ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

قابلیت «نوشتن هوشمند ایمیل» در دسترس تمام گوشی‌های اندرویدی قرار گرفت

چند ماه پیش گوگل قابلیت نوشتن هوشمند (Smart Compose) را به نسخه دسکتاپ جیمیل آورد که امکان نگارش ایمیل با کمک فناوری یادگیری ماشینی را میسر می‌کرد. مشابه «تکمیل خودکار کلمات» (autocomplete) این سیستم نیز هنگام نوشتن ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵

چند ماه پیش گوگل قابلیت نوشتن هوشمند (Smart Compose) را به نسخه دسکتاپ جیمیل آورد که امکان نگارش ایمیل با کمک فناوری یادگیری ماشینی را میسر می‌کرد. مشابه «تکمیل خودکار کلمات» (autocomplete) این سیستم نیز هنگام نوشتن متن ادامه آنچه را که ممکن است تایپ کنید، حدس می‌زند.

در واقع اگر در حال نوشتن کلمه‌ای هستید و سیستم به درستی بقیه جمله را تشخیص دهد، کافیست روی دکمه تب کیبورد بزنید تا جمله تکمیل شود. از زمان عرضه نسل سوم پیکسل‌ها، این قابلیت به صورت انحصاری به این گوشی‌ها آمد و حالا به‌نظر می‌رسد به زودی بقیه موبایل‌های اندرویدی هم می‌توانند از Smart Compose استفاده کنند.

وب‌سایت اندروید پلیس در تست نسخه جدید اپلیکیشن اندروید جیمیل متوجه شده که این سیستم روی پیکسل ۲، گلکسی اس ۹ پلاس و وان پلاس ۶ نیز کار می‌کند. اگر Smart Compose برای‌تان فعال شده باشد، وقتی که به منوی تایپ اپلیکیشن می‌روید پیغامی مبنی بر ساز و کار این قابلیت نمایش داده می‌شود.

نوشتن خودکار ایمیل

به‌این صورت که هنگام نمایش پیشنهادها، با سوایپ صفحه به سمت راست می‌توانید آن را قبول کنید. اگر هم نخواستید، با ادامه تایپ پیشنهاد لغو می‌شود. Smart Compose به صورت خودکار روی گوشی‌ها فعال شده و کسانی که ترجیح می‌دهند پیشنهادی دریافت نکنند، باید به تنظیمات جیمیل و اکانتی که در آن می‌خواهند این قابلیت را غیرفعال کنند بروند.

در اینجا با برداشتن تیک Smart Compose دیگر شاهد هیچ پیشنهادی هنگام نوشتن ایمیل نخواهید بود. در تست‌های اندروید پلیس این قابلیت روی نسخه ۹.۲.۳ ظاهر شده است. بنابراین اگر خواهان تست Smart Compose هستید و هنوز این ویژگی را دریافت نکرده‌اید، مطمئن شوید که نسخه جدیدتر اپلیکیشن را گرفته‌اید.

بد نیست بدانید اوایل ماه گوگل طراحی جدید متریال جیمیل را در دسترس کاربران اندرویدی قرار داد. این به‌روزرسانی المان‌های تازه طراحی گوگل مانند فونت جدید این کمپانی را به اپلیکیشن جیمیل اضافه کرد. همچنین یک نوار جستجو نیز به بالای صفحه افزوده شد و منوبار قرمز رنگی که در نسخه‌های پیشین این اپلیکیشن شاهد آن بودیم نیز حذف شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی