ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Nissan-IMQ_Concept-2019 (1)
خودرو

کانسپت نیسان IMQ رونمایی شد؛ روش ژاپنی برای استفاده از موتور بنزینی در یک کراس اوور برقی

از زمان عرضه نسل دوم لیف، کمپانی نیسان تمرکز ویژه ای روی مدل های برقی داشته و تقریبا در هر نمایشگاهی معتبر بین المللی با یک مفهومی الکتریکی حضور پیدا کرده است. حال با برگزاری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

از زمان عرضه نسل دوم لیف، کمپانی نیسان تمرکز ویژه ای روی مدل های برقی داشته و تقریبا در هر نمایشگاهی معتبر بین المللی با یک مفهومی الکتریکی حضور پیدا کرده است. حال با برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو باز هم نوبت به رونمایی از کانسپتی جدید رسیده است.

مدل مذکور سومین عضو از خانواده  Intelligent Mobility (به اختصار IM) بوده و IMQ نام دارد؛ همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، دو مدل IMx و IMs از این خانواده رونمایی شده اند.

Nissan-IMQ_Concept-2019 (9)

برخلاف دو عضو قبلی، کراس اوور نیسان IMQ بجای پیشرانه تمام الکتریکی، نیروی خود را از پیشرانه ای هیبریدی دریافت می کند. این پیشرانه بر اساس تکنولوژی e-Power نیسان ساخته شده و از یک موتور برقی و یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی تشکیل یافته است.

هر چهار چرخ نیسان به موتور برقی که توانایی تولید 335 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را دارد، متصل هستند. با این حساب شاید بپرسید پس نقش موتور بنزینی چیست؟ در پاسخ باید گفت موتور بنزینی در واقع نقش ژنراتور را ایفا کرده و الکتریسیته لازم برای شارژ باتری نیسان IMQ را تولید می کند.

از لحاظ ظاهری، کانسپت نیسان IMQ بدنه ای قرص و استوار داشته و گویی از تراش دادن یک صخره بزرگ به وجود آمده است. نبود ستون B و باز شدن درها خلاف جهت هم، سقف پانورامای یکپارچه با شیشه جلو، اسپویلر سقفی و رینگ های 22 اینچی احاطه شده با لاستیک های بریجستون Connect از جمله شاخصه های ظاهری جذاب IMQ به شمار می روند.

Nissan-IMQ_Concept-2019 (8)

کابین IMQ یادآور مفهومی IMs بوده و شباهت زیادی با کابین آن دارد. شکل خاص فرمان و داشبورد، صندلی های مستقل، بهره گیری از مواد با کیفیت و فضای زیاد از ویژگی های این مفهومی ژاپنی هستند.

نیسان IMQ

همانطور که از یک خودروی کانسپت انتظار می رود، نیسان IMQ نیز به آخرین تکنولوژی ها مجهز شده است. بخش اعظمی از داشبورد این خودرو را یک نمایشگر عریض 33 اینچی به خود اختصاص داده تا اطلاعات مورد نیاز راننده از این طریق در اختیار وی گذاشته شود.

Nissan-IMQ_Concept-2019 (11)

به منظور کنترل تنظیمات مختلف، می توان از دستیار شخصی مجازی کمک گرفت. تکنولوژی Invisible-to-Visible هم که چندی پیش معرفی شد، در نیسان IMQ استفاده شده است. سیستم کمکی پروپایلوت هم تکمیل کننده لیست تجهیزات جدیدترین کانسپت شرکت نیسان است.

Nissan-IMQ_Concept-2019 (7)

آقای آلفونسو آلبایسا (Alfonso Albaisa) معاون ارشد بخش طراحی نیسان IMQ را ترکیبی از سنت و مدرنیته توصیف کرده و آن را برداشتی از کراس اوورهای آینده این شرکت عنوان نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • rezvansoft
    rezvansoft | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

    چرا اینقد شبیه لکسوسه؟؟

  • amir rahimi
    amir rahimi | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

    چرا نسل اینایی که زیر هر ماشینی ک معرفی میشه میان میگن پراید منقرض نمیشه؟

  • irvani mohsen
    irvani mohsen | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

    من کماکان منتظر رونمایی از کانسپت پراید برقی هستم.

مطالب پیشنهادی