ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سقف تراکنش‌های روزانه
تکنولوژی

کاهش سقف تراکنش‌های روزانه در اپلیکیشن‌های موبایلی به یک میلیون تومان

سقف نقل و انتقال روزانه پول (کارت به کارت) در نرم‌افزارهای پرداخت موبایلی از ۳ میلیون تومان به یک میلیون تومان کاهش یافت و درخواست‌های بیشتر از یک میلیون، خارج از حد مجاز اعلام می‌شوند. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

سقف نقل و انتقال روزانه پول (کارت به کارت) در نرم‌افزارهای پرداخت موبایلی از ۳ میلیون تومان به یک میلیون تومان کاهش یافت و درخواست‌های بیشتر از یک میلیون، خارج از حد مجاز اعلام می‌شوند. هرچند هنوز توضیح و دلیلی برای کاهش سقف تراکنش نرم‌افزارهای پرداخت تلفن همراه اعلام نشده است اما «مهدی عبادی» دبیر انجمن فین تک ایران معتقد است که این محدویت از سوی بانک مرکزی و شاپرک و با هدف افزایش ضریب امنیت انتقال وجه اعمال شده است.

تا پیش از این انتقال وجه از کارتی به کارت دیگر در اپلیکیشن‌های تلفن همراه تا سقف ۳ میلیون تومان در روز ممکن بود اما حالا انتقال وجه بالاتر از یک میلیون تومان از این طریق ممکن نیست. کاربران بسیاری به این تصمیم انتقاد کرده‌اند چرا که با کاهش ارزش ریال، قیمت کالاها و خدمات چند برابر شده و خرید الکترونیکی و واریز وجه از این طریق با مشکل روبرو خواهد شد. ضمن آنکه این موضوع در روزهای پایانی سال که میزان خرید بیشتر می‌شود، تبعات دیگری مانند افزایش ترافیک به دلیل مراجعه به شعب بانکی یا خرید حضوری را به همراه خواهد داشت.

 

سقف تراکنش‌های روزانه

عبادی در این مورد به دیجیاتو می‌گوید که شرکت‌های پرداخت موبایل یا پرداخت ساز، خود این تصمیم را نگرفته‌اند بلکه نهادهای بالاتر مانند بانک مرکزی و شاپرک چنین تصمیمات و تغییراتی را اتخاذ و اعمال کرده‌اند.

دبیر انجمن فین تک ایران باورد دارد که کارت به کارت کردن شیوه امنی برای انتقال وجه نیست و تنها در کشور ما این روش انجام می‌شود:

«انتقال وجه از طریق کارت به کارت مسیر مناسبی نیست و طبیعی‌ست که محدود شود. روش‌های امنیتی در دنیا وجود دارد که ما از آنها استفاده نمی‌کنیم و اتفاقا زمانی استفاده نمی‌کنیم که ابزار ناامنی هم داریم که چالش‌های امنیتی زیادی به وجود می‌آورد.»

عبادی همچنین گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا فرهنگ خرید آنلاین در میان مردم بیشتر شود و تجارت الکترونیک رشد پیدا کند اما به نظر می‌رسد این محدودیت برای کارت به کارت باشد و قرار نیست روی خرید، تاثیر داشته باشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

    خاک بر سر تون با این محدودیت‌ها ⁦?️⁩

  • ilyma13
    ilyma13 | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

    مریضن امنیت با محدود کردن بوجود میاد؟!!برای رفع هر مشکلی مزخرف ترین و احمقانه ترین راه رو انتخاب میکنن واقعا روز به روز حالم ازین مملکت بیشتر بهم میخوره

  • Pouria_Pc
    Pouria_Pc | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

    همش تشمیمات ناگهانی و نا به جا. حد اقل این کارو میذاشتن بعد از سال نو. شب میخوای صبح که بیدار میشی میبینی یه تصمیم اشتباه دیگه کار کل مردم رو سخت تر کرده. شما که میونین روش امنی نیست اول یه روش امن معرفی کن و گسترش بده بعد محدودیت ایجاد کن

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

    معمولا وقتی جلوی چیزی گرفته میشه ، جایگزینی بهتری بجاش قرار میگیره
    حالا اگر کارت به کارت ناامن هست ، چرا یه دونه از "روش‌های امنیتی در دنیا وجود دارد که ما از آنها استفاده نمی‌کنیم " جایگزین نشده ؟!
    غیر از اینه که الان در این آشفته بازار فقط یک سنگ اندازی دیگر شده ؟!!

مطالب پیشنهادی