ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ثبت نام کارت ملی هوشمند
تکنولوژی

سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند بازهم از دسترس خارج شد

بر اساس اعلام «سیف الله ابوترابی» سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کلیه کسانی که کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند و تاریخ اعتبار کارت‌های ملی نمونه قدیم آن‌ها ماقبل ۲۹ اسفند ۹۷ است، از اول فروردین ۹۸ کارت‌های ملی‌شان ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

بر اساس اعلام «سیف الله ابوترابی» سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کلیه کسانی که کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند و تاریخ اعتبار کارت‌های ملی نمونه قدیم آن‌ها ماقبل ۲۹ اسفند ۹۷ است، از اول فروردین ۹۸ کارت‌های ملی‌شان فاقد اعتبار خواهد شد. او همچنین به متقاضیان تاکید کرد که هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام کنند؛ این درحالی‌ست که سامانه رزرو کارت هوشمند از دسترس خارج است.

به گفته ابوترابی  بیش از ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌نام کرده‌اند و تقریباً برای ۴۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است. ابوترابی پیش‌بینی می‌کند که طبق جمعیت واجد شرایط حدود ۱۰ میلیون نفر هنوز کارت ملی هوشمندشان را دریافت نکرده‌اند و باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل ثبت‌نام آن اقدام کنند. این هشداری بود که سال گذشته هم اعلام و این بار نیز مانند سال قبل سامانه رزرو کارت هوشمند از دسترس خارج شده است.

ثبت نام کارت ملی هوشمند

اینطور که سازمان ثبت و احوال اعلام کرده است درخواست کنندگان کارت ملی هوشمند باید به سامانه طرح کارت ملی هوشمند مراجعه کنند و پس از ورود و ثبت‌ نام، اطلاعات شخصی خود را وارد کنند. طبق گفته‌های سخنگوی سازمان ثبت و احوال هماهنگی سامانه پیش ثبت‌نام و تکمیل ثبت‌نام با مراجع الکترونیکی به نوعی است که اگر افرادی پیش ثبت‌نام و تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را انجام دادند، هنگام استعلام مراکز خدمات دهنده به منظور احراز هویت، پاسخ مناسبی به آنها داده می‌شود و آنها در زمره دارندگان کارت ملی هوشمند قرار خواهند گرفت.

با این حال درخواست کنندگان هنگام مراجعه به سامانه اعلام شده با پیام «درحال حاضر امکان دسترسی به سایت وجود ندارد» مواجه می‌شوند؛ موضوعی که موجب سردرگمی متقاضیان شده است. اینطور که به نظر می‌رسد دلیل از دسترس خارج شدن سایت، مانند سال قبل مراجعه بالای متقاضیان در زمان باقی مانده است.

همانطور که سیف‌ابوترابی گفته است حدود ۱۰ میلیون نفر هنوز کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند و مشخص نیست درصورتیکه موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشوند چه خواهد شد. آیا زمان ثبت‌نام مجددا تمدید خواهد شد یا خیر؟ 

گفتنی‌ست صدرو کارت ملی هوشمند سال گذشته با مشکلات دیگری همراه بود؛ برای مثال عدم واردات پوکه کارت ملی به دلیل تحریم‌ها در این روند وقفه ایجاد کرد و در نهایت مسئولان تصمیم گرفتند از تولیدات ملی در این زمینه استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • alireza eh
    alireza eh | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

    ۳ ماه کارت ملی من نیومده اخه فکر نمیکنن ۴ روز دیگه کارم یک جایی گیر باشه باید چیکار کنم

  • بهروزی
    بهروزی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

    جناب آقای رضا اسدی
    لطفا ساندیس را خنک بنوشید

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

    "آیا زمان ثبت‌نام مجددا تمدید خواهد شد یا خیر؟ "
    این سوال از بیخ و ریشه چرت هست ، مگه میشه کسی تو ایران زندگی کنه و بهش کارت هوشمند ملی تعلق نگیره !!!
    وظیفه دولت این هست که برای هر کس که تو هر زمانی مراجعه کرد این کارت و صادر کنه ، حالا هرکس دیرتر به ضرر خودش هست از این باب که خدمات بانکی و دولتی و غیره نمی تونه انجام بده
    یجور میگن "تمدید" اینگار از ارث پدرشون میخوان ببخشن

    • Reza Asadi
      Reza Asadi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

      ملت همیشه طلبکار...

      • فـرزاد
        فـرزاد | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

        تقصیر خودت نیست ، جوری اون بالاخونه رو واست شستن که همیشه به "تب" راضی باشی

مطالب پیشنهادی