ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات از تسلا مدل Y در آستانه رونمایی رسمی

بالاخره پس از مدت ها حدس و گمان، جدیدترین محصول تسلا با نام مدل Y در تاریخ چهاردهم ماه مارس (23 اسفند) رونمایی خواهد شد. ایلان اسک با انتشار سلسله توییت هایی ضمن بیان این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

بالاخره پس از مدت ها حدس و گمان، جدیدترین محصول تسلا با نام مدل Y در تاریخ چهاردهم ماه مارس (23 اسفند) رونمایی خواهد شد. ایلان اسک با انتشار سلسله توییت هایی ضمن بیان این موضوع به برخی از مشخصات کلی مدل مذکور نیز اشاره کرده است.

بر اساس برنامه ریزی ها تسلا مدل Y در لس آنجلس و در استودیوی طراحی تسلا پردابرداری می شود. این خودرو در کلاس کراس اوورها قرار گرفته و در واقع نسخه ارزان قیمت مدل X به شمار می رود. به عبارت بهتر نسبت مدل Y با مدل X را می توان به نسبت مدل 3 با مدل S تشبیه کرد. این کراس اوور جدید با هدف جذب مشتریان بیشتر توسعه یافته و عموم مردم را نشانه گرفته است.

Tesla model Y
تصویری مبهم از مدل Y که بزودی معرفی خواهد شد

به گفته ایلان ماسک در طراحی و ساخت تسلا مدل Y از پلتفرم سدان مدل 3 استفاده شده و این کراس اوور جدید را می توان نسخه قد بلند مدل 3 تصور کرد. نکته مهم اینکه هنوز مشخص نیست آیا مدل Y همانند مدل X دارای درهای موسوم به "بال شاهین" (falcon wing) خواهد بود یا خیر، اما با توجه به پیچیدگی و برخی مشکلات بعید است شاهد بکارگیری این درها در ارزان ترین کراس اوور تسلا باشیم.

تسلا مدل Y

توییت های مدیرعامل تسلا حکایت از آن دارند که مدل Y حدود 10 درصد از مدل 3 بزرگ تر و قیمت آن نیز به همین میزان فراتر خواهد بود، شاید به همین دلیل است که ماسک مسافت قابل پیمایش این خودرو را اندکی کمتر از مدل 3 برآورد کرده است. تولید مدل Y از سال آینده آغاز خواهد شد.

ناگفته نماند تسلا ماه مارس شلوغی را پیش رو داشته و به غیر از مدل Y از نسخه سوم ایستگاه های سوپر شارژ خود پرده برداری خواهد کرد. این ایستگاه های 350 کیلوواتی زمان لازم برای شارژ خودروهای برقی را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داده و به چند دقیقه کاهش می دهند. با توجه به موفقیت تسلا مدل 3 به نظر می رسد که مدل Y نیز از شانس مناسبی برای عرض اندام در بازار داغ خودروهای کراس اوور برخوردار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

    در مورد مدل پیکاپش چیزی نگفتید. قراره وانتش هم بیرون بیاد

    • AZjaguar
      AZjaguar | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

      nhnh

مطالب پیشنهادی