ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از کیت سخت‌افزاری توسعه هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

شرکت گوگل در راستای روند همیشگی خود در مسیر توسعه محصولات مربوط به توسعه هوش مصنوعی و خدمات مربوطه، از سه سخت افزار جدید رونمایی کرده که جامعه توسعه دهندگان را هدف قرار داده اند. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

شرکت گوگل در راستای روند همیشگی خود در مسیر توسعه محصولات مربوط به توسعه هوش مصنوعی و خدمات مربوطه، از سه سخت افزار جدید رونمایی کرده که جامعه توسعه دهندگان را هدف قرار داده اند.

این سه محصول که با برند Coral عرضه خواهند شد، شامل یک کیت توسعه 150 دلاری، یک شتابدهنده USB با قیمت 75 دلاری و یک دوربین 5 مگاپیکسلی 25 دلاری می شوند.

توسعه هوش مصنوعی

کیت توسعه و شتابدهنده مورد اشاره هردو از چیپ های TPU گوگل بهره می برند. این چیپ ها در واقع مدارهای مجتمع با کاربرد خاص هستند که به منظور اجرای روان مدل های هوش مصنوعی به تولید رسیده اند. در این بین ماژول دوربین 5 مگاپیکسلی به عنوان یک افزونه برای کیت توسعه ارائه شده است.

محصولات جدید برای توسعه الگوریتم‌های یادگیری ماشین مناسب نیستند

البته هیچکدام از محصولات فوق برای برای توسعه الگوریتم های یادگیری ماشین مناسب نیستند و این فرآیند نیازمند توان پردازشی بالا با استفاده از GPU یا پایگاه های پردازش ابری است. محصولات جدید بیشتر به منظور انجام «استنباط ها» تولید شده اند که به معنی استفاده از آنها پس از توسعه الگوریتم هاست. به همین منظور کیت توسعه و شتابدهنده USB از فریم ورک هوش مصنوعی «TensorFlow Lite» گوگل (نسخه سبک تنسورفلو) پشتیبانی می کنند.

توسعه هوش مصنوعی

هرچند امکان اجرای مدل های هوش مصنوعی روی پردازنده های قدیمی (به منظور کاهش هزینه ها) وجود دارد، اما این چیپ ها معمولاً از توان و سرعت مناسب برخوردار نیستند؛ در عوض چیپ های TPU گوگل صرفاً برای همین هدف طراحی شده اند و می توانند با مصرف بهینه انرژی و بدون نیاز به اتصال اینترنت، با سرعت بیشتری مدل های هوش مصنوعی را اجرا کنند.

در بین محصولات جدید گوگل، شتابدهنده USB قادر است توان انجام استنباط ها را روی رایانه های مجهز به لینوکس بهبود دهد و کیت توسعه نیز با پورت ها و پین های متعدد، به ابزاری ایده آل برای طراحی پروتوتایپ های سخت افزاری و سایر کاربردهای آزمایشی بدل شده است. جالب است بدانید که برخی از توسعه دهندگان ساختار کلی کیت توسعه جدید گوگل را بسیار شبیه به رزبری پای توصیف کرده اند.

توسعه هوش مصنوعی

گفتنی است گوگل نخستین شرکتی نیست که چنین ابزارهایی را برای توسعه دهندگان تولید می کند و پیش از این اینتل نیز شتابدهنده USB خود را به بازار عرضه کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • تکنولوژی برتر
    تکنولوژی برتر | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

    نمیشه این خوندن پیام ها که سمت راست هم هست دقیقا جایی که میخوای نوشته هارو بکشی بالا ادامه شو بخونی از صفحه روزگار محو کرد که انقدر رو مخ نباشه؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی