ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Calculator 2: The Game؛ ریاضی واقعا شیرین است

«ریاضی درس شیرینی است» یکی از تکراری‌ترین جمله‌هایی بود که در دوران دبستان می‌شنیدیم و اگرچه هنوز خیلی‌ها به آن باور ندارند ولی قسمت اول بازی ماشین حساب (Calculator) ثابت کرد که بعضی وقت‌ها ریاضی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

«ریاضی درس شیرینی است» یکی از تکراری‌ترین جمله‌هایی بود که در دوران دبستان می‌شنیدیم و اگرچه هنوز خیلی‌ها به آن باور ندارند ولی قسمت اول بازی ماشین حساب (Calculator) ثابت کرد که بعضی وقت‌ها ریاضی واقعا می‌تواند جذاب، سرگرم‌کننده و در همان تعریف کلی شیرین باشد. ماشین حساب 2 ادامه‌دهنده همین مسیر است.

بازی دوباره از فرمول‌های ریاضی برای خلق معماهایش استفاده کرده و نکته اینجاست سادگی و جذابیت پازل‌های قسمت اول در اینجا نیز دیده می‌شوند؛ عناوینی که الهام گرفته از علم یا مبحث خاصی هستند، باید به‌گونه‌ای باشند تا کسانی که به این مسائل علاقه ندارند هم لذت ببرند. قسمت اول بازی به این نقطه رسید و در Calculator 2 با گستردگی المان‌ها بار دیگر شاهد تکرار آن هستیم.

مشابه گذشته در Calculator 2 نیز هر مرحله به بازیکن عدد‌هایی به همراه علامت‌های مختلف داده می‌شود و باید با انتخاب درست آن‌ها، به رقمی که بازی خواسته برسد. مثلا عکس روبه‌رو را ببینید، در این مرحله عددی که بازی می‌خواهد 200 است. حالا کافیست یک بار رقم را با 10 جمع کنید، سپس در 4 ضرب کرده، دوباره با 10 جمع ببندید و باز در 4 ضرب کنید تا به جواب برسید.

همه مرحله‌های بازی همین‌قدر کوتاه هستند و البته سازنده جدا از طراحی درست پازل‌ها، با بسته نگه داشتن دست بازیکن سعی کرده همین مرحله‌های کوتاه را هم سخت کند؛ برای کلیک روی ارقام محدودیت‌هایی وجود دارد و باید در کمترین حرکت ممکن به پاسخ خواسته شده برسید.

بازی با چند ایده جدید سعی کرده خودش را از قسمت قبلی جدا کند. یکی از آن‌ها به حضور چند هدف در بعضی مراحل برمی‌گردد. در قسمت قبلی تنها باید به یک عدد می‌رسیدید، حالا بعضا مرحله‌ها دو یا سه هدف مختلف دارند که مشخصا رسیدن به هر کدام از آن‌ها نیازمند استراتژی متفاوتی خواهد بود.

Calculator 2

دومین ویژگی جدید بازی، فرمول‌هایی است که بازیکن می‌تواند روی عددها پیاده کند. در قسمت اول Calculator تنها فرمول‌های معروف ریاضی حضور نداشتند و سازنده برای اینکه مرحله‌ها را متنوع نگه دارد، دست به خلاقیت‌هایی هم زده بود؛ مثلا آیکونی به شکل >> وجود داشت که با کلیک روی آن، آخرین عدد سمت راست حذف شده و شاهد رقم جدیدی خواهید بود: 312 تبدیل به 31 می‌شد.

قسمت دوم نیز از این دست فرمول‌ها کم ندارد و این‌بار در مقیاسی بزرگ‌تر شاهد آن‌ها هستیم. ویژگی که هم روی بازی تاثیر مثبت گذاشته و هم یک نقطه ضعف دارد. تاثیر مثبتش آنجاست که این فرمول‌ها باعث شده‌اند تا بازی بتواند تنوعش را حفظ کند. نقطه ضعف ایده نیز به‌خاطر تعدد زیاد فرمول‌ها است. سازنده نتوانسته از پتانسیل همه آن‌ها به خوبی استفاده کند.

همانند نسخه قبلی، Calculator 2 یک پازل سرگرم‌کننده با حال و هوایی مدرن‌تر از دنیای ریاضی است. عنوانی که به خوبی توانسته از یک مبحث علمی برای شکل‌گیری دنیایش استفاده کند. اگر به بازی‌های معمایی علاقه دارید، Calculator 2 مشابه قسمت پیشینش می‌تواند برای مدت طولانی سرگرم‌تان کند.

Calculator 2: The Game

Calculator 2: The Game

سازنده: Simple Machine قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 195.2 / 93.59 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

    سلام

    توی یادگیری هرچیزی در صورتی شیرین هست که تواناییت اونقدر بالا باشه که انجامش زیاد واست سخت در این صورت واست شیرین میشه
    راجب همین ریاضی مثال میزنم
    وقتی هوشت اونقدر بالاست بطور زاتی یعنی از زمان تولدت و می تونی مسائل پیچیده ریاضیُ خیلی سریع یاد بگیری و حلشون کنی و البته بفهمیشون و با سختی نه چندان زیاد یا درواقع بهتره بگم کم استاد بزرگ ریاضی بشی بله اینطوری شیرین است، ولی اگر هوش پایینی داشته باشی و یاد گیری مسائل ریاضی واست سخت باشه ولی آرزوت این باشه که یک ریاضی دان باشی باید سخت تلاش کنی از همه چیت بزنی و حتی بیمار اعصاب بگیری و 15 تا 20 سال عمرتون صرف ریاضی کنی صبح تا شب که هوش الگوییتو توی ریاضی بالا ببری در این حالت حال بهم زن هست

    از خیلی ها اینُ شنیدم که گفتن
    زرنگ کلاسشون روزی 2 یا 3 ساعت درس می خونه و بقیه روز ولگردی می کنه اونوقت همش نمراتش 19 یا 20 هست ولی یکی دیگه روزی 10 ساعت درس می خونه تا خودشو زرنگ کلاس نشون بده آخرشم 18 یا 19 میشه تقریبی نمراتش و بزور 20 میشه

    میشاشم به این عدالت خدا

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

    ریاضی همیشه نفرت انگیزه
    چه درسش چه بازیش خخخخ

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

    اقای کریمی میشه تو هفت سنگ فردا از فورزا یکم حرف بزنید فورزا استریت رو میگم

مطالب پیشنهادی