ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

۳۰ سالگی اینترنت
تکنولوژی

آرزوهای تیم برنرز لی برای فرزندش در جشن تولد ۳۰ سالگی اینترنت

امروز پدر اینترنت، تیم برنرز-لی به مناسب تولد ۳۰ سالگی اینترنت از امیدهای خود برای فرزندش در طول ۳۰ سال آینده سخن گفت. سر تیموتی جان برنرز- لی معروف به تیم برنرز-لی مردی است که ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

امروز پدر اینترنت، تیم برنرز-لی به مناسب تولد ۳۰ سالگی اینترنت از امیدهای خود برای فرزندش در طول ۳۰ سال آینده سخن گفت.

۳۰ سالگی اینترنت

سر تیموتی جان برنرز- لی معروف به تیم برنرز-لی مردی است که شبکه وب جهان گستر را بنیان نهاده. او همیشه در سالروز تولد وب نامه‌ی سرگشوده‌ای می‌نویسد و نگرانی‌ها یا امیدهایش را مطرح می‌کند.

وی امسال نیز در این نامه مدعی شده که اکنون زمان کمتری به بررسی مدل توسعه‌ی جهان وب می پردازد و به آینده چشم دوخته تا ببیند اینترنت طی ۳۰ سال آینده پایه گذار چه اتفاقاتی می‌ شود و چه دستاورد‌هایی یا کمک آن به واقعیت بدل خواهد شد.

۳۰ سالگی اینترنت
گوگل به مناسبت سالگرد 30 سالگی اینترنت لوگوی خود را به این شکل منتشر کرد

به گزارش وب سایت  Cnet، برنرز لی  به مناسب ۳۰ سالگی اینترنت خاطر نشان کرد:

با توجه به اینکه طی ۳۰ سال گذشته، اینترنت چه تغییراتی را پشت سر گذاشته و به چه چیزی تبدیل شده، بعید است که این اتفاق بار دیگر رخ ندهد و اینترنت در ۳۰ سال بعدی بدون تغییر بماند. بنابراین ما باید تسلیم نشویم و سعی کنیم شرایط جهان وب را بهبود بخشیم. اگر این اتفاق رخ ندهد ما اینترنت را نابود خواهیم کرد.

تیم برنرز لی یک دانشمندان بریتانیایی علوم کامپیوتر است که امکان مشاهده صفحات وب تحت عنوان اسناد ابرمتن را از طریق اینترنت برای سیستم های کامپیوتری فراهم کرد. تیم برنرز-لی همچنین به عنوان مدیریت کنسرسیوم شبکه جهانی وب (به اختصارW3C) به ایفا نقش می پردازد؛ نهادی که در واقع بر استانداردهای وب نظارت دارد.

۳۰ سالگی اینترنت

شبکه وب جهان گستر که امروزه با آن زیاد سر و کار داریم در برگیرنده عوامل کلیدی زیادی است که خود تیم برنرز لی در روزهای نخست حرف های زیادی را در مورد آنها مطرح می کرد و البته تمامی تکنولوژی های مورد استفاده در اینترنت پیشتر توسعه داده شده بودند و نمی توان ساخت و ارائه شان را به او نسبت داد. نقش برنرز لی که (کم اهمیت هم نیست) تجمیع همه این تکنولوژی ها و جمع آوری شان در یک سیستم یکپارچه بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی