ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی تومن؛ اپلیکیشن خرید شارژ و پرداخت آنلاین [همراه با بررسی ویدیویی]

کم کم داریم وارد دومین دهه از هزاره دوم سال میلادی می‌شویم اما هنوز خیلی‌ها هنگام خرید یا استفاده از سرویس‌های مختلف با چالش پول نقد روبه‌رو هستند. چه وقتی که تاکسی‌ می‌گیرید و می‌خواهید ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

کم کم داریم وارد دومین دهه از هزاره دوم سال میلادی می‌شویم اما هنوز خیلی‌ها هنگام خرید یا استفاده از سرویس‌های مختلف با چالش پول نقد روبه‌رو هستند. چه وقتی که تاکسی‌ می‌گیرید و می‌خواهید سریع‌تر به مقصد برسید، چه زمانی که در فروشگاه هستید و ممکن است حتی کارت‌تان را هم همراه‌تان نیاورده باشید یا مواقعی که تصمیم دارید شارژ موبایل بگیرید. چیزی که «تومن» (Toman) را به یک اپلیکیشن کاربردی بین هزاران برنامه مارکت‌ها تبدیل کرده، دست گذاشتن روی راه حل همین چالش‌ها و مشکلات است.

تومن یک اپلیکیشن پرداخت آنلاین بوده و سه‌کار انجام می‌دهد؛ پرداخت آنلاین کرایه تاکسی، خرید از فروشگاه و گرفتن شارژ. برای کرایه‌های تاکسی برنامه دو گزینه پیش‌روی کاربر می‌گذارد: پرداخت با اسکن بارکد یا پرداخت با کد. برای «پرداخت با اسکن بارکد» کافیست دوربین گوشی را جلوی کد QR موجود در تاکسی بگیرید تا عکس و نام راننده نمایش داده شود.

سپس بعد از اینکه مطمئن شدید مشخصات درست است، هزینه را می‌پردازید. اگر هم کد QR در دسترس نبود یا برای دوربین موبایل مشکلی به وجود آمد می‌توانید از راه دوم یعنی «پرداخت با کد» استفاده کنید.

 تومن

در این روش با وارد کردن کد پذیرنده، پول به حساب راننده واریز خواهد شد. مهمترین ویژگی تومن به همین پرداخت آنلاین‌ هزینه‌های تاکسی مربوط می‌شود اما سازنده برای اینکه اپلیکیشنش را کاربردی‌تر کند، روی چند ویژگی دیگر هم دست گذاشته است. همانطور که گفتیم یکی از آن‌ها خرید شارژ بوده و کاربر قابلیت این را دارد تا سیم‌کارت‌های همراه اول، ایرانسل یا رایتل خود را شارژ کند؛ فقط و فقط با یک «کلیک» تا شارژ سیم‌کارت چند ثانیه هم وقت‌تان را نگیرد.

نکته دوم به قابلیت خرید از فروشگاه‌ها بازمی‌گردد. تومن تنها محدود به تاکسی‌ها نبوده و قابلیت پرداخت آنلاین آن در فروشگاه‌های مختلف هم وجود دارد. هرچند میزان کارایی این ویژگی الان مشخص نبوده و برای قضاوت نهایی، باید صبر کنیم و ببینیم فروشگاه‌ها چه استقبالی از این طرح انجام می‌دهند.

پرداخت آنلاین

نسبت به بقیه اپلیکیشن‌های مشابه، تومن یکی از ساده‌ترین تجربه‌های کاربری را دارد. همان لحظه که وارد اپلیکیشن می‌شوید، محیط پرداخت برایتان باز شده و سریع می‌توانید پرداخت را انجام دهید. همچنین در بخش تراکنش‌ها، آخرین پرداخت‌هایی که کاربر انجام داده قابل مشاهده هستند؛ دیگر مزیت پرداخت آنلاین هزینه تاکسی، چون خیلی راحت به تمام تراکنش‌ها دسترسی دارید و در پایان هفته یا ماه می‌ببینید چه هزینه‌هایی بابت تاکسی‌ها، خرید از فروشگاه‌ها یا گرفتن کارت شارژ داده‌اید.

هدف تومن راحتی بیشتر مردم در استفاده از تاکسی‌ها است و اگر بخواهیم فقط طراحی اپلیکیشن را مد نظر قرار دهیم، سازنده توانسته به هدفش برسد. تومن تجربه کاربری ساده‌ای داشته و فاصله بین اجرای اولیه اپلیکیشن و پرداخت نهایی خیلی کوتاه است. همان چیزی که در اینگونه اپلیکیشن‌ها اهمیت زیادی دارد.

پرداخت اینترنتی

اما نکته مهم این در اینگونه اپلیکیشن‌ها به میزان واکنش‌ تاکسیران‌ها برمی‌گردد. تاکنون اپ‌های گوناگونی با محوریت پرداخت آنلاین منتشر شده‌اند و همگی با وجود ویژگی‌های مختلفی که داشتند، ولی به‌خاطر عدم استقبال راننده‌ها نتوانستند آنگونه که باید دیده بشوند. بنابراین زمان مشخص می‌کند که تومن به چه جایگاهی خواهد رسید.

بد نیست بدانید تومن فعلا در شهرهای تهران، شیراز و کرمان فعالیت دارد و احتمالا به زودی شاهد پشتیبانی آن از دیگر شهرها هم خواهیم بود. بنابراین اگر در این سه شهر ساکن هستید و تاکنون بارها با مشکل پول خرد مواجه شده‌اید، تومن را دانلود کرده و سفرهایی کم دغدغه‌تر را تجربه کنید.

تومن

تومن

سازنده: تومن قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: حجم: 7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Sina Mirmogheisi
    Sina Mirmogheisi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    این اپلیکیشن دو سری یوزر داره. یکی مشتری یکی فروشنده. مشتریان اغلب با نصبش راحتند و استفاده ازش رو مناسب میدونند. ولی طرف دیگر یوزرها یعنی فروشنده ها راضی نیستند و از تاخیر یکی دو روزه در پرداخت گلایه دارند که باعث میشه کمتر رغبت به استفاده از اون کنند. بنابراین باید یک فکری به حال این موضوع کرد تا استفاده اش گسترش پیدا کنه. شاید در صورتی که بازاریابی رو براش بیشتر کنند ولی در عوض زمان واریز وجه رو نصف کنند، طیف فروشندگان مایل به استفاده ازش چندین برابر بشه که این خودش جبران زمان واریز خواهد شد.

  • amir samavati
    amir samavati | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    پیشنهاد میشه همه نصب کنن و به هم دیگه اطلاع رسانی کنیم که تمام این پول های خرد و مشکلات حل بشه

  • amir samavati
    amir samavati | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    فوق العادس

  • reza3soot
    reza3soot | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    سومین دهه از هزاره سوم

مطالب پیشنهادی