ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

5d87ded0-dr3-ev-geneva-livepics-11 (1)
خودرو

ام وی ام X22 به نمایشگاه ژنو رسید؛ جسارت چینی ها برای حضور در بازار اروپا

صنعت خودروی ایتالیا قدمت زیادی داشته و اکنون حرف های بسیار زیادی برای گفتن در مقیاس جهانی دارد. در کنار خودروسازان بزرگی که در این کشور فعالیت می کنند، شرکت های کوچک تری هم هستند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

صنعت خودروی ایتالیا قدمت زیادی داشته و اکنون حرف های بسیار زیادی برای گفتن در مقیاس جهانی دارد. در کنار خودروسازان بزرگی که در این کشور فعالیت می کنند، شرکت های کوچک تری هم هستند که اجزا و قطعات مورد نیاز خود را از دیگر کمپانی ها خریداری کرده و محصولاتی را با برند اختصاصی خود به فروش می رسانند.

شرکت DR Automobiles که در سال 2006 تاسیس شده، یکی از این موارد است. این خودروساز ایتالیایی قطعات مورد نیاز خود را از کمپانی چینی چری خریداری می کند. در واقع محصولات این شرکت همان مدل های چری هستند که با نشان DR فروخته می شوند.

b8673be0-dr3-ev-geneva-livepics-13

آخرین و جدیدترین محصولی که DR Automobiles در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرده، برای ما ایرانی ها به شدت آشنا است؛ این خودرو مدلی نیست جز چری تیگو 2 یا ام وی ام X22 که در سوئیس به DR3 EV تغییر نام داده است!

83649892-dr3-ev-geneva-livepics-1

همانگونه که از نام DR3 EV می توان حدس زد، این کراس اوور کوچک نیروی خود را به جای موتور بنزینی از یک پیشرانه الکتریکی دریافت می کند. این پیشرانه توانایی تولید 120 اسب بخار قدرت را دارا بوده و چرخ های جلو را به حرکت در میاورد.

dccbf865-dr3-ev-geneva-livepics-12

انرژی DR3 EV در یک باتری لیتیوم یونی 54.3 کیلووات ساعتی ذخیره می شود. این باتری از 24 ماژول تشکیل یافته و 385 کیلوگرم وزن دارد. با تکیه بر این باتری کراس اوور پاک ایتالیایی-چینی قادر است تا 400 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.

8a19c28b-dr3-ev-geneva-livepics-17

جالب اینکه به گفته DR Automobiles اگر راننده سرعت خودرو را در 60 کیلومتر در ساعت ثابت نگه دارد، مسافت قابل پیمایش تا 500 کیلومتر افزایش می یابد. زمان لازم برای شارژ باتری DR3 EV با برق خانگی بین 6 الی 8 ساعت اعلام شده؛ در صورت استفاده از شارژرهای سریع، در عرض نیم ساعت می توان تا 80 درصد از ظرفیت باتری را پر کرد.

d5571d34-dr3-ev-geneva-livepics-6

درباره شتاب و حداکثر سرعت DR3 EV یا ام وی ام X22 الکتریکی جزئیاتی توسط سازنده در اختیار رسانه ها قرار نگرفته، اما یکی از نشریات اعلام کرده این خودرو در زمان 4 ثانیه سرعت خود را به 50 کیلومتر در ساعت می رساند.

8d3d9c62-dr3-ev-geneva-livepics-2

مثل بدنه که در آن از ترکیب رنگ سفید و آبی استفاده شده، در داخل کابین نیز شاهد بهره گیری از ترکیب این دو رنگ در قسمت های مختلف هستیم. ایتالیایی ها برای نسخه فول این اتومبیل دو رگه قیمتی برابر با 37,500 یورو (معادل 42,251 دلار) تعیین کرده و از نیمه دوم امسال نسبت به پذیرش سفارشات مشتریان اقدام خواهند نمود.

13a92681-dr3-ev-geneva-livepics-4

بد نیست اشاره کنیم مدل پایه نیسان لیف حدود 30 هزار دلار و ارزان ترین نسخه تسلا مدل 3 برابر با 35 هزار دلار قیمت دارند. سایر مدل های برقی مثل شورولت بولت و هیوندای کونا هم هر دو با قیمتی در حدود 37 هزار دلار قابل انتخاب هستند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

    کامنت های جهان سومی !!!

    آقایان محترم
    خودروهای چینی در حال پیشرفت هستند
    بفهمید

    • HesamS
      HesamS | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

      من نمیگم پیشرفت نکردن، اما هنوز پیشرفتی نداشتن که بشه کلا دور خودروی ایرانی خط کشید و به اینا چشم دوخت(البته با این قیمت ها)

  • 7.62mm
    7.62mm | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

    خیلی جالبه بی وای دی با مدل تانگ تو نمایشگاه حاضر نشده بعد ام‌وی‌ام ۲۲ رفته :)) ۴۰هزار دلااار

  • HesamS
    HesamS | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

    این و امسالش رو تو بازار اروپا مفت هم بدن گرونه.
    حیف سایر غرفه های نمایشگاه که اینارو اون تو راه دادن.

  • aliresa
    aliresa | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

    چقدر چرت

مطالب پیشنهادی