ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اولین تصاویر از کنترلر بازی جدید گوگل منتشر شد

علامت تجاری و پتنت جدیدی که توسط گوگل به ثبت رسیده، برای اولین بار نشان می‌دهد که کنترلر مخصوص بازی این غول تکنولوژی به چه شکل خواهد بود اگر این کمپانی تصمیم بگیرد با ساخت ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

علامت تجاری و پتنت جدیدی که توسط گوگل به ثبت رسیده، برای اولین بار نشان می‌دهد که کنترلر مخصوص بازی این غول تکنولوژی به چه شکل خواهد بود اگر این کمپانی تصمیم بگیرد با ساخت کنسول به این صنعت وارد شود.

در واقع چند ماه پیش و در ماه اکتبر (آبان-آذر) گوگل پتنتی با عنوان کنترلر مخصوص بازی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا پر کرده بود که دو طرح مفهومی زیر را نشان می‌داد.

شایان ذکر است که در متن توضیحات این پتنت خود گوگل اشاره می‌کند: «تلاشی برای نشان دادن جزییات ساختاری این محصول با دقتی بالاتر صورت نگرفته و طرح مورد نظر تنها درک پایه و ابتدایی از محصول به دست می‌دهد و اینکه می‌تواند چه کاربردهایی داشته باشد». به بیان بهتر و راحت‌تر، کنترلر نهایی گوگل لزوما به این شکل نخواهد بود و این طرح‌‌ها تنها شکل کلی محصول و کارایی‌های عمومی آن را نشان می‌دهند.

همان طور که از تصاویر هم دیده می‌شود، به نظر می‌رسد کنترلر اختصاصی گوگل تفاوتی با دیگر کنترلرهای مخصوص بازی ندارد و با خواندن توضیحات پتنت نیز متوجه هیچ ویژگی خاص و انقلابی نخواهید شد. در حال حاضر بیشتر به نظر می‌رسد که کنترلر گوگل با الگوگیری و ترکیب دو کنترلر دوال شاک 4 و کنترلر استیم طراحی شده باشد.

اما برای آنکه درک بهتری از ظاهر نهایی کنترلر داشته باشیم، یکی از طراحان سایت Yanko Desgin به نام سارانگ شف (Sarang Sheth) رندری بر اساس توضیحات پتنت طراحی کرده که می‌توانید نتیجه نهایی کارش را در تصویر زیر ببینید

البته باید به خاطر داشت که همچنان احتمال آن وجود دارد که کنترلر نهایی گوگل هیچ شباهتی به طرح بالا نداشته باشد اما با توجه به توضیحات درج شده در پتنت و طرح‌های مفهومی آن، رندر سارانگ شف در حال حاضر نزدیک‌ترین شکل ممکن به این کنترلر است.

هماطور که پیش‌تر در دیجیاتو خوانده بودید، شایعات حاکی از آن است که گوگل می‌خواهد در مراسم GDC امسال کنسول بازی خودش را معرفی کند. بنابراین تعجبی ندارد اگر کنترلر عرضه شده همراه با کنسول نیز همین طرحی باشد که چند ماه قبل‌تر به ثبت رسیده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Tohid Ahmadpoor
    Tohid Ahmadpoor | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

    اگه فقط از بازیای اندروید پشتیبانی کنه یه شکست کامله

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

    کنسول گوگل فکر نکنم موفق بشه‌

    بهتر بود گوگل با سونی همکاری میکرد‌
    و رو پای استیشن‌ سونی آندروید رو میاورد‌ که کسی کنسول رو میخره‌
    بتونه‌ بازی های اندرویدی‌ هم داشته باشه

    یه‌ سری بازی فوق العادس اندرویدی وجود داره که برا صفحه بزرگ عالیه‌ و کنترلر هم قبول میکنه

مطالب پیشنهادی