ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

شمار کاربران ویندوز ۱۰ از مرز ۸۰۰ میلیون گذر کرد

مایکروسافت پیشتر گزارش داده بود که ویندوز 10 به محبوبترین سیستم عامل کامپیوتر‌های خانگی بدل شده است. حال بر اساس گزارش این شرکت، ویندوز 10 بیش از ۸۰۰ میلیون مرتبه نصب شده  و این رقم احتمالاً ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

مایکروسافت پیشتر گزارش داده بود که ویندوز 10 به محبوبترین سیستم عامل کامپیوتر‌های خانگی بدل شده است. حال بر اساس گزارش این شرکت، ویندوز 10 بیش از ۸۰۰ میلیون مرتبه نصب شده  و این رقم احتمالاً تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به یک میلیارد مرتبه می‌رسد و رکورد‌های موجود را می‌شکند.

ویندوز 10

ماه گذشته موسسه Net Market Share اعلام کرده بود که سهم سیستم عامل ویندوز 10 از بازار جهانی به ۳۹.۲۲ درصد رسیده و موفق شده ویندوز 7 را با سهم ۳۶.۰۹ درصدی از بازار جهانی را پشت سر بگذارد و به محبوبترین سیستم عامل کامپیوتر‌های خانگی بدل شود. در آن زمان گزارش شده بود که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، ویندوز 10 بیش از ۷۰۰ میلیون مرتبه نصب شده.

کمپانی ردموندی هنگام عرضه ویندوز 10 در سال ۲۰۱۵ میلادی، هدف یک میلیاردی برای آن تعیین کرد و باور داشت که این سیستم عامل می‌تواند تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، یک میلیارد مرتبه روی کامپیوتر‌های خانگی کاربران نصب شود.

ویندوز 10

یک سال بعد مایکروسافت اعلام کرده که سیستم عامل جدید آنچنان موفق نبوده و بعید است به این هدف برسد. با این حال ویندوز فقط ۲۰۰ میلیون نصب تا هدف خود فاصله دارد و اگر روند محبوبیتش حفظ شود، پیش از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی می‌تواند به یک میلیارد مرتبه نصب برسد.

یکی از عواملی که رسیدن به این رقم را آسان می‌کند این است که کمپانی ردموندی تنها قرار است ۱۲ ماه دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی کند. از ۲۴ دی ماه سال ۹۸، تنها مشتریان پولی کسب و کاری یا تحصیلی می‌توانند به روز رسانی‌ های امنیتی بعدی ویندوز 7 را دریافت کنند و بنابر سنت همیشگی، این آپدیت‌ها ارزان نخواهند بود.

ویندوز 10

علاوه بر این «یوسف مهدی» یکی از مدیران ارشد مایکروسافت با انتشار پستی در توییتر مدعی شده که ویندوز 10 موفق شده بیشترین میزان رضایت کاربران تاریخ سیستم عامل ‌های ویندوز را به خود اختصاص دهد و رکوردشکنی کند. حال به نظر شما ویندوز 10 با توانایی‌های منحصر بفردش، می‌توانند به روند رکودشکنی خود ادامه دهد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی