ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: ۱۱ نرم افزار برگزیده برای طراحی تصاویر پیکسلی

با پیشرفت تکنولوژی بیشتر بازی‌های کامپیوتری از گرافیک‌های واقع گرایانه استفاده می‌کنند؛ اما با این حال هنوز که هنوز است بازی‌های پیکسلی از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند. به همین دلیل تعداد زیادی از توسعه دهندگان ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

با پیشرفت تکنولوژی بیشتر بازی‌های کامپیوتری از گرافیک‌های واقع گرایانه استفاده می‌کنند؛ اما با این حال هنوز که هنوز است بازی‌های پیکسلی از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند. به همین دلیل تعداد زیادی از توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی علاقه‌مندند تا بازی‌های خود را به صورت پیکسلی تولید کنند که یکی از لازمه‌هایش تولید تصویر پیکسلی برای بازی‌هاست.

طراحی تصاویر پیکسلی به جز توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی طرفداران دیگری نیز دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی ۱۱ نرم افزار برتر این حوزه بپردازیم. اگر شما هم به طراحی تصاویر پیکسلی علاقمند هستید این مطلب را از دست ندهید.

۱. GrafX2

تصویر پیکسلی

شاید کاربر پسند تر و ساده‌تر از اپلیکیشن GrafX2 برای طراحی تصاویر پیکسلی وجود نداشته باشد. توسعه دهندگان این نرم افزار در سال ۲۰۰۱ این اپلیکیشن را رها کردند و دست از توسعه‌ی آن برداشتند. از آن زمان به بعد تغییرات بسیار اندکی در GrafX2 ایجاد شد و به خاطر قدیمی بودن این نرم افزار‌، می‌توان آن را گزینه‌ای مناسب برای طراحی تصاویر پیکسلی دانست.

نرم افزار GrafX2 به کاربران اجازه می‌دهد که طراحی‌های خود را در ۶۰ رزولوشن مختلف انجام دهند. از زمانی که توسعه دهندگان نرم افزار یاد شده از سال ۲۰۰۷ توسعه‌‌اش را مجددا آغاز کردند، برخی ویژگی‌های جدید به آن اضافه شده است؛ مثل ابزار ساده‌ای برای سایه زدن، ایجاد اشکال هندسی و انیمیشن که برای طراحان گرافیکی بازی‌های ویدیویی می‌توانند بسیار مفید باشند.

دانلود نرم افزار GrafX2 (رایگان)

۲. Pyxel Edit

اگر از علاقمندان به فوتوشاپ هستید احتمالا نرم افزار Pyxel Edit و رابط کاربری ارائه شده‌اش را بپسندید. البته لازم به ذکر است که این نرم افزار هنوز به صورت کامل طراحی نشده و در نسخه‌ی بتا قرار دارد؛ اما با این حال دارای ویژگی‌های جالبی است که می‌توان از آن‌ها برای طراحی تصاویر پیکسلی استفاده کرد.

دانلود نرم افزار Pyxel Edit (نیاز به پرداخت ۹ دلار برای نسخه‌ی بتا)

۳. Krita

نرم افزار Krita برای نقاشی‌های الکترونیکی طراحی شده است اما از آنجایی که ویژگی‌های جالبی برای طراحی‌های پیکسلی دارد، موفق شده در این لیست قرار بگیرد.

ابزار Brush در نرم افزار Krita‌ را می‌توانید روی Pixel Art قرار دهید که به طور خاص برای طراحی‌های پیکسلی توسعه داده شده است. از دیگر ویژگی‌های مهم این نرم افزار می‌توان به قابلیت مدیریت لایه‌ها و امکان ایجاد آینه برای تصاویر اشاره کرد.

دانلود نرم افزار Krita (رایگان)

۴. Asperite

اپلیکیشن Asperite سعی کرده با یک رابط کاربری قدیمی، یک نرم افزار مدرن را تحویل کاربران دهد. شاید در نگاه اول اینطور به نظر نرسد اما Asperite یکی از قدرتمند‌ترین نرم افزار‌های طراحی تصاویر پیکسلی به شمار می‌رود که توسط بسیاری از متخصصین این حوزه پیشنهاد می‌شود.

نرم افزار Asperite با یک جعبه ابزار کامل برای طراحی‌های پیکسلی همراه شده که از بین آن‌ها می‌توان به ابزار سایه زنی و برخورداری از حالت شطرنجی اشاره کرد.

دانلود نرم افزار Asperite (قیمت ۱۴.۹۹ دلار، همراه با دوره‌ی موقت استفاده به صورت رایگان)

۵. GIMP

یکی از نرم افزار‌های قدرتمند در حوزه‌ی طراحی تصاویر پیکسلی GIMP نام دارد. این نرم افزار معروف که آن را جایگزینی رایگان برای فوتوشاپ می‌نامند، دارای ویژگی‌های قابل توجهی است که آن را برای طراحی‌های پیکسلی بین نرم افزار‌های مطرح قرار می‌دهد.

البته در صورت استفاده از GIMP باید توجه داشته باشید که حتما محیط کاربری آن را با توجه به نیاز خود ایجاد کنید. بر خلاف بسیاری از نرم افزار‌هایی که در این مطلب قرار دارند، نرم افزار GIMP تمرکزش را به صورت اختصاصی روی طراحی‌های پیکسلی قرار نداده و کاربرد‌های متنوع و گوناگون دیگری هم دارد. به همین دلیل پیش از شروع کار با این اپلیکیشن باید محیط مورد نظر خود برای تولید تصاویر پیکسلی را فراهم کنید.

دانلود نرم افزار GIMP (رایگان)

۶. Piskel

Piskel نرم افزاری آنلاین محسوب می‌شود که برای استفاده از آن نیازی نیست نرم افزاری را روی کامپیوتر خود نصب کنید. برای استفاده از آن باید وارد وبسایت رسمی Piskel شوید و به طراحی گرافیک‌های پیکسلی خود بپردازید.

با استفاده از این نرم افزار آنلاین این امکان را خواهید داشت که به سادگی به تولید اسپرایت‌های دو بعدی بپردازید. این اپلیکیشن همچنین دارای ابزاری برای ایجاد انیمیشن‌های دو بعدی است که می‌توانید با ایجاد فریم‌های مختلف انیمیشن‌های متنوعی تولید کنید.

وبسایت Piskel (رایگان)

۷. GraphicsGale

نرم افزار کاملا رایگان GraphicsGale ابزار‌های مختلف و جالبی برای طراحی گرافیک‌های پیکسلی دارد. مثلا با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به مدیریت لایه‌ها بپردازید و یا به طور دقیق رنگ‌های مد نظر خود را تنظیم کنید.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه نرم افزار GraphicsGale این است که می‌توانید انیمیشن‌های تولید شده‌ی خود را در حین ویرایش مشاهده کنید. موضوعی که در اکثر نرم افزار‌ها امکان پذیر نیست.

دانلود نرم افزار GraphicsGale (رایگان)

۸. Pixilart

همانند Piskel وبسایت دیگری به نام Pixilart وجود دارد که به صورت آنلاین به شما اجازه می‌دهد به طراحی گرافیک‌های پیکسلی بپردازید. همه‌ی کار طراحی از طریق مرورگر انجام خواهد شد. البته موضوع جالب راجع به Pixilart وجود نسخه‌های اندروید و iOS این نرم افزار است.

برخورداری از رابط کاربری و ابزار‌های ساده باعث شده که این اپلیکیشن یکی از نرم افزار‌های قابل توجه در لیست ما باشد. یکی دیگر از مزیت‌های این ابزار آنلاین این است که بعد از پایان طراحی خود می‌توانید اثرتان را با دیگر افرادی که از Pixilart استفاده می‌کنند به اشتراک بگذارید.

وبسایت Pixilart (رایگان)

دانلود اپلیکیشن Pixilart برای اندروید | iOS (رایگان)

۹. Photoshop

به هر ترتیب نمی‌توان از نرم افزار‌های گرافیکی صحبت کرد و به Photoshop اشاره‌ی نکرد. قدرتمند‌ترین نرم افزار ویرایش تصاویر ساخته‌ی شرکت معروف Adobe حرف‌های زیادی در زمینه‌ی طراحی‌های گرافیکی دارد و مهم نیست که کار شما طراحی یک گرافیک واقع گرایانه باشد یا یک اثر پیکسلی، استفاده از Photoshop احتمالا بهترین گزینه‌ی پیش روی شما خواهد بود.

برخورداری از امکانات بسیار زیاد و متنوع در فوتوشاپ و همچنین بهره‌مندی آن از ابزار‌های پیشرفته باعث می‌شود که این نرم افزار یکی از حرفه‌ای ترین ابزار‌هایی باشد که می‌توانید به سراغش بروید.

دانلود نرم افزار Photoshop (اشتراک ماهانه ۹.۹۹ دلار)

۱۰. Pro Motion NG

مهم نیست که می‌خواهید یک انیمیشن تولید کنید یا صرفا یک طرح پیکسلی ایجاد نمایید، نرم افزار Pro Motion NG می‌تواند شما را در مسیر صحیحی قرار دهد. نرم افزار یاد شده همه‌ی ابزار‌های مورد نیاز برای طراحی‌های پیکسلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که شرکت‌های معروف بازیسازی در دنیا مثل یوبی سافت و گیم لافت از Pro Motion NG برای طراحی بازی‌های خود استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت یکی از نرم افزار‌های حرفه‌ای تولید طراحی‌های گرافیکی بدون شک Pro Motion NG نام دارد که استفاده از آن به توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی توصیه می‌شود.

دانلود نرم افزار Pro Motion NG (رایگان، نسخه‌ی کامل بدون محدودیت ۳۹ دلار)

۱۱. Slate

اگر با طراحی تصاویر پیکسلی به تازگی آشنا شدید و به اصطلاح تازه کار هستید بهتر است از نرم افزار Slate استفاده کنید. این موضوع به این خاطر نیست که نرم افزار یاد شده ویژگی‌های کمتر و ضعیف تری ارائه می‌دهد؛ بلکه به این خاطر است که Slate دارای رابط کاربری ساده و قابل درکی است که همه با آن به راحتی کنار می‌آیند.

استفاده از روش‌های ساده و قابل درک در این برنامه باعث می‌شود که طراحی و نقاشی‌ها به سادگی انجام شود و کمتر پیش می‌آید در حین استفاده از این نرم افزار سردرگم شوید. توسعه دهندگان این نرم افزار به طور مداوم در حال عرضه‌ی بروزرسانی‌های مختلف برای این نرم افزار هستند؛ موضوعی که باعث می‌شود همه‌ی باگ‌های احتمالی به سرعت رفع شوند.

دانلود نرم افزار Slate (رایگان)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی