ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ۵ جایگزین اسپاتلایت در مک برای جستجوی فایل‌ها

جستجوی اسپاتلایت در مک یکی از ابزار‌های قابل اعتماد کاربران محسوب می‌شود که سالهاست در سیستم عامل طراحی شده توسط اپل قابل مشاهده است. با استفاده از آن می‌توانید فایل‌ها را جستجو کنید و برخی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

جستجوی اسپاتلایت در مک یکی از ابزار‌های قابل اعتماد کاربران محسوب می‌شود که سالهاست در سیستم عامل طراحی شده توسط اپل قابل مشاهده است. با استفاده از آن می‌توانید فایل‌ها را جستجو کنید و برخی محاسبات ساده را انجام دهید. حتی از طریق اسپاتلایت می‌توان چک کردن وضعیت آب و هوا و بسیاری کارهای دیگر را تنها با زدن کلید‌های ترکیبی Cmd + Space انجام داد.

اما ابزار اسپاتلایت دارای رقبای قدری است که می‌توانید با نصب آن‌ها تجربه‌ی متفاوتی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۵ جایگزین اسپاتلایت در سیستم عامل مک بپردازیم. اگر شما هم از کاربران این سیستم عامل قدرتمند هستید این مطلب را از دست ندهید.

۱. Alfred

اسپاتلایت

به آلفرد به چشم اسپاتلایتی نگاه کنید که دوپینگ کرده است! این ابزار همه‌ی کاربرد‌های اسپاتلایت را دارد اما از قابلیت‌های بیشتری بهره‌مند شده. اصلی‌ترین مزیت آلفرد توانایی این نرم افزار در شخصی سازی شدن است. حتی در آن می‌توانید جستجو در وب را هم تغییر دهید. از دیگر امکانات آلفرد امکان استفاده از پوسته‌های مختلف برای ایجاد تغییرات ظاهری به شمار می‌رود.

اگر برای استفاده از آلفرد مقداری زمان صرف کنید و همه‌ی قابلیت‌هایش را بشناسید، می‌توان گفت با یکی از قدرتمند‌ترین ابزار‌های سیستم عامل مک آشنا شده‌اید. با استفاده از آن می‌توانید برخی از عملکرد‌های سیستمی را بدون انجام کد نویسی و تنها با استفاده از چند کلید پیاده‌سازی کنید. همچنین این نرم افزار دارای فروشگاه و انجمنی اختصاصی است که از این طریق می‌توانید افزونه‌های مختلفی برای آلفرد دانلود کنید تا کارایی‌اش بیشتر از گذشته شود.

این نرم افزار رایگان است اما برای استفاده از همه‌ی امکانات آن باید از نسخه‌ی پریمیوم استفاده کنید. به طور کلی آلفرد یکی از جایگزین‌های قابل قبول برای اسپاتلایت در سیستم عامل مک به شمار می‌رود.

دانلود نرم افزار Alfred (رایگان، دارای نسخه‌ی پریمیوم)

۲. Find Any File

اسپاتلایت

اسپاتلایت امکانات مورد نیاز برای جستجوی یک فایل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال برخی از فایل‌های خاص می‌گردید و می‌خواهید از فیلتر‌های مختلفی برای جستجو استفاده کنید، بد نیست به تجربه‌ی Find Any File بپردازید.

نرم افزار یاد شده دارای فیلتر‌های متعدد و قابل توجهی است که به شما اجازه می‌دهد انواع و اقسام بخش‌های مختلف حافظه را جستجو کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از یک کلمه‌ی کلیدی خاص به دنبال فایل مورد نظر خود بگردید. همچنین با فعال کردن برخی فیلتر‌ها دایره‌ی جستجو را می‌توانید تنگ‌تر و تنگ‌تر کنید.

علاوه بر این نرم افزار Find Any File با استفاده از درایور‌های سیستمی تلاش می‌کند تا درخواست‌ها با سرعت بیشتری ارسال شوند تا نتایجی که به دنبالشان هستید سریع‌تر دریافت گردند. این اپلیکیشن همچنین این امکان را دارد که فایل‌هایی که عموما اسپاتلایت قادر به یافتنشان نیست را بیابید.

البته باید توجه داشته باشید که Find Any File نمی‌تواند یک جایگزین مناسب و کامل برای اسپاتلایت باشد اما در زمینه‌ی جستجو می‌تواند یاری رسان کاربران مک نام بگیرد. این نرم افزار رایگان دارای نسخه‌ی پریمیوم هم هست که بدون محدودیت امکاناتش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دانلود نرم افزار Find Any File (رایگان، دارای نسخه‌ی پریمیوم)

۳. LauncherBar

اسپاتلایت

در حالی که اکثر دیگر برنامه‌های معرفی شده در این مطلب شما را به جایگاه درست فایل‌ها راهنمایی می‌کنند، نرم افزار LauncherBar تلاش می‌کند تا همه‌ی کار‌های مربوط به مدیریت فایل‌ها را از طریق جستجو انجام دهید.

به عنوان مثال اگر بخواهید یک فایل را از مکانی به محلی دیگر در حافظه انتقال دهید کافیست نام فایل را جستجو کرده و سپس با زدن کلید Tab آدرس محل جدید مورد نظرتان را تایپ کنید و سپس Enter را بزنید. حالا تنها کافیست نظاره گر انتقال فایل باشید که همه‌ی جزئیات فرآیند از طریق همین رابط کاربری به سمع و نظرتان می‌رسد.

نرم افزار LaunchBar ابزار‌های کاربردی بسیار زیادی دارد که در اسپاتلایت نمی‌توانید آن‌ها را بیابید. همچنین در نرم افزار یاد شده می‌توانید از مدیریت کلیپ بورد، جستجوی ایموجی و همچنین افزونه‌های مختلف استفاده کنید.

LauncherBar را می‌توانید به مدت محدود به صورت رایگان مورد ارزیابی قرار دهید اما برای خرید نسخه‌ی کامل آن باید ۲۹ دلار بپردازید که تنها باید یک بار اتفاق بیفتد.

دانلود نرم افزار LaunchBar (هزینه‌ی خرید ۲۹ دلار)

۴. Ueli

اسپاتلایت

اگر به دنبال امکانات بیشتر نسبت به اسپاتلایت هستید احتمالا Ueli بتواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. این نرم افزار شباهت‌های ظاهری و کاربردی کمی با اسپاتلایت دارد. اما به صورت پیش فرض به جای اسپاتلایت نصب می‌شود. نرم افزار یاد شده دارای تم‌ها، ترمینال‌ها و بسیاری از امکانات دیگر است.

با استفاده از Ueli می‌توانید بسیاری از دستورات متنی مثل ریستارت کردن کامپیوتر‌ را به راحتی مورد استفاده قرار دهید و آن را در نوار جستجو تایپ کنید. همچنین می‌توانید اکثر جستجو‌های وب خود را با استفاده از همین نوار انجام دهید. بر خلاف اسپاتلایت در Ueli این امکان را خواهید داشت تا موتور جستجوی آنلاین خود را عوض کنید.

مثلا می‌توانید پیش از تایپ کردن متن مورد نظر خود ابتدا d را تایپ کرده تا از موتور جستجوی DuckDuckGo به جای گوگل استفاده کنید. یکی از مزیت‌های اصلی Ueli این است که کاملا رایگان بوده و می‌توانید بدون پرداخت هزینه از آن استفاده کنید.

دانلود نرم افزار Ueli (رایگان)

۵. Butler

اسپاتلایت

نرم افزار Butler برای کسانی که به انعطاف پذیری و تنوع علاقه دارند یکی از گزینه‌های مناسب به شمار می‌رود. این نرم افزار از هیچ پوسته و ظاهر جذابی استفاده نمی‌کند و حتی در آن هیچ خبری از طراحی ظاهری مدرن به چشم نمی‌خورد. اما سرویس‌هایی ارائه می‌دهد که همگی جذاب هستند.

در این نرم افزار شما با داشبوردی کامل رو به رو هستید که می‌تواند به عنوان یک جعبه ابزار انجام وظیفه کند. شما این امکان را دارید که به شخصی سازی آن بپردازید و دقیقا ابزار‌هایی را در دسترس قرار دهید که به آن‌ها نیاز دارید.

نرم افزار Butler تقریبا هر ویژگی که به آن فکر کنید را ارائه می‌دهد و به همین دلیل برای این که در استفاده از آن مسلط شوید باید مقداری زمان بگذارید. لازم به ذکر است که نرم افزار یاد شده رایگان نیست اما می‌توانید به مدت محدود از آن به صورت رایگان استفاده کرده و سپس با پرداخت ۲۰ دلار نسخه‌ی دائمی آن را مال خود کنید.

دانلود نرم افزار Butler (هزینه‌ی خرید ۲۰ دلار)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی