ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت موبایل
تکنولوژی

اینترنت موبایل در کدام کشورها ارزان تر است

همزمان با رایج شدن سرویس های آنلاینی نظیر استریم موسیقی و فیلم، مصرف دیتای موبایل توسط کاربران نیز بیشتر از هر زمان دیگری شده است. اما اینترنت موبایل در همه کشورها بهای یکسانی ندارد و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۸

همزمان با رایج شدن سرویس های آنلاینی نظیر استریم موسیقی و فیلم، مصرف دیتای موبایل توسط کاربران نیز بیشتر از هر زمان دیگری شده است. اما اینترنت موبایل در همه کشورها بهای یکسانی ندارد و در برخی گران تر است.

هزینه هر گیگابایت اینترنت موبایل بسته به اقتصاد کشورها و البته زیرساخت های مخابراتی شان متفاوت است. شرکت بریتانیایی Cable.co.uk که به صورت مستمر اطلاعاتی را در رابطه با هزینه استفاده از اینترنت موبایل در سراسر دنیا ارائه می کند گزارش تحلیلی تازه ای را در این رابطه منتشر کرده و در آن به مقایسه ۶۳۱۳ بسته دیتای موبایل در ۲۳۰ کشور دنیا پرداخته است.

هر گیگابایت دیتای موبایل در هند ۳۴۰۰ تومان قیمت دارد

براساس این بررسی هند ارزان ترین قیمت را برای یک گیگابایت دیتای موبایل دارد و بابت آن ۰.۲۶ دلار (۳۴۰۰ تومان در ازای دلار ۱۳۱۰۰ تومانی) از کاربرانش طلب می کند. قرقیزستان هم جایگاه دوم را در این جدول کسب کرده و هر گیگابایت اینترنت موبایل را با قیمت ۰.۲۷ دلار در اختیار کاربرانش قرار می دهد و بعد از این کشور قزاقستان با دریافت ۰.۴۹ دلار جایگاه سوم جهانی را دارد.

جالب است بدانید که کشور آفریقایی زیمباوه گران ترین اینترنت موبایل را به شهروندانش ارائه می دهد و در این کشور هر گیگابایت دیتا ۷۵.۲۰ دلار (بالغ بر ۹۸۵ هزار تومان) قیمت گذاری شده که ۲۸۹ برابر بهای تعریف شده در هند است.

زیمباوه گران ترین اینترنت موبایل را دارد: هر گیگابایت دیتا بالغ بر ۹۸۵ هزارتومان آب می خورد

در ادامه از شما دعوت می شود اینفوگرافی ۱۵ کشور منتخب را در مورد بهای اینترنت موبایل مشاهده کنید و در نظر داشته باشید که بهای دیتای موبایل در کشورهای اروپایی بسیار با هم متفاوت است.

هزینه اینترنت موبایل

هر گیگابایت دیتای موبایل ۱.۷۳ دلار برای کاربران ایتالیایی آب می خورد در حالی که در فرانسه این رقم برابر با ۲.۹۹ دلار، در انگلستان ۶.۶۶ دلار و در آلمان ۶.۹۶ دلار است. اما در آمریکای شمالی هزینه ها از این هم بالاتر است و هر گیگابایت دیتای موبایل برای کاربران کانادایی و آمریکایی به ترتیب ۱۲.۲ و ۱۲.۳۸ دلار آب می خورد.

نکته عجیب آنکه کشور کره جنوبی با وجود آنکه سالهاست زیرساخت های استثنایی موبایل و اینترنت موبایل بسیار سریع را در اختیار کاربرانش می گذارد بابت هر گیگابایت دیتای موبایل ۱۵ دلار از شهروندانش طلب می کند که البته به مراتب پایین تر از ۲۰ دلار تعیین شده در سوئیس است.

به گفته Dan Howdle از تحلیلگران سیستم های مخابراتی:

بسیاری از ارزان ترین کشورها زیرساخت های پهن باند بسیار خوبی دارند و به همین خاطر می توانند حجم بالایی از دتیای موبایل را با قیمت های بسیار پایین ارائه کنند. در هر حال این اقتصاد کشورهاست که بهای اینترنت موبایل را تعریف می کند.

در کشورمان ایران نیز بهای هر گیگابایت دیتای موبایل حدود ۴۰۰۰ تومان تعریف شده که البته بر حسب شرایط مرتبا دستخوش تغییر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    اینها رو باید نسبت به درامد مردم اون کشورها سنجید. چنانچه برای یک هندی پرداخت هزینه یک گیگ اینترنت مشکل تر از یک فرد سوئیسی باشه.

    • مریم موسوی
      مریم موسوی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

      بله، موافقم با شما

    • asdfgtb
      asdfgtb | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

      کیفیت هم شرطه

مطالب پیشنهادی