ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد کمکی
علمی

پهپاد کمکی نیروی هوایی آمریکا اولین پرواز خود را با موفقیت پشت سر گذاشت

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا یک پهپاد پیشرفته به نام XQ58-A Valkyrie را برای اولین بار روانه آسمان کرده و این پهپاد کمکی مخصوص جت‌های جنگی، اولین ماموریت آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا یک پهپاد پیشرفته به نام XQ58-A Valkyrie را برای اولین بار روانه آسمان کرده و این پهپاد کمکی مخصوص جت‌های جنگی، اولین ماموریت آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

نحوه‌ی عملکرد این پهپاد کمکی بسیار شبیه به مفهومی است که پیش از این، تنها در بازی‌های کامپیوتری مشاهده کرده بودیم. این پهپاد در مواقع مورد نیاز به کمک یک خلبان و جت جنگی‌اش می‌آید و به مبارزه با دشمن می‌پردازد یا اینکه سعی می‌کند با قرار دادن خود در برابر آتش دشمن، از خلبان محافظت کند.

آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ارتش ایالات متحده با همکاری سیستم‌های هوایی بدون سرنشین کریتوس، این پهپاد کمکی را طراحی کرده. این پهپاد در واقع یک پلتفرم ارزان نسبت به جت‌های جنگی ۱۰۰ میلیون دلاری به حساب می‌آید که می‌توان از آن برای مبارزه مستقیم در جنگ‌های هوایی یا نقش‌های نظارتی در میدان جنگ استفاده کرد.

پهپاد کمکی

این پهپاد کمکی ۲ تا ۳ میلیون دلاری توسط خلبان جت کنترل می‌شود و این خلبان می‌تواند از یک یا چند پهپاد استفاده کند و با کنترل آنها، موقعیت و تسلط خود بر جنگ‌های هوایی را بهبود بخشد. این پهپاد‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند بمب‌های کم حجمی را حمل کنند، قابلیت پرتاب شدن توسط یک راکت نیز برایشان در نظر گرفته شده و قادرند با سرعت مافوق صوت پرواز کنند.

این نمونه اولیه چند روز پیش اولین پرواز آزمایشی خود را بر فراز منطقه حفاظت شده یوما در ایالت آریزونا با موفقیت به اتمام رساند و قرار است ۴ ماموریت آزمایشی دیگر را هم پشت سر بگذارد.

پهپاد کمکی

متخصصین اعلام کرده‌اند این پهپاد طی پرواز ۷۶ دقیقه‌ای خود دقیقاً همانطوری که انتظار می‌رفت عمل کرده و مشکلی برای باتری یا سیستم‌هایش بوجود نیامده است.

بر اساس گزارش New Atlas، این پهپاد می‌تواند چندین بمب هوشمند را با خود حمل کند و برد ۴۰۰۰ کیلومتری دارد. این در حالی است که این رقم در جت‌های جنگی فالکن F-16 و رپتور F-22 به ترتیب به ۴۲۰۰ و  ۳۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

    فینگیلی امریکا !؟؟

  • s.s.b
    s.s.b | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

    اگه کاراییش این طور که ادعا میشه باشه و قیمتش امریکایا ده ها هزار عدد ازش تولید میکنند فکر کن تو.جنگ 40 تا از اینهاست دو تا f22 پشتیبانی میکنند

مطالب پیشنهادی