ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیبرا
تکنولوژی

ارز مجازی فیسبوک رقیبی برای بیت کوین نخواهد بود

چندی پیش زاکربرگ مدعی شده بود فیسبوک به عنوان یک برند دیجیتالی مطمئن می‌تواند پلتفرم ایمنی برای انتقال وجه دیجیتال باشد. در آن زمان تصور شد که فیسبوک می‌خواهد چیزی شبیه به بیت کوین بسازد. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

چندی پیش زاکربرگ مدعی شده بود فیسبوک به عنوان یک برند دیجیتالی مطمئن می‌تواند پلتفرم ایمنی برای انتقال وجه دیجیتال باشد. در آن زمان تصور شد که فیسبوک می‌خواهد چیزی شبیه به بیت کوین بسازد. در واقع ارز مجازی فیسبوک یا FB Coin قرار نیست رقیبی برای بیت کوین باشد و تنها ارز مجازی اختصاصی این شرکت در پلتفرم‌هایش به شمار می‌رود.

ارز مجازی فیسبوک

هفته‌ی گذشته نیویورک تایمز گزارش کرد که فیسبوک به صورت مخفیانه در حال توسعه یک ارز مجازی به عنوان رقیب بیت کوین برای پرداخت دیجیتالی است. بر اساس این گزارش ارز مجازی فیسبوک به پشتوانه‌‌ی برند خود می‌تواند نظر مثبت کاربران را برای پرداخت دیجیتالی مستقیم به خود جلب کند. این در حالی است که بیت کوین بدون شبکه پرداخت مطمئن موفق شده بود اعتماد کاربران را به خود جلب کند.

بر اساس گزارشات جدید، فیسبوک در حال توسعه یک ارز مجازی به خصوص است تا کاربران پیامرسان واتس اپ (که در اختیار فیسبوک است) بتوانند مقداری از آن را برای دوستان، همکاران و خانواده‌ی خود بفرستند.

ارز مجازی فیسبوک

هم اکنون کسانی که روی این پروژه کار می‌کنند قرارداد محرمانه‌ای امضا کرده‌اند و بر اساس همین قرارداد نمی توانند گزارشات و جزئیات زیادی از آن را فاش کنند. به همین دلیل است که ارز مجازی فیسبوک یا FB Coin‌ هنوز در حد یک شایعه باقی مانده است.

در واقع فیسبوک به دنبال شبیه سازی بیت کوین نیست و این ارز مجازی تنها داخل پلتفرم‌های در اختیار فیسبوک ارزش مالی خواهد داشت. بنابراین این ارز مجازی بیشتر شبیه به نمونه‌ی مشابه موسسه مالی JPMorgan خواهد بود.

ارز مجازی فیسبوک

چندی پیش CNBC گزارش داده بود که موسسه مالی و ارائه کننده‌ی خدمات بانکی JPMorgan Chase به دنبال تولید و استفاده از ارز مجازی اختصاصی خود است. این ارز مجازی که JPM Coin نام دارد به بانکدار‌ها و مشتریانش این امکان را می‌دهد تا با استفاده از این ارز مجازی، داخل شبکه مالی همین موسسه به انجام تراکنش‌های مالی خود بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی