ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میکروبیولوژیست
علمی

این میکروبیولوژیست توجه ۶۰ هزار کاربر اینستاگرام را به دنیای آغازیان جلب کرده است

یک میکروبیولوژیست موفق شده از دنیای شبکه های اجتماعی استفاده کند و توجه کاربران زیادی را به دنیای مرموز میکروب ها جلب کند. هانتر هاینز با نام کاربری microbialecology در اینستاگرام موفق شده ۶۰ هزار فالوور ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

یک میکروبیولوژیست موفق شده از دنیای شبکه های اجتماعی استفاده کند و توجه کاربران زیادی را به دنیای مرموز میکروب ها جلب کند. هانتر هاینز با نام کاربری microbialecology در اینستاگرام موفق شده ۶۰ هزار فالوور پیدا کند و تصاویر یا ویدیو های زیادی از میکروارگانیسم به اشتراک بگذارد.

این دانشجوی دکترای دانشگاه بورموث بریتانیا موفق شده از میکرو ارگانیسم‌ ها، تصاویر و ویدیو‌ هایی ثبت کند و آنها را با بزرگ نمایی ۴۰ تا ۱۰۰۰ برابری در اینستاگرام منتشر کند.

جانواران کوچکی نظیر مژک‌داران، کرم‌ها و Tardigrades سوژه محتوای اینستاگرامی این میکروبیولوژیست را تشکیل می‌دهند. Tardigrades که به آنها خرس‌های آبی نیز گفته می‌شود، در واقع یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین موجودات زنده جهان به شمار می‌روند که می‌تواند در شرایط بسیار سخت نیز زنده بمانند.

علاوه بر این محقق اینستاگرامی مذکور، به آزمایش ارگانیسم‌ تک سلولی مژه داران نیز پرداخته و تنوع زیستی آنها را در اکو سیستم آب شیرین بررسی کرده است. این موجودات در واقع به گروه اولیه ارگانیسمی به نام تک‌یاختگان تعلق دارند که از اندام‌هایی شبیه به مژه برای حرکت خود استفاده می کنند.

هانتر هاینز درباره‌ی این ویدیو‌ها می‌گوید:

«تصاویر و ویدیو های اکانت اینستاگرام من نشان می‌دهد که این موجودات کوچک جالب، چگونه در شرایط عادی حرکت می‌کنند. مشاهده رفتار این موجودات در این تصاویر و ویدیو ها بسیار بهتر از هر کتاب یا متون علمی دیگریست. بسیاری از کاربران اینستاگرام، برای اولین بار است که با چنین موجوداتی مواجه می‌شوند و من امیدوارم محتوای من موجب شود تا افراد زیادی به میکروبیولوژی علاقه‌مند شوند.»

او هم اکنون دوره دکترای خود را در دانشگاه بورموث می‌گذارند اما بیشتر این آزمایش ها در فلوریدای آمریکا انجام داده است. محتوای این پروفایل طی یک هفته، ۱.۴ میلیون بازدید داشته و برخی از ویدیو های چندین مرتبه توسط دیگر کاربران به اشتراک گذاشته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

    نیاکان ما

    • Unconventional_NyTro
      Unconventional_NyTro | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

      سلام

      ببخشید یک سوال دارم
      موجودی که می تونه توی تقریبا هر شرایطی زنده بمونه حتی توی فضا و قابلیت تکثیر هم داشته باشه و در برابر همه چیز مقاوم باشه تا حد زیاد و و قدمتی بسیار طولانی داره و خیلی از دانشمندارو همین موجود سره قضیه تکامل سردرگم کرده و هنوز هیچ جوابی ندادن چرا خودشو تبدیل به چیزی کرده که آسیب پذیر بشه؟

      منتظر جوابت میمونم :)

      • mohammad ghorbani
        mohammad ghorbani | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

        خودش خودشو به چیزی تبدیل نکرده. تو تصمیم بگیر ۶ تا انگشت داشته باشی یا بچه دار میشی ۶ تا انگشت داشته باشه. قانون تصادف و احتمال اینجا حاکمه. همه چیز اتفاقی میره جلو و فقط اون اتفاق هایی که قدرت مقاومت بیشتری دارن باقی میمونن. و اینطور که تو میگی نباید هیچ جاندار دیگه ای زنده میموند و اگه الان این همه جاندار داریم روی زمین نشون از قدرتمند بودنش و راه درست تکامل بوده.

مطالب پیشنهادی