ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Engler F.F. Superquad (10)
خودرو

معرفی انگلر اف اف سوپرکواد؛ 850 اسب بخار در سینه یک موتور سیکلت چهارچرخ ساخت اسلواکی

شرکتی تازه تاسیس از کشور اسلواکی به نام Engler از یک محصول عجیب در نمایشگاه خودروی ژنو پرده برداری کرد. این محصول F.F. Superquad نام داشته و ترکیبی از سوپر بایک و اتومبیل سوپر اسپرت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

شرکتی تازه تاسیس از کشور اسلواکی به نام Engler از یک محصول عجیب در نمایشگاه خودروی ژنو پرده برداری کرد. این محصول F.F. Superquad نام داشته و ترکیبی از سوپر بایک و اتومبیل سوپر اسپرت محسوب می شود.

انگلر اف اف سوپرکواد

انگلر اف اف سوپرکواد از بدنه ای کاملا متمایز برخوردار است. برخلاف اکثر وسایل نقلیه چهار چرخ سریع، این خودرو از طریق فرمان دو شاخه کنترل و هدایت می شود، نشیمنگاه راننده نیز مشابه با نشیمنگاه موتور سیکلت ها طراحی شده و خبری از کابین رایج در اتومبیل ها در آن نیست.

Engler F.F. Superquad (5)

در کنار نمای ظاهری خاص، انگلر اف اف سوپرکواد مشخصات فنی خیره کننده ای نیز دارد. نیروبخش این وسیله نقلیه متفاوت یک موتور 5.2 لیتری 10 سیلندر است که می تواند 850 اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور ظاهرا توسط لامبورگینی تامین شده و در واقع همان نمونه به کار رفته در هوراکان و آئودی R8 است که با بهینه سازی های انجام شده، خروجی آن به رقم مذکور ارتقا پیدا کرده است.

Engler F.F. Superquad (1)

با توجه به وزن 850 کیلوگرمی، انگلر اف اف سوپرکواد نسبت قدرت به وزن یک به یک دارد. بد نیست بدانید دستیابی به چنینی نسبتی فوق العاده دشوار بوده و تنها تعداد معدودی از سازندگان سوپر اسپرت ها توانسته اند وزن محصولات خود را هم تراز با قدرت موتور حفظ کنند.

Engler F.F. Superquad (7)

به گفته انگلر، دست پرورده این کمپانی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر، تنها به 2.5 ثانیه زمان نیاز داشته و می تواند در مسیر مستقیم نهایت سرعت 350 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. وظیفه متوقف کردن هم، بر عهده ترمزهای سرامیک کربنی گذاشته شده است.

Engler F.F. Superquad (11)

آنطور که انگلر مدعی شده، شاسی آلومینیومی، بدنه فیبر کربنی، سیستم تعلیق و فرمان اف اف سوپرکواد تماما توسط مهندسین این کمپانی طراحی شده اند. از آنجایی که این خودرو فاقد فرمان و صندلی های متداول است، پیچیدن با آن یک چالش بزرگ خواهد بود.

Engler F.F. Superquad (8)

درباره قیمت و زمان عرضه انگلر اف اف سوپرکواد فعلا حرفی به میان نیامده، اما مسلما نباید انتظار رقمی پایین را داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی