ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

jaguar-i-pace
خودرو

نتایج جشنواره خودروی سال 2019 اروپا اعلام شد

از سال 1964 تاکنون دست اندرکاران برخی از معتبرترین و معروف ترین نشریات خودروی اروپایی، مدلی را به عنوان اتومبیل سال قاره سبز انتخاب می کنند. برای سال 2019 این عنوان به جگوار I-Pace رسیده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

از سال 1964 تاکنون دست اندرکاران برخی از معتبرترین و معروف ترین نشریات خودروی اروپایی، مدلی را به عنوان اتومبیل سال قاره سبز انتخاب می کنند. برای سال 2019 این عنوان به جگوار I-Pace رسیده و کراس اوور زیبای انگلیسی ها در رقابتی تنگاتنگ با Alpine A110 پیروز شده است.

هر دو مدل جگوار I-Pace و Alpine A110 موفق به کسب 250 امتیاز از هیئت داوران شده اند، اما به دلیل اینکه تعداد بیشتری از داوران I-Pace را در ابتدای لیست خود قرار داده اند، در نهایت این کراس اوور الکتریکی به عنوان خودروی سال اروپا برگزیده شده است.

این اولین بار است که جگوار در کسب جایزه اتومبیل برگزیده سال اروپا برنده می شود. پس از I-Pace و A110، کیا Ceed و فورد فوکوس به ترتیب با کسب 247 و 235 امتیاز در رده های دوم و سوم ایستاده اند.

alpine-a110

آقای رالف اسپث (Ralf Speth) مدیرعامل جگوار درباره افتخار جدید شرکتش گفته:

اینکه اولین خودروی برقی ما اولین محصول جگوار است که عنوان خودروی سال اروپا را نیز به خود اختصاص می دهد، حس افتخاری بزرگ برایمان به ارمغان می آورد.

car-of-the-year-2019

بد نیست اشاره کنیم جگوار I-Pace یکی از کاندیداهای خودروی سال جهان نیز به شمار می رود و این احتمال وجود دارد که افتخاری دیگر را نصیب شرکت سازنده کند. کراس اوور جذاب جگوار جزو کاندیداهای شاسی بلند برگزیده آمریکای شمالی نیز بود، اما در مصاف با هیوندای کونا شکست خورد.

jaguar-i-pace (3)

در هر حال جگوار I-Pace از زمان عرضه موفق به کسب 55 جایزه مختلف از رقابت ها و موسسات مختلف شده است. این خودروی برقی جایزه اتومبیل برگزیده بریتانیا را نیز به خود اختصاص داده است.

جگوار I-Pace

ناگفته نماند I-Pace رقیب تسلا مدل X و آئودی E-Tron محسوب می شود. وظیفه تامین نیروی این کراس اوور سبز را دو موتور برقی که در مجموع 394 اسب بخار قدرت و 694 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند، بر عهده دارند. با تکیه بر این پیشرانه توانمند، جگوار I-Pace شتابی برابر با 4.5 ثانیه داشته و قادر است با یک بار شارژ تا 234 مایل (معادل 377 کیلومتر) را پشت سر بگذارد.

لیست کاندیداهای عنوان خودروی برگزیده اروپا در سال 2019 به همراه امتیازها
جگوار I-Pace 250 امتیاز
آلپین  A110 250 امتیاز
کیا Ceed 247 امتیاز
فورد فوکوس 235 امتیاز
سیتروئن C5 Aircross 210 امتیاز
پژو 508 192 امتیاز
مرسدس بنز A-Class 116 امتیاز

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی