ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دانلود ویدیو از یوتیوب
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی افزونه‌ iTube Video Downloader؛ سریع‌‌ ترین ابزار برای دانلود ویدیو‌

دانلود ویدیو از وبسایت‌ها همیشه با دردسر‌هایی همراه بوده است. برای انجام این کار، معمولا به ابزار‌های شخص ثالث نیاز داریم که متأسفانه گاهی کار نمی‌کنند و اگر هم بتوانند مفید باشند، کارایی چندانی ندارند ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

دانلود ویدیو از وبسایت‌ها همیشه با دردسر‌هایی همراه بوده است. برای انجام این کار، معمولا به ابزار‌های شخص ثالث نیاز داریم که متأسفانه گاهی کار نمی‌کنند و اگر هم بتوانند مفید باشند، کارایی چندانی ندارند و کیفیت ویدیو‌های دانلود شده بسیار پایین می‌آید. بسیاری از وبسایت‌های استریم ویدیو مثل یوتیوب نیز اجازه‌ی دانلود مستقیم کلیپ‌های بارگذاری شده را به کاربران قرار نمی‌دهند. به همین خاطر، برای این کار نیاز به نرم افزار یا افزونه‌هایی خاص دارید.

یکی از افزونه‌های کاربردی برای دانلود از یوتیوب Video Downloader Chrome یا iTube نام دارد. افزونه‌ی یاد شده روی گوگل کروم کار می‌کند و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید به دانلود ویدیو از تمام وبسایت‌ها بپردازید. افزونه‌ای که معرفیش می‌کنیم، به تنهایی عرضه نشده دارای یک نرم افزار مکمل هم هست که می‌توانید با نصب آن روی کامپیوتر از امکانات بسیار زیادی که دارد استفاده کنید.

اگر به دنبال راه حلی عملی و سریع برای دانلود ویدیو از یوتیوب هستید این مطلب را از دست ندهید.

پیش از هر چیز باید ابتدا به وبسایت iTube رفته و نرم افزار را دانلود کنید. نام کامل نرم افزار iTube Studio است که ویژگی‌های کاربردی بسیار زیادی دارد؛ از مرورگر داخلی گرفته تا برخورداری از بخش تبدیل فرمت‌های ویدیویی که می‌تواند برای کاربران بسیار مفید باشد. پس از دانلود و نصب نرم افزار آن را اجرا کنید و سپس لینک یوتیوب را از بخش Paste URL به نرم افزار بدهید. بعد از اندکی صبر دانلود ویدیو مورد نظر شما آغاز خواهد شد.

اما بخش دیگری که در این اپلیکیشن می‌بینید، Record نام دارد. شما می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های ارائه شده در این این بخش به فیلم‌ برداری از صفحه‌ی دسکتاپ خود بپردازید و آن را ذخیره کنید. بخش بعدی هم Convert است که آن هم ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید پس از دانلود ویدیو‌های خود آن را به انواع و اقسام فرمت‌ها تبدیل کنید.

تقریبا همه‌ی فرمت‌های معروف فایل‌های ویدیویی در این نرم افزار گردآوری شده و هرکدام از آن‌ها به صورت منظم نمایش داده می‌شود. دسته بندی فرمت‌های ویدیویی در iTube Studio نیز با توجه به پلتفرم‌ها شکل گرفته. مثلا در این نرم افزار می‌توانید شاهد دسته بندی‌های مختلف برای اپل، اندروید و کنسول‌های بازی باشید.

بخش جالب دیگر این نرم افزار اما مربوط به مرورگر داخلی آن می‌شود. این مرورگر داخلی به صورت پیش فرض و به طور کامل افزونه‌ی iTube Downloader را به صورت نصب شده در اختیار دارد تا بتوانید با استفاده از آن به وبسایت‌های مد نظر خود رفته و به راحتی به دانلود ویدیو از وبسایت‌ها بپردازید. البته در حین استفاده از این مرورگر بارها از شما خواسته می‌شود که از گوگل کروم و افزونه‌ی تعبیه شده برای این مرورگر استفاده کنید.

به هر ترتیب یکی از روش‌های پیش روی شما برای دانلود ویدیو از یوتیوب و دیگر وبسایت‌های مشابه که به استریم ویدیو می‌پردازند، این است که از مرورگر داخلی نرم افزار iTube Studio استفاده کنید.

علاوه بر روش‌های گفته شده در این مطلب، راه دیگری هم برای دانلود ویدیو‌ها از یوتیوب وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان سریع‌ترین روش هم یاد کرد. در این روش باید از افزونه‌ی iTube یا Video Downloader Chrome برای مرورگر گوگل کروم استفاده کنید. البته برای دانلود شدن فایل نیاز دارید که نرم افزار iTube Studio را نصب داشته باشید.

برای استفاده از این افزونه ابتدا باید از طریق این لینک به دانلود Tampermonkey بپردازید. افزونه‌ای که به شما اجازه می‌دهد که اسکریپت مربوط به دانلود ویدیو‌ها از یوتیوب و دیگر سایت‌های مشابه را به آن بیافزایید. بعد از کلیک کردن روی لینک ارائه شده، در صفحه‌ی جدید باید روی Add To Chrome کلیک کنید.

دانلود ویدیو از یوتیوب

حالا این افزونه به نوار بالای مرورگر کروم اضافه می‌شود. در گام بعدی باید اسکریپت مربوط به iTube Youtube Downloader را روی Tampermonkey نصب کنید. به این منظور کافیست اینجا کلیک کنید تا فایل جاوا اسکریپت اجرا شود. صفحه‌ای در مرورگر کروم باز می‌شود که مربوط به افزونه‌ی Tampermonkey است. روی دکمه‌ی Install کلیک کنید تا کار به پایان برسد.

کار نصب افزونه به پایان رسیده. حالا کافی است یکی از صفحه‌های یوتیوب یا هر سایت مشابه را اجرا کنید. بعد از اجرا متوجه می‌شوید که یک دکمه‌ی سبز رنگ به صفحات اضافه شده که درست زیر کلیپ نمایش داده می‌شود. روی دکمه‌ی سبز رنگ Download‌ درج شده و واضح است که به منظور دانلود فایل‌های ویدیویی کاربرد خواهد داشت.

دانلود ویدیو از یوتیوب

با کلیک کردن روی دکمه‌ی دانلود می‌توانید کیفیت مد نظر خود برای دانلود ویدیو را هم انتخاب کنید. حتی این امکان را خواهید داشت که فقط صدای کلیپ را دریافت نمایید که خصوصیتی بسیار کاربردیست. بعد از انجام این کار نرم افزار iTube Studio اجرا خواهد شد و دانلود ویدیو آغاز می‌شود.

با استفاده از iTube Studio و همچنین افزونه‌ی آن می‌توانید با سرعت بسیار زیادی به دانلود ویدیو‌ از یوتیوب بپردازید. البته راه‌های دیگری هم وجود دارند که حتی خود وبسایت رسمی توسعه دهندگان این افزونه به ارائه‌ی آن‌ها پرداخته و مزایا و معایب‌شان را برشمرده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به وبسایت رسمی این نرم افزار مراجعه کنید.

به طور کلی می‌توان گفت iTube Downloader می‌تواند تا حد زیادی به شما برای دریافت کلیپ‌های مورد علاقه‌تان از پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب و سایت‌های مشابه خوب و مثمر ثمر باشد. اگر پیش از این راه حلی قطعی برای دانلود ویدیو از یوتیوب سراغ نداشتید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما iTube یا Video Downloader Chrome را امتحان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • علیرضا دردمند
    علیرضا دردمند | ۲۸ تیر ۱۴۰۱

    افزونه دانلود از یوتیوبی که معرفی کردین خیلی از ویدیو هارو دانلود نمیکنه
    یوتیوب لوودر بهتره:

    yproloaderbot@

  • Stranger
    Stranger | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

    Videoder از همشون بهتره
    رایگانم هس ، سرعتشم عالیه..
    از پ.ه هم دانلود میکنه :)

  • S Pam
    S Pam | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

    free Download maneger بهتره از همه لحاظ (FDM )

  • Ali Ziaee
    Ali Ziaee | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

    برای اندرویدم مشابهش وجود داره ؟

  • Ahmad
    Ahmad | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

    یه نکته ریزی داشت که نفرمودین . اونم اینکه قندشکن میخواد

    • min
      min | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

      دقیقا
      خوشم میاد دوستان آنلاینن

    • فـرزاد
      فـرزاد | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

      و اینکه اپ دسکتاپش رایگان نیست و لیمیت هست !

      • arsnavenger
        arsnavenger | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

        و اینکه idm بهتره. اطلاعات رو هم نمیدزده اگر هم بدزده تنها یک افزونه دزد خواهیم داشت نه 2 تا.

مطالب پیشنهادی