ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

pininfarina-battista cover
خودرو

پینین فارینا باتیستا در ژنو رونمایی شد؛ شاهکاری از ایتالیا

اولین بار اواسط سال گذشته بود که پینین فارینا با انتشار تصاویری مبهم، از تصمیم خود برای تولید یک سوپر اتومبیل قدرتمند خبر داد. حال با افتتاح نمایشگاه خودروی ژنو، پرده ها از روی این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۵

اولین بار اواسط سال گذشته بود که پینین فارینا با انتشار تصاویری مبهم، از تصمیم خود برای تولید یک سوپر اتومبیل قدرتمند خبر داد. حال با افتتاح نمایشگاه خودروی ژنو، پرده ها از روی این خودرو کنار رفته و سوپر اتومبیل استثنایی پینین فارینا بالاخره رونمایی شد.

pininfarina-battista (6)

محصول جدید پینین فارینا به احترام موسس این شرکت که اسم کوچکش باتیستا (Battista) بود، با همین نام معرفی شده است. برای توسعه باتیستا، پینین فارینا گروهی از مهندسین را که پیش تر در ساخت مدل های مطرحی چون بوگاتی شیرون، فراری سرجیو، لامبورگینی اوروس، مکلارن P1، مرسدس AMG Project One، پاگانی زوندا و پورشه Mission E نقش داشته اند، گردآوری نموده و از تجارب آنها بهره گرفته است.

pininfarina-battista (7)

همانطور که از قبل نیز مشخص شده بود، نیروبخش پیینین فارینا باتیستا پیشرانه ای تمام الکتریکی با مشخصاتی خیره کننده است. این پیشرانه شامل چهار موتور برقی مستقل بوده و می تواند 1874 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور کند. با چنین ارقام شگفت انگیزی عنوان "قدرتمندترین خودروی خیابانی طراحی و ساخته شده در ایتالیا" به باتیستا می رسد.

pininfarina-battista (10)

به گفته پینین فارینا، باتیستا قادر است در زمانی زیر 2 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند، دستیابی به سرعت 300 کیلومتر در ساعت هم نیازمند تنها 12 ثانیه زمان است! در صورت ادامه شتابگیری نهایت سرعت باتیستا در 350 کیلومتر در ساعت قفل خواهد شد.

pininfarina-battista (11)

برای تامین انرژی نیروگاه قدرتمند پینین فارینا باتیستا پک باتری 120 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است. این پک انرژی لازم برای پیمایش 450 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره می کند.

pininfarina-battista (14)

پینین فارینا تمام تجاربی را که از طراحی انواع مدل های مختلف فراری و دیگر شرکت ها به دست آورده، به کار گرفته تا باتیستا را با ظاهری جذاب تولید کند. این تجارب به شکل گیری اتومبیلی با بدنه زیبا و تماشایی منجر شده اند.

pininfarina-battista (12)

در داخل کابین وجود سه نمایشگر دیجیتال در مقابل جایگاه راننده نکته ای است که در همان نگاه نخست جلب توجه می کند. نمایشگر میانی موجود در پشت فرمان وظیفه ارایه اطلاعاتی از قبیل سرعت را بر عهده دارد، دو نمایشگر کناری نیز برای کنترل امکانات و مسیریابی کاربرد دارند.

pininfarina-battista (19)

بر اساس برنامه ریزی ها، تعداد پینین فارینا باتیستا تنها به 150 دستگاه محدود گشته و از سال آینده وارد فاز تولید خواهد شد. درباره قیمت این سوپر اتومبیل ایتالیایی فعلا جزئیاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته، اما امکان ثبت سفارش از طریق غرفه پینین فارینا در نمایشگاه خودروی ژنو برای علاقه مندان فراهم شده است.

pininfarina-battista (5)

ناگفته نماند قوای محرکه باتیستا توسط شرکت ریمک (Rimac) تامین شده و به لحاظ مشخصات فنی این خودرو اشتراکات زیادی با کانسپت 2 دارد. با این حساب می توان پینین فارینا باتیستا را به نوعی هم همزاد و هم رقیب مستقیم ریمک کانسپت 2 تصور کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی