ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین بازی های E3 2018
ویجیاتو - بازی

نمرات بازی Devil May Cry 5 منتشر شد؛ بازگشتی شکوهمندانه

کپکام در جریان رویداد E3 2018 با نمایشی خیره کننده و هیجان انگیز از بازی Devil May Cry 5 رونمایی کرد. این بازیاز همان ابتدا مورد توجه طرفداران قدیمی سری دویل می کرای قرار گرفت که ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

کپکام در جریان رویداد E3 2018 با نمایشی خیره کننده و هیجان انگیز از بازی Devil May Cry 5 رونمایی کرد. این بازیاز همان ابتدا مورد توجه طرفداران قدیمی سری دویل می کرای قرار گرفت که نسخه قبلی رچندان برایشان خوشایند نبود.

پس از انتشار Devil May Cry 4 در سال 2008، کپکام تصمیم گرفت تا با همکاری استودیو نینجا تئوری این سری را ریبوت کند که نتیجه‌ی آن عرضه‌ی DmC: Devil May Cry بود. علی‌رغم اینکه این بازی مبارزات و جلوه‌های بصری فوق العاده‌ای داشت اما به دلیل فاصله گرفتن از ریشه‌های سری و البته ظاهر متفاوت دانته چندان به مزاق طرفداران خوش نیامد.

حال و با گذشت 6 سال از آن زمان، بازی Devil May Cry 5 به عنوان نسخه‌ی جدید سری فاصله‌ی چندانی با انتشار ندارد. در این بازی دانته، وی و نرو به عنوان شخصیت‌های اصلی در نظر گرفته شده‌اند که هر یک خط داستانی جداگانه‌ای دارند این خط‌های داستانی در نهایت به یکدیگر مرتبط خواهند شد.

به واسطه‌ی همین 3 خط داستانی جداگانه، گیم‌ پلی بازی Devil May Cry 5 نسبت به نسخه‌های پیشین دچار تغییراتی شده است. هر یک از شخصیت‌های قابل کنترل سبک مبارزه‌ی متفاوتی دارند: گیم‌ پلی دانته همانند نسخه‌های کلاسیک سری است، گیم‌ پلی شخصیت وی روی استفاده از جادو‌ها و استفاده از حیوانات مختلف متمرکز است و در نهایت نیز به شخصیت نرو می‌رسیم که گیم پلی او بر پایه تاکتیک‌های مختلف و استفاده از کمبوهای گوناگون سرعتی استوار خواهد بود.

بازی Devil May Cry 5

با توجه به روند داستانی بازی Devil May Cry 5، کاراکترهای بازی در جریان مراحل باید در کنار یکدیگر به مبارزه با شیاطین بپردازند. در این مراحل کاربر می‌تواند با توجه شرایط و سلیقه‌ی خود کنترل هر یک از آن‌ها را بدست بگیرد. همچنین کاربر می‌تواند با گذشت زمان و طی کردن مراحل، قابلیت‌های کاراکترها را ارتقا دهد.

در حالی که تنها یک روز تا عرضه‌ی یکی از مورد انتظار ترین‌های سال، یعنی بازی Devil May Cry 5 زمان باقی مانده است، وبسایت‌های تحلیلی در حوزه‌ی گیم اجازه یافتند تا نقدهای خود از این عنوان را منتشر کنند. در حال حاضر و با انتشار 44 نقد مثبت و 3 نقد متوسط، متای این عنوان روی پلتفرم ایکس باکس وان به رقم 88 از 100 رسیده است.

تا به این لحظه 5 وبسایت نمره‌ی کامل 100 از 100 را برای بازی Devil May Cry 5 در نظر گرفته‌اند که یکی از آن‌ها Fandom محسوب می‌شود. دام پپیات که از سوی این وبسایت وظیفه‌ی نوشتن نقد را بر عهده داشته، این بازی را «بهترین بازی سری دویل می کرای» خوانده است. از دید او، گیم‌ پلی هر یک از شخصیت‌های قابل بازی از عمق کافی برخوردار بوده و داستان بازی نیز دقیقاً همان کاری را می‌کند که نیاز است: هیجان زده نگه داشتن مخاطب!

از دیگر نقاط قوت بازی، می‌توان به سیستم مبارزات اشاره کرد که بنچمارک جدیدی در میان بازی‌های اکشن محسوب می‌شود و از آن می‌توان برای سنجیدن دیگر بازی‌های هم سبک استفاده کرد.

دالتون کوپر، منتقد وبسایت Game Rant، نظر مشابهی با پپیات داشته و ضمن اعطای نمره‌ی کامل به بازی Devil May Cry 5، آن را بهترین نسخه‌ی سری دانسته است. به نظر کوپر، از جلوه‌های بصری عالی گرفته تا سیستم مبارزات فوق العاده‌ موفق، همه و همه از این بازی اکشن یک محصول بی نقص ساخته‌اند. سیستم مبارزات به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر را در شرایط دشوار قرار داده و مهارت‌های او را به چالش می‌کشد.

نتیجه، گیم‌ پلی است که با سرعت دیوانه وار پیش می‌رود و از هرگز از سرعت خود نمی‌کاهد. همچنین طبق نقدی که کوپر نوشت، در نسخه‌ی جدید دویل می کرای حتی یک لحظه‌ی کسل کننده وجود ندارد.

بازی Devil May Cry 5

منتقد وبسایت معتبر IGN بازی Devil May Cry 5 را لایق نمره‌ی کامل ندانسته و به آن 95 از 100 داده است. این منتقد در مقاله‌ی خود نوشت با عرضه شدن Devil May Cry 5، اکنون به راحتی می‌توان بهترین بازی سری را انتخاب کرد. سیستم مبارزات بازی بهترین سیستم مبارزاتی است که این سری تاکنون به خود دیده و داستان رازآلود نیز به خوبی توانسته بین 3 کاراکتر تعادل برقرار کرده و با ریتمی جذاب کاربر را با خود همراه کند.

این منتقد در ادامه‌ی مقاله‌ی خود از درجه‌های سختی قابل آنلاک کردن، تعداد زیاد تکنیک‌های جدید برای دست یابی و محتوای دانلودی Bloody Palace به عنوان نقاط قوت یاد کرد که مورد آخر باعث می‌شود تا ارزش تکرار بازی بالا باشد. تنها عاملی هم که باعث شد تا این بازی نمره‌ی کامل را دریافت نکند، آسان شدن مبارزات نسبت به نسخه‌های پیشین بوده است.

میک ویلیامز، منتقد وبسایت US Gamer، ضمن در نظر گرفتن نمره‌ی 90 از 100 برای بازی Devil May Cry 5، آن را بازگشت عالی سری به روزهای اوج خود دانسته که آینده‌ی روشنی را برای نسخه‌های بعدی زمینه سازی می‌کند. از دید ویلیامز، کپکام برای موفقیت این بازی تنها نیاز داشت تا گیم پلی نسخه‌های قدیمی را با رنگ و لعابی امروزی عرضه کند اما پا را فراتر گذاشته و آن را به شکل عالی به‌روزرسانی کرده است.

جو جوبا که برای وبسایت Game Informer می‌نویسد، نمره‌ی 85 از 100 را برای بازی Devil May Cry 5 مناسب دانسته است. جوبا در مطلب خود نوشت با وجود برخی مشکلاتی که در روند بازی وجود دارد، این عنوان هک اند اسلش همچنان سرگرم کننده است. جوبا همچنین نظر مثبتی نسبت به برخی تغییرات در گیم پلی بازی نداشته و بجای اینکه آن‌ها را گامی رو به جلو برای بهبود تجربه‌ی کلی بداند، آن‌ها را به راه بند تشبیه کرده است.

بازی Devil May Cry 5

مایکل لری که در Game Revolution مشغول به کار است، نمره‌ی 80 از 100 را برای بازی Devil May Cry 5 در نظر گرفته. از نقاط قوت این بازی از دیدگاه این نویسنده می‌توان به سیستم مبارزات شگفت انگیز، ارزش تکرار بالا، باس فایت‌های جذاب و البته حضور دانته اشاره کرد. در مقابل، نقاط ضعف بازی همانند طراحی مراحل نه چند قابل توجه، شخصیت پردازی نچسب وی و عدم چالش برانگیز بودن قرار می‌گیرند.

پایین ترین نمره‌ای که تا به این لحظه به بازی Devil May Cry 5 داده شده، 70 از 100 بوده است. در نقد وبسایت True Gaming آمده است در مقابل هر یک از نقاط قوت این بازی، یک نقطه ضعف قرار می‌گیرد که اثر گذاری آن‌ها را کاهش داده است؛ در یک سو گرافیک خوب، آهنگ‌های خارق العاده و سیستم مبارزه با ایده‌های جدید و در سوی دیگر داستان نه چندان جذاب و روند تکراری وجود دارد تا در نهایت با تجربه‌ای متوسط روبرو باشیم.

در پایان، لازم به ذکر است که Devil May Cry 5 فردا برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

    ای جان، بیصبرانه چندین سال منتظرش بودم، متأسفانه دیسک ps4 رو که به دلیل قیمت بالاش نمیتونم تهیه کنم ولی حتما کرک شدشو رو pc تو اولین روزی که بیاد دانلود میکنم

مطالب پیشنهادی