ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

در نشان
تکنولوژی

رونمایی از «در نشان»؛ نماد ملی فضای مجازی در ایران

در نشست اینترنت پاک از نشان ایرانی @ یا «در نشان» رونمایی شد. این رونمایی با حضور «رسول جلیلی» عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، «سید ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی، «رضا تقی پور» عضو ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۱

در نشست اینترنت پاک از نشان ایرانی @ یا «در نشان» رونمایی شد. این رونمایی با حضور «رسول جلیلی» عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، «سید ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی، «رضا تقی پور» عضو شورایعالی فضای مجازی و «محمد حسن انتظاری» عضو حقیقی در شورای عالی فضای مجازی رونمایی شد.

به گزارش دیجیاتو جلیلی در مراسم رونمایی از «در نشان» ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان مردم نهاد توسعه‌گران فضای مجازی پاک که این مراسم را برگزار کرده‌ بودند، درباره سایر اقدامات نوآورانه آنها در حوزه پیام رسان‌ها گفت «پیام آور» رویداد دیگری‌ست که در آن ابتکار عمل و نیاز به پیام رسان ترکیب شده است و در حال حاضر امکان حضور در آن برای علاقمندان وجود دارد.

به گفته جلیلی این رویداد در ۶ زمینه برگزار خواهد شد که اصلی‌ترین آنها «شمتا» یا «شبکه ملی تراز انقلاب اسلامی» است که این پیام رسان مفاهیم اختصاصی خود را خواهیم دارد نه آنکه سایر پیام‌رسان‌های غیر بومی مانند تلگرام برای کودکان فارسیزه شده باشد.

 

در نشان

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با یادآوری این موضوع که نماد هلال توسط مالزیایی‌ها راه اندازی شد و حالا در سرتاسر جهان پذیرفته شده، به نیاز  کشور برای داشتن نماد اینترنتی اشاره کرد و گفت:

«روی این موضوع ۳ سال زمان صرف شد. نماد حرف می‌زند و فرهنگ خود را به وجود می‌آورد مانند @ یا e اکسپلورر، ما هم تلاش کردیم که خارج از فضای زبان انگلیسی یا خارج از تنها سردمدار فضای مجازی، نماد خود را داشته باشیم. ما هنرمندان و اندیشمندان جوان را برای همفکری دعوت کردیم تا به این نتیجه برسیم که چطور می‌توانیم یک نماد ملی، منطقه‌ای و اسلامی داشته باشیم و متوجه شدیم که انجام این پروژه تا چه اندازه دشوار است. این یک تلاش ابتدایی است که با هدف نهایی ما فاصله دارد اما این نمادی است که ما را به یاد فضای مجازی سالم و ایمن که کپی نیست، خواهد انداخت. این نماد فارسی است و برای مثال با آن می‌توانیم بنویسیم: جلیلی. علامت نشان فارسی. دانشگاه شریف»

او همچنین از «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درخواست کرد این نماد را به‌عنوان نشان ملی در یونیکد ثبت کند تا در ایران جایگزین @ شده و امکان استفاده از آن در فضای مجازی فارسی مهیا شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • مجید
    مجید | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

    کم سوادترین استاد دانشکده کامپیوتر شریف و پدر فیلترینگ ایران!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی