ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت تشخیص چهره گلکسی اس 10 به آسانی فریب می‌خورد [تماشا کنید]

تشخیص چهره از نسخه اندروید ۴ به بعد وجود داشت اما آنچنان توجهی به آن نمی‌شد تا اینکه اپل با Face ID و تعبیه کردن این ویژگی در آیفون 10، دوباره آن را بر سر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

تشخیص چهره از نسخه اندروید ۴ به بعد وجود داشت اما آنچنان توجهی به آن نمی‌شد تا اینکه اپل با Face ID و تعبیه کردن این ویژگی در آیفون 10، دوباره آن را بر سر زبان‌ها انداخت. از آن زمان به بعد تقریباً تمامی گوشی‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۸ میلادی، به این ویژگی مجهز شدند و این قابلیت در کنار دوربین‌های چندگانه و چیست‌های هشت هسته‌ای به ویژگی‌های معمول پرچمداران بدل شد. گفتنی است قابلیت تشخیص چهره اندروید مقابل همتای خود یعنی Face ID آنچنان ایمنی بالایی ندارد و این مسئله بار دیگر اثبات شده چرا که یک کاربر یوتیوب موفق شده با استفاده از تصویر دیجیتالی خود، قابلیت تشخیص چهره گلکسی اس 10 را به آسانی فریب دهد.

کاربری به نام لوئیس چند وقتی است که در کانال یوتیوب خود Unbox Therapy به جعبه گشایی و آزمایش بسیاری از پرچمداران می‌پردازد. او تصمیم گرفت تا قابلیت تشخیص چهره گلکسی اس 10 را بسنجد. این آزمایش نشان داد که نمی‌توان به پرچمداران جدید سامسونگ اطمینان کرد چرا که این ویژگی به آسانی فریب خورده و بهتر است کاربران برای ایمنی بیشتر از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش برای احراز هویت خود بهره ببرند.

پیش از عرضه گلکسی اس 10، سامسونگ سعی کرده بود از ترکیب احراز هویت چهره‌ای و اسکنر عنبیه چشم برای گشودن تلفن‌های هوشمند خود استفاده کند. این روش هم سرعت کمی داشت و هم نامطمئن بود. به همین دلیل کمپانی کره‌ای، تلاش کرد تا پرچمدار بعدی خود یعنی گلکسی اس 10 را به قابلیتی شبیه Face ID مجهز کند تا توان رقابت با اپل را داشته باشد.

تشخیص چهره گلکسی اس 10
نمایی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس 10 پلاس

با این وجود هنوز هیچ تولید کننده‌ای نتوانسته قابلیتی در حد Face ID اپل رو کند و با فریب خوردن قابلیت تشخیص چهره گلکسی اس 10 نیز تقریباً تمام امید طرفداران موبایل‌های اندرویدی نقش بر آب شده. به نظر شما در آینده کمپانی‌های مختلف می‌توانند تلاش خود را بیشتر کنند و به حاکمیت آیفون‌ها در این زمینه پایان دهند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Tohid Ahmadpoor
    Tohid Ahmadpoor | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

    هر تکنولوژی جدیدی که اپل رو میکنه در واقع از پنج سال پیش روش کار میکرده در حالی که شرکتای دیگه در حال بالا بردن الکی پیکسل دوربینا بودن شاید سه چهار سال دیگه به تکنولوژی فیس ایدی برسن ولی تا اون موقع باز اپل یه تکنولوژی جدیدی رو میکنه که از الان داره روش کار میکنه من خودم کاربر اندروییدم ولی هیچوقت نمیتونم منکر قدرت و نواوری اپل بشم

    • M.Gh
      M.Gh | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

      قبل از اینکه اپل بخواد واسه زدن این قابیلت تشخیص چهره بسم الله بگه سامسونگ داشته رو قوی تر شدنش فکر میکرده?
      کجای کارید شماها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی