ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

USB 4
تکنولوژی

ویژگی‌های USB 4 اعلام شد: سرعت انتقال داده ۴۰ گیگابیت بر ثانیه

انجمن پیاده سازی USB که مدتی قبل از ارائه کنترلرهای سازگار با USB 3.2 در سال جاری خبر داده بود، حالا استانداردها و ویژگی های USB 4.0 را اعلام کرده که از انتقال داده با سرعت ۴۰ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

انجمن پیاده سازی USB که مدتی قبل از ارائه کنترلرهای سازگار با USB 3.2 در سال جاری خبر داده بود، حالا استانداردها و ویژگی های USB 4.0 را اعلام کرده که از انتقال داده با سرعت ۴۰ گیگابیت در ثانیه حکایت دارد.

USB 4 به یکپارچه سازی پورت‌ها و کابل‌ها کمک می‌کند

انجمن USB-IF که مسئولیت تعیین و توسعه ویژگی های این فناوری را بر عهده دارد، تصمیم گرفته USB 4 را بر پایه فناوری تاندربولت ۳ توسعه دهد. اینتل از سال ۲۰۱۱ این رابط را معرفی کرد که با پروتکل های متنوعی سازگاری داشته و امکان انتقال دیتا، تصویر و غیره را فراهم می سازد.

هرچند استاندارد تاندربولت قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد اما به اندازه‌ی USB محبوب نشد که بخشی از آن به لزوم پرداخت هزینه به اینتل برای استفاده از این فناوری برمی گشت. اینتل اما از سال جاری هزینه ای بابت صدور مجوز استفاده از این تکنولوژی دریافت نمی کند و حالا USB-IF تصمیم گرفته از این فرصت برای یکپارچه سازی ویژگی های تاندربولت و USB 4 استفاده کند.

در صورت عملی شدن این روند USB 4.0 از سرعت شارژ ۱۰۰ واتی، نرخ انتقال داده تا ۴۰ گیگابیت در ثانیه و پهنای باند کافی برای دو نمایشگر 4K یا یک مانیتور 5K پشتیبانی خواهد کرد. این استاندارد همچنین با دستگاه های USB ۳، ۲ و حتی USB ۱ سازگاری خواهد داشت.  

USB 4 در کنار این مزایا می تواند به پایه ای برای یکپارچه سازی سیستم های اتصال مختلف تبدیل شده و نیاز به کابل ها و پورت های مختلف و متنوع را به حداقل برساند.
این استاندارد اوایل تابستان به صورت رسمی تصویب خواهد شد و بیش از ۵۰ شرکت در تعیین پیش نویس استاندارهای آن نقش دارند. با این حال ممکن است برخی شرکت ها برای کاهش هزینه تولید از زیر بار استانداردهای USB-IF شانه خالی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی