان کسانی هستند که آگاه نیستند. از رسانه میلی جهت آگاهی استفاده می کنند و علم و دانشی مانند مهارت زبان خارجه را ندارند. از قوانین جهانی و کپی رایت اطلاعی نداشته و فقط IDM را از کودکی فرا گرفته اند.
    در ضمن استارت دزدی اپ هم خوب جا انداختی هان. دیگه این هم عادی شده.

  • seedni
    seedni | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    راست میگی اَروا عَمَت

  • rezamo
    rezamo | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

    وارد کننده همه چی که اقا زاده ها اند مردمم جکم چیو دارن نمیدونیم ولی به هر حال بار ها این اتفاق افتاده و در نهایت اپل مجوز استفاده باز کرده اخه کدوم احمقی از جاسوسی و بیگ دیتاش میگذره که اپل بگذره

    • enrix
      enrix | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

      اگه بخواییم به بیگ دیتا و جاسوسی و این مسائل نگاه کنیم باید رفت دنبال طراحی سیستم عامل که اصن داستانش با همه چی جداست . یه سیستم عامل در حد اندروید که حداقل نیازهاای کاربر رو ارائه بده . متن باز و با امنیت خوب

مطالب پیشنهادی