ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

goodyear-aero-tiltrotor-tire-concept
خودرو

تایرهایی برای پرواز؛ Goodyear Aero در ژنو رونمایی شد

کمپانی Goodyear از تایرهایی انقلابی در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 رونمایی کرد. این تایرها Aero نامگذاری شده و برای اتومبیل های خودران پرنده توسعه یافته اند. تایرهای ابداعی Goodyear از ساختاری بسیار پیشرفته برخوردار بوده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

کمپانی Goodyear از تایرهایی انقلابی در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 رونمایی کرد. این تایرها Aero نامگذاری شده و برای اتومبیل های خودران پرنده توسعه یافته اند.

تایرهای ابداعی Goodyear از ساختاری بسیار پیشرفته برخوردار بوده و نیازی به فشار هوا ندارند. این تایرها دارای دو نقش اصلی هستند. در حالت اول این تایرها همانند نمونه های رایج کنونی عمل نموده و نقش ارتباط خودرو با زمین را بر عهده دارند.

goodyear-aero-tiltrotor-tire-concept (2)

اما در حالت دوم Goodyear Aero می تواند به دلیل ساختار خاص خود نقشی همانند نقش ملخ یا پره های موتور هواپیما را ایفا کند. در این حالت تایرها به اندازه 90 درجه تغییر وضعیت داده و با چرخش ها سریع باعث بلند شدن وسیله نقلیه از روی زمین می شوند.

goodyear-aero-tiltrotor-tire-concept (5)

به عبارت بهتر با تبدیل هر کدام از چرخ ها به یک پیشران، اتومبیل مجهز به تایرهای Aero به کوادکوپتر تغییر حالت می دهد، اتفاقی که پیش تر در برخی از فیلم های علمی تخیلی شاهد آن بوده ایم.

goodyear-aero-tiltrotor-tire-concept (1)

تایرهای Aero از هوش مصنوعی نیز بهره می برند. به واسطه این قابلیت شرایط و داده های مختلف آنالیز شده و اطلاعات بدست آمده به خودرو ارسال می شوند تا سیستم های مرتبط تنظیمات لازم را اعمال کنند.

اگر چه ایده توسعه چنین تایرهایی کاملا نوآورانه و جالب به نظر می رسد، اما تبدیل آنها به واقعیت چالشی بسیار بزرگ بوده و نیازمند تکنولوژی های پیشرفته ای است.

goodyear-aero-tiltrotor-tire-concept (3)

مهندسین Goodyear اعتقاد دارند استفاده از تایرهای Aero مستلزم بهره گیری از پیشران های مغناطیسی در هوا و زمین است، زیرا این پیشران ها بدون اصطکاک کار می کنند. حال مساله مهم اینست که پیشران های مغناطیسی فقط در فیلم های علمی تخیلی دیده می شوند.

Goodyear Aero

در هر صورت فارغ از پیچیدگی ها و بیش از حد آینده نگرانه بودن، ایده Goodyear جالب توجه بوده و شاید روزی با پیشرفت بشر به عمل تبدیل شود. برای درک بهتر از مکانیسم عملکرد تایرهای Goodyear Aero دعوت می کنیم ویدیوی زیر را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

    یعنی میشه! البته همین ماشین های روی زمین رویِ با کیفیت رو هم باید دیگه بگیم دیگه میشه!

مطالب پیشنهادی