ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به غرفه استون مارتین در ژنو 2019؛ تلفیق صنعت و تکنولوژی به سبک انگلیسی

در قرن بیستم استون مارتین به واسطه تولید مدل های عمدتا کوپه بزرگ، قدرتمند و لوکس شهرت پیدا کرده بود. اما در قرن بیست و یکم، این خودروساز انگلیسی تغییر استراتژی داده و به توسعه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

در قرن بیستم استون مارتین به واسطه تولید مدل های عمدتا کوپه بزرگ، قدرتمند و لوکس شهرت پیدا کرده بود. اما در قرن بیست و یکم، این خودروساز انگلیسی تغییر استراتژی داده و به توسعه سوپر اتومبیل های موتور وسط روی آورده است. والکری و والکری AMR Pro اولین نمایندگان استراتژی جدید استون مارتین هستند که با همکاری ردبول و چند شرکت مطرح دیگر تولید می شوند.

حال با برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو شاهد رونمایی از دو مدل مفهومی موتور وسط دیگر از سوی استون مارتین هستیم. این دو مدل عبارتند از AM-RB 003 و ونکوئیش ویژن (Vanquish Vision).

استون مارتین

کانسپت AM-RB 003 شباهت های زیادی با برادر بزرگ تر خود داشته و می توان آن را یک بچه والکری نامید؛ البته باید گفت علی رغم شباهت ها، AM-RB 003 سر به زیرتر، خیابانی تر و آماده تر برای دنیای واقعی احساس می شود.

aston-martin-project-003 (4)

استون مارتین نیز به نوعی این موضوع را پذیرفته و اعلام کرده که نسخه نهایی AM-RB 003 عمومی تر از والکری خواهد بود. این موضوع به معنای جایگزینی ونتیج با AM-RB 003 نبوده و این خودرو به عنوان مدلی جدید و تولید محدود عرضه خواهد شد.

aston-martin-project-003 (8)

نیروبخش مفهومی جدید استون مارتین پیشرانه ای هیبریدی است که قلب اصلی آن را یک موتور V6 توربو تشکیل می دهد. درباره جزئیات این پیشرانه فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما می دانیم که در توسعه آن از تکنولوژی های رایج در فرمول 1 بهره گرفته شده است.

مفهومی ونکوئیش ویژن در واقع پیش نمایشی از سوپر اتومبیل های آینده استون مارتین به حساب آمده و قصد دارد نام پرچمداران این کمپانی را دوباره زنده کند. این کانسپت هیجان انگیز ادامه دهنده مسیری است که با والکری آغاز شده، هر چند نمای ظاهری آن یک مرحله دیگر خیابانی تر و عادی تر شده است.

aston-martin-vanquish-vision-concept (2)

با وجود بدنه ساده تر، ونکوئیش ویژن از ایرودینامیک پیشرفته ای برخوردار بوده و روی این فاکتور به طور ویژه تاکید شده است. نیروبخش این کانسپت نیز همان موتور V6 است که در AM-RB 003  انجام وظیفه می کند.

aston-martin-vanquish-vision-concept (4)

یکی از متخصصین تیم مهندسی استون مارتین ونکوئیش ویژن را ماحصل تجارب بدست آمده در طول فرایندهای توسعه والکری و AM-RB 003 توصیف کرده است. این خودرو پس از نمایشگاه خودروی ژنو تست های جامعی را پشت سر خواهد گذاشت تا نسخه نهایی بی عیب و نقص از آب دربیاید.

در کنار مدل های فوق، استون مارتین با یک شاسی بلند مفهومی جذاب به نام  All-Terrain در ژنو حاضر شده است. این مفهومی با برند لاگوندا عرضه شده و کراس اووری لوکس از آینده را به تصویر می کشد.

lagonda-all-terrain-concept (7)

همانند کانسپت پیشین لاگوندا، All-Terrain نیز طراحی عجیب و غریبی داشته و قایق های لوکس و تفریحی را در ذهن تداعی می کند. اصلی ترین ویژگی این کانسپت را باید در کابین آن جست، جایی که فاکتورهایی مثل کیفیت، آسایش و بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها تاکید شده است.

lagonda-all-terrain-concept (6)

مثل اکثر کانسپت های امروزی، لاگوندا All-Terrain هم به فناوری خودران مجهز شده؛ به همین خاطر در برخی شرایط معین راننده می تواند با تغییر وضعیت صندلی خود به صورت رو در رو با دیگر سرنشینان به گفتگو بنشیند. وجود دو دکمه معلق روی کنسول میانی و نمایشگر حاضر در بخش مرکزی فرمان را می توان جذاب ترین شاخصه کابین جدیدترین مفهومی لاگوندا دانست.

وظیفه تامین نیروی لاگوندا All-Terrain بر عهده یک پیشرانه تمام الکتریکی گذاشته شده که متاسفانه مثل دیگر محصولات استون مارتین اطلاعاتی از آن در دست نیست. بر اساس برنامه ریزی ها این کانسپت آینده نگرانه از سال 2020 وارد فاز تولید خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی