ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رویداد چالش فناوری شریف
تکنولوژی

رویداد چالش فناوری به منظور برقراری ارتباط دانشگاه و بازار کار برگزار شد

ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه،‌ چند سالی است که به یکی از کلیدواژه‌های فضای کسب‌وکار تبدیل شده است. به‌منظور برقرار ارتباط بین نیروهای دانشگاهی و بازار کار، رویداد «چالش فناوری» در باشگاه کسب‌وکار دانش‌بنیان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه،‌ چند سالی است که به یکی از کلیدواژه‌های فضای کسب‌وکار تبدیل شده است. به‌منظور برقرار ارتباط بین نیروهای دانشگاهی و بازار کار، رویداد «چالش فناوری» در باشگاه کسب‌وکار دانش‌بنیان دانشگاه شریف در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند برگزار شد. این رویداد در قالب مجموعه مسابقاتی با هدف شناسایی افراد توانمند جویای کار، و در جهت حل چالش‌های موجود در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات برپا شده بود.

در این رویداد، بیش از ۲۵۰ نفر از برنامه‌نویسان ایرانی حضور داشتند و در پنج بخش مختلف با هم رقابت کردند. در هر کدام از این بخش‌ها یک چالش خاص در حوزه‌ی ICT  انتخاب شده و برای حل این چالش، یک مسابقه برگزار ‌شد.

رویداد چالش فناوری شریف

در اختتامیه‌ی این رویداد « عباس عسگری،» مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات مهیمن، از حامیان برگزاری رویداد چالش‌های فناوری، هدف برگزاری این رویدادها را نزدیک کردن بازار کار با نیروهای توانمند دانست و گفت:

«به نظر می رسد فرصت خوبی است تا تیم‌ها با یک تجربه‌ی موفق، خود را به بازار معرفی کنند و بازار کار نیز نیروهای امتحان‌پس‌داده‌ای را برای جذب در اختیار داشته باشد. پویایی و چابک بودن حوزه‌ی فناوری اطلاعات باعث می‌شود تا فعالان این حوزه را بیشتر جوانان تشکیل دهند. بر همین اساس خوب است رویدادهای متنوعی توسط شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات برای شناسایی افرادی که حرف جدیدی در این حوزه برای گفتن دارند برگزار شود.»

وی به موضوع استارت آپ‌ها نیز اشاره کرد و تاکید داشت که این نوع از کسب‌وکارها اگر قصد ورود جدی به بازار را داشته باشند، باید با شرکت‌های بزرگ ترکیب شوند تا از مدیریت آنها در مارکت بهره مند شوند. به گفته عسگری؛ تجربه جهانی ثابت کرده که این نوع همکاری می‌تواند ضامن موفقیت استارت آپها باشد:

«ندا حشمتی» از تیم سوناپل،‌ یکی از تیم‌های حاضر در این چالش نیز در سخنرانی خود اذعان داشت که فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌توانند نیازهای مردم را پیدا کنند چرا که بازار را مطالعه کرده‌اند. وی نگاه مدیران به نیروهای جوان را مهم‌ترین پیش‌شرط برای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه دانست و افزود:‌

«مدیران بعضی شرکت‌ها از افرادی که به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و تجربه‌ی زیادی ندارند، توقع کارهای خارق‌العاده دارند؛ در حالی که باید به این افراد اعتماد کرده و اجازه داده شود در بستر صنعت رشد کنند.»

رویداد چالش فناوری شریف

«محمدامین شیرزاد» مدیرعامل شرکت فرازپردازان دیگر سخنران اختتامیه مراسم بود که بزرگ‌ترین چالش شرکتها در حوزه‌ی فناوری اطلاعات را جذب نیروی متخصص دانست و تاکید کرد که نرخ بیکاری در کشور به وضعیت نگران کننده‌ای رسیده است

«یکی از آمارهای نگران‌کننده، نرخ بیکاری در کشور است زیرا شرایط آموزشی و اقتصادی به گونه‌ای نیست که نیروی متخصص در جای خود قرار گیرد. امیدواریم رویدادهایی از این دست بتواند این جای خالی را پر کرده و موجب شود بتوانیم از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه به بهترین شکل استفاده کنیم.»

رویداد چالش‌های فناوری با هدف شناساندن چالش‌های جدی‌تر جامعه در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد. در پایان این رقابت دو روزه، نفرات برتر در هر پنج حوزه شامل PHP, .NET, PYTTHON, JAVA و IPC، معرفی شدند و جوایزی به آنها اعطا شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی