ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسکا
تکنولوژی

توسکا: سهامداران سهمی از اپلیکیشن‌های تبلیغ شده نداشتند

توسکا، شرکتی که این روزها نام آن بیشتر شنیده می‌شود اما هیچ اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست جز اعتراضات گسترده کاربران در شبکه‌های مجازی که می‌گویند کسب و کارهای مجازی، اپلیکیشن‌ها و استارت‌آپ‌ها ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۸

توسکا، شرکتی که این روزها نام آن بیشتر شنیده می‌شود اما هیچ اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست جز اعتراضات گسترده کاربران در شبکه‌های مجازی که می‌گویند کسب و کارهای مجازی، اپلیکیشن‌ها و استارت‌آپ‌ها برای تبلیغات کار خود در صدا و سیما یا دریافت کدهای دستوری *# باید از گیت توسکا عبور کنند.

حالا توسکا در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرده که قصد دارد با همکاری سازمان صدا و سیما، همراه قدیمی‌اش از تمرکز و حجم فعالیت‌های خود در حوزه ارزش افزوده کم کند و بیشتر در زمینه توسعه کسب و کار‌های مجازی تمرکز کند. طبق توضیحات منتشر شده توسط روابط عمومی شرکت توسکا، شرکت ارتباطات سیار ایران «همراه اول» و سهامداران این شرکت در تعریف مدل‌های کسب و کار هیچگونه دخالتی ندارند و در هیچ یک از سرویس‌های معرفی شده مانند اپلیکیشن‌های تبلیغ شده در برنامه‌های تلویزیونی سهم درآمدی نداشته و تا امروز حتی ریالی بابت این تبلیغات دریافت نکرده اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت توسکا این شرکت به عنوان یک شتاب دهنده رسانه‌ای از ده‌ها کسب و کار مجازی که بخش عمده‌ای از آن‌ها استارت آپ‌های نوپا بوده‌اند، در عرصه تبلیغاتی و رسانه‌ای حمایت کرده و فعالیت ‌آنها را در این عرصه ثبات بیشتری داده تا درصد موفقیت سرمایه گذاری‌های کوچک و بزرگ در حوزه کسب و کار‌های نوین، افزایش یابد.

اینطور که توسکا گفته است طبق شیوه نامه همکاری میان این شرکت و سازمان صدا و سیما، رسانه ملی با اختصاص ظرفیت‌های خود در برنامه‌های مشارکتی و بازرگانی، در معرفی فعالیت‌های این شرکت‌ها و اطلاع رسانی برای عموم، همکاری‌های بسیاری داشته است.

همچنین در سرفصل‌های اهداف و حوزه فعالیت شرکت توسکا، ارایه خدمات به فعالان حوزه ارزش افزوده و OTT شامل کد‌های دستوری USSD، اپلیکیشن‌ها و .. در نظر گرفته شده که در تمامی این حوزه‌ها و بر اساس ضوابط شرعی و قانونی و مبتنی بر مدل‌های تجاری مورد نظر شرکت‌های متقاضی و بدون دریافت سهام یا مالکیت، همکاری با ایشان شکل می‌گیرد که جزئیات تمام این مقررات و دستورالعمل‌ها در سایت سازمان صدا و سیما و شرکت توسکا منتشر شده است.

توسکا

توسکا در مورد درآمد‌های حاصل از سرویس‌های مورد تقاضای تمامی همکاران تجاری خود از جمله شرکت‌های ارزش افزوده، توضیح داده که این درآمدها بر اساس ضوابط رسمی هر یک از اپراتور‌ها به هر شرکت‌ها پرداخت می‌شود. در بخش دیگری از اطلاعیه روابط عمومی توسکا آمده است:

«بر اساس چهارچوب این همکاری، شرکت توسکا در حال حاضر و با توجه به ظرفیت محدود بازار کسب و کار‌های دیجیتال، سیاست‌های حمایتی در مسیر رشد و ارتقای فعالان این عرصه و البته هزینه‌های حضور در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، عملا تمامی درآمد‌های حاصله سهم خود را صرف پرداخت این هزینه‌ها می‌کند؛ لذا لازم به تاکید است که شرکت ارتباطات سیار ایران «همراه اول» و سهامداران این شرکت در تعریف مدل‌های کسب و کار توسکا هیچگونه دخالتی ندارند و در هیچ یک از سرویس‌های معرفی شده از جانب مشتریان توسکا مانند اپلیکیشن‌های تبلیغ شده در برنامه‌های تلویزیونی سهم درآمدی نداشته و تا امروز حتی ریالی بابت این تبلیغات دریافت نکرده اند.»

در این توضیحات تاکید شده است که این شرکت در عین حال با عنایت به برخی ملاحظات و حساسیت‌ها، با همکاری سازمان صدا و سیما از تمرکز و حجم فعالیت‌های خود در حوزه ارزش افزوده کاسته و بیشتر در زمینه توسعه کسب و کار‌های مجازی و حمایت از استارت آپ‌های نوپا تمرکز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی