ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنترل هوشمند ترافیک
تکنولوژی

جهرمی: پلیس راهور با آزادسازی اطلاعات به کسب‌و‌کارهای حمل‌و‌نقل هوشمند کمک کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز کنترل هوشمند ترافیک تهران با اشاره به اینکه کار بزرگی برای هوشمند سازی مدیریت ترافیک تهران انجام شده است، تاکید کرد پلیس راهور می‌تواند با در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز کنترل هوشمند ترافیک تهران با اشاره به اینکه کار بزرگی برای هوشمند سازی مدیریت ترافیک تهران انجام شده است، تاکید کرد پلیس راهور می‌تواند با در اختیار قرار دادن شاخص‌های به دست آمده در این مرکز به رشد و توسعه کسب و کارهای حوزه حمل و نقل هوشمند کمک کند.

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با همراهی سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سردار «محمدرضا مهماندار» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک تهران بزرگ بازدید کرد. جهرمی با اشاره به اینکه کار بزرگی در هوشمندسازی مدیریت ترافیک تهران انجام شده است، افزود:

«با توجه به تراکم جمعیتی و حساسیت تهران، دیگر نمی‌توان این شهر را به شیوه سنتی مدیریت کرد و باید به سمت شیوه‌های هوشمند رفت. شبکه بزرگی که برای هوشمند سازی ترافیک تهران ایجاد شده است که نگهداری و مدیریت این شبکه با بیش از ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری در مسیرهای اصلی شهر و نصب ۲۸۰۰ دوریبن کنترل سرعت و ترافیک و سیستم برق و تجهیزات کار مهم و دشواری است که شاید دیده نمی‌شود. تصمیم گیری بر اساس داده‌های واقعی ترافیک شهری اهمیت بالایی دارد که با استفاده از این داده‌ها می‌توان ترافیک شهر را کاهش داد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پلیس راهور تهران پیشنهاد کرد که شاخص‌های خود را به صورت آنلاین ارائه کند چراکه این آمار و اطلاعات در بسیاری از بخش‌های کشور قابل استفاده است. جهرمی باور دارد که آزاد سازی اطلاعات و استفاده کسب و کارها از این اطلاعات می‌تواند باعث رشد آنها شود.

کنترل هوشمند ترافیک

او به مسیریاب‌های داخلی که هم اکنون در رقابت با نمونه‌های خارجی هستند اشاره کرد که با رشد خوبی داشته‌اند به طوری که نصب ۲ میلیون از این اپلیکیشن‌ها ثبت شده است:

«یک میلیون و ۶۰۰ هزار نصب مربوط به یکی از این مسیریاب‌ها است و در صورتی که این مسیریاب‌های داخلی به برخی از اطلاعات موجود در مرکز کنترل ترافیک پلیس دسترسی داشته باشند رشد خوبی می‌کنند و همین موضوع مزیت رقابتی این اپلیکیشن‌ها با نمونه خارجی آن است. حمل و نقل هوشمند برای یک شهر هوشمند لازم است. مدیریت حمل و نقل هوشمند نشان می‌دهد که پلیس در کنار بخش خصوصی که حمل و نقل هوشمند را راه اندازی کرده، توانسته سامانه‌های خود را به روز کند و این پیشرفت افتخار آمیز است. با اطلاعات موجود در این مرکز می توان به وسیله هوش مصنوعی خدمات شهری را توسعه داد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به همکاری وزارت ارتباطات و اپراتورها، تاکید کرد که برای تحقق دولت الکترونیک به همکاری بیشتر نیروی انتظامی نیاز است که با دستور فرماندهی ناجا همکاری خوبی در حال شکل گیری است و درصورتیکه پلیس راهور به دولت الکترونیکی ملحق شود و برخی از اطلاعات آنها در اختیار کسب و کارها قرار گیرد کمک شایانی به توسعه دولت الکترونیکی، تقویت کسب و کارهای حوزه حمل و نقل و در نهایت به رفاه شهروندان و امنیت آنان منجر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

    ایده خیلی خوبیه... آفرین

مطالب پیشنهادی