ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کیا Imagine در ژنو رونمایی شد؛ یک اثر هنری با 21 نمایشگر داخل کابین

خودروهای الکتریکی رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی هستند. هر نمایشگاهی که برگزار می شود، بخش عمده ای از مدل های مفهومی را چنین خودروهایی تشکیل می دهند. نمایشگاه خودروی ژنو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

خودروهای الکتریکی رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی هستند. هر نمایشگاهی که برگزار می شود، بخش عمده ای از مدل های مفهومی را چنین خودروهایی تشکیل می دهند. نمایشگاه خودروی ژنو هم که این روزها در حال برگزاری است، از این قاعده مستثنی نبوده و کانسپت های زیادی با پیشرانه های برقی معرفی شده اند.

imagine-by-kia-concept

کانسپت کیا Imagine یکی از مدل های پر سر و صدای ژنو محسوب می شود. دلیل این مساله به طراحی داخلی و خارجی خاص Imagine بر می گردد. به اعتقاد آقای Ralph Kluge مدیر تیم طراحی داخلی کیا، اتومبیل های برقی کنونی طراحی داخلی منطقی اما خالی از هر گونه هیجان دارند. به همین خاطر کیا با توسعه کانسپت حاضر سعی کرده برداشت خود از یک خودروی برقی پیشرفته را به نمایش بگذارد.

imagine-by-kia-concept (4)

کیا Imagine از لحاظ نمای ظاهری حرف های زیادی برای گفتن دارد، زیرا طراحان تمامی مرزها را زیر پا گذاشته و خودرویی با بدنه ای متفاوت – ترکیبی از سدان و شاسی بلند - خلق کرده اند. چراغ های جلوی جدیدترین کانسپت کره ای ها به صورت نواری باریک که درون یک نوار یکپارچه دیگر قرار گرفته، طراحی شده اند؛ چراغ های عقب هم حالتی معلق دارند.

imagine-by-kia-concept (5)

به منظور هر چه خاص تر کردن نمای بیرونی Imagine اجزایی مثل رینگ ها و رکاب های جانبی نیز به شکل هنرمندانه ای تزئین شده اند تا بازتاب کننده فضای داخلی لوکس این کانسپت باشند.

imagine-by-kia-concept (6)

بی تردید اصلی ترین و شاخص ترین ویژگی فضای داخلی Imagine را می توان 21 نمایشگر نصب شده روی داشبورد دانست. این نمایشگرها اندازه ای برابر با نمونه های به کار رفته در تلفن های همراه داشته و با انحنایی زیبا کنار هم جای گرفته اند.

imagine-by-kia-concept (9)
شرکت کیا از لوگویی جدید در این کانسپت استفاده کرده است

ترکیب زوایای تیز گوشه های این نمایشگرها با قوس پدید آمده، تضاد دلنشینی را ایجاد کرده است. از آنجایی که نمایشگرهای موجود به هم پیوسته نیستند، کارایی آنها کمی زیر سوال می رود. اما در هر حال باید شجاعت طراحان کیا در انتخاب چنین چینشی را تحسین نمود.

imagine-by-kia-concept (8)

در کنار داشبورد انقلابی، کیا Imagine چند المان نوآورانه دیگر دارد؛ برای مثال صندلی های آن از کاغذ مچاله شده الگوبرداری شده و شکل کلی آن نیز منحصر بفرد است. کیا این شکل را طراحی موجی نامیده و گفته که علی رغم ضخامت کم، صندلی ها کاملا راحت و مستحکم هستند.

kia-imagine (1)

روکش با کیفیت کف اتاق که هنگام بسته بودن درها تا روی آنها امتداد پیدا می کند، دیگر ویژگی جالب کابین Imagine به شمار می رود. قسمت بالایی رودری ها هم بافتی متالیک دارند، این بافت در حقیقت از الیاف فلزی ساخته شده است.

imagine-by-kia-concept-geneva-live (1)
درهای کیا Imagine همانند محصولات رولزرویس خلاف جهت هم باز می شوند

به گفته آقای Kluge کیا Imagine یک مفهومی خالص است، زیرا هیچ برنامه ای برای تست و تولید آن وجود نداشته و این خودرو صرفا یک مدل نمایشی است. به عبارت بهتر می توان گفت که کیا با عرضه این مفهومی خواسته به نوعی توانمندی های طراحان خود را به رخ بکشد.

imagine-by-kia-concept (1)
به سقف پانورامای یکپارچه کیا Imagine توجه کنید

تنها ایرادی که می توان به کانسپت کیا Imagine گرفت، استفاده از پنل های LCD در داشبورد است. مسلما بکارگیری پنل های OLED با رنگ های درخشان تر و زنده تر، می توانست بیشتر باعث جلب توجه شود.

imagine-by-kia-concept (10)

گفتنی است کیا Imagine نیروی خود را از پیشرانه ای تمام الکتریکی دریافت می کند. درباره مشخصات این پیشرانه اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • SpiDeRBoY
    SpiDeRBoY | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

    از پراید کپی برداری کردن ???

مطالب پیشنهادی