ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون دادستان کشور: فعالیت در بسترهای فیلتر شده جرم نیست

در حاشیه پنجمین کنفرانس فضای مجازی پاک معاون دادستان کشور درباره حکم قضایی فعالیت‌های توییتری دولتمردان گفت و تاکید کرد که باید یک راهکار بهتر به جای این موضوع پیدا کرد. «جواد جاویدنیا» اعلام کرد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۵

در حاشیه پنجمین کنفرانس فضای مجازی پاک معاون دادستان کشور درباره حکم قضایی فعالیت‌های توییتری دولتمردان گفت و تاکید کرد که باید یک راهکار بهتر به جای این موضوع پیدا کرد.

«جواد جاویدنیا» اعلام کرد که در چارچوب قانونی فعالیت کردن در بسترهای فیلتر شده جرم نیست چرا که در قانون صرفا پخش و فروش فیلترشکن جرم تعریف شده: «اما ذکر این نکته ضروری است که یک چیزی جرم است و یک چیزی هم التزام. باید در نظر گرفت که هر فرد به عنوان مقام یک نظام باید به قوانین کشور التزام داشته باشد. این بحث فرهنگی، عقیدتی است و قبح قانون را می‌شکند وگرنه خلافی که جرم تعریف شده باشد رخ نداده است.»

فعالیت در بسترهای فیلتر شده

جاویدنیا تاکید کرد که اگر قانون ایراد دارد باید اول قانون را درست کرد. او اذعان داشت : «اگر هم در قانونگذاری به یک نقطه نظر ثابت نمی‌رسیم باید وارد گفتمان بشویم تا ببینیم مشکل کار از کجاست.» معاون دادستان کشور با اشاره به فرمایشات رهبری پیرامون اینکه باید حضور هوشمندانه در فضای مجازی داشت و از این بستر استفاده کرد به دیجیاتو گفت:

«فیلترینگ یک بحث است و حضور هوشمندانه یک چیز دیگر.این دو مساله متضاد هم نیستند و باید اول یک خاکریز در برابر دشمن و حملات آن ایجاد کرد و سپس حضور هوشمندانه داشت تا دشمن را خلع سلاح کنیم. اگر فیلترینگ را به کل برداریم هم راه حل درستی نیست چرا که به عنوان مثال همان توییتر هیچ گونه قوانینی علیه مطالب مستهجن و هرزه نگاری ندارد و این مسائل به راحتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. نمی‌شود توییتر را به خاطر حضور ۱۵۰ نفر دولتمرد ایرانی باز کرد.»

جاویدنیا در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه اگر در توییتر فعالیت کنیم، رسانه‌های خارجی گزیده حرف‌ها را منتشر نمی‌کنند و می‌توان صدای خود را به جهان رساند؛ اذعان داشت که به جای استفاده از توییتر می‌توان از فضای داخلی استفاده کرد تا همان برد را داشته باشد:

«مسئول نباید دنبال مردم در هر بستری برود بلکه باید بستری مناسب را برای این مردم به وجود آورد و در پلتفرمی فعالیت کند که مردم به تبع او در آنجا فعالیت کنند. این مساله به صلاح مملکت است و حمایت از تولید داخلی را به همراه دارد. الان منی که در توییتر و تلگرام اکانت و کانال ندارم، آیا دچار مشکل شدم؟ اگر می‌خواهیم حرف‌هایمان به جهانیان برسد باید افراد مشخصی را داشته باشیم در شبکه‌های جهانی تا حرف ما را درست به گوش جهانیان برسانند اما اینکه خودم پا روی قانون بگذارم و به این شبکه‌های فیلتر شده بروم به صلاح نیست.»

معاون دادستانی کشور تاکید کرد که به دنبال یک راهکار برای این مساله هستند و در پاسخ به اینکه آیا این راهکار یک نوع توییتر بومی است یا خیر، جواب به این سوالات را به زمان دیگری موکول کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • rstm11
    rstm11 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

    بع بع بع عع

  • aliresa
    aliresa | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

    کل مملکت روی تناقضه!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی