ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون‌های آینده سامسونگ احتمالا به هیچ کابلی نیاز نخواهند داشت

ممکن است سامسونگ به‌زودی تلویزیون‌هایی را تولید کند که به هیچ عنوان نیازی به کابل نخواهند داشت. این ادعا بر اساس پتنت جدیدی از سامسونگ که توسط LetsGoDigital کشف شده مطرح شده و به طراحی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

ممکن است سامسونگ به‌زودی تلویزیون‌هایی را تولید کند که به هیچ عنوان نیازی به کابل نخواهند داشت.

این ادعا بر اساس پتنت جدیدی از سامسونگ که توسط LetsGoDigital کشف شده مطرح شده و به طراحی تلویزیونی مجهز به سیستم انرژی بی سیم اشاره می‌کند. در تصویر این پتنت، یک بار پشت تلویزیون دیده می‌شود. سیستم شارژ تلویزیون نیز مانند شارژ بدون سیمی است که در گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم البته با این تفاوت که این بار فاصله میان تلویزیون و شارژر را مشاهده کرد.

همچنین در این تصویر می‌توان دید که روی محل فرستنده شارژ، یک جفت بلندگو وجود دارند که با توجه با کارایی ساندبارها برای بهبود کیفیت صدا حضور آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

تلویزیون های سامسونگ

البته نباید از این نکته غافل شد که سیستم تامین برق بدون سیم این محصول باید مقداری با خود تلویزیون فاصله داشته باشد. البته در حال حاضر فاصله دقیقی که برای کار کردن این سیستم مورد نیاز خواهد بود، مشخص نشده است.

طبیعی است که وجود شکاف میان شارژر و تلویزیون، قدرت ارسال را کاهش داده و در نتیجه احتمال ناکارآمدی این سیستم بیشتر خواهد شد. در نتیجه، این تلویزیون‌ها در آینده به سمتی پیشرفت خواهند کرد که بتوانند با فاصله کمتری نسبت به شارژر قرار بگیرند.

این سیستم‌های انتقال قدرت بدون سیم کاملا امن هستند و از یک سیستم داخلی برای جلوگیری از رخ دادن حوادث استفاده می‌کنند اما نباید چیزی بین دریافت کننده و فرستنده شارژ قرار بگیرد. به همین دلیل، قرار گرفتن کلید‌های شما پشت تلویزیون کار خطرناکی خواهد بود.

انتقال محتوای ویدیویی بدون سیم اتفاق چندان جدیدی نیست و در حال حاضر فرستنده‌هایی هستند که از یک فاصله کوتاه می‌توانند انتقال اطلاعات را ممکن کنند. برای مثال پاناسونیک این کار را سال‌ها پیش در تلویزیون‌های خود انجام داده بود.

آیا باید منتظر تلویزیون‌های بدون سیم سامسونگ در سال آینده باشیم؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

    یعنی اگر چیزی اتفاقی بینش قرار بگیرد آتش سوزی اینا میشه؟ اگر اینطور باشه عمرا تجاری بسه

مطالب پیشنهادی