ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه ملی اقتصادی دیجیتالی
تکنولوژی

تظاهرات هزاران شهروند روسیه در اعتراض به محدودسازی اینترنت

سیاستمداران روسی به دنبال پیاده سازی طرحی هستند که به بهانه آزمایش توان دفاع سایبری این کشور، ارتباط با اینترنت بین المللی را موقتا قطع می کند. هزاران شهروند روسی در واکنش به ایجاد محدودیت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

سیاستمداران روسی به دنبال پیاده سازی طرحی هستند که به بهانه آزمایش توان دفاع سایبری این کشور، ارتباط با اینترنت بین المللی را موقتا قطع می کند.

هزاران شهروند روسی در واکنش به ایجاد محدودیت های اینترنت گسترده در شهرهای مختلف به خیابان آمده و با سر دادن شعارهایی خواستار دسترسی آزاد به این شبکه شدند. این تظاهرات یکی از بزرگترین گردهمایی های داخلی در اعتراض به سیاست های دولت این کشور عنوان شده است.

قانونگذاران روسی ماه گذشته لایحه پیشنهادی «برنامه ملی اقتصادی دیجیتالی» را مطرح کردند که به بهانه جلوگیری از مداخلات خارجی کنترل دولت بر اینترنت را شدیدتر می کند. برخی رسانه های روسی از این طرح با عنوان پرده آهنین نام برده اند که به سرکوب مخالفان منجر می شود. بخشی از این طرح قطع موقت اینترنت در روسیه است که احتمالا اوایل فروردین عملی خواهد شد.برنامه ملی اقتصادی دیجیتالی

شهروندان معترض در خیابان Prospekt Sakharova مسکو تجمع کرده و شعارهایی مانند «دست از سر اینترنت بردارید» و «نه به انزوا» سر دادند. تعداد افراد حاضر ۱۵۳۰۰ عنوان شده اما پلیس آنها را ۶۵۰۰ نفر برآورد کرده است. «دیمیتری» یکی از مخالفان قطع موقت اینترنت در روسیه می گوید:

اگر کاری نکنیم اوضاع بدتر خواهد شد و مقامات کار را به نقطه بدون بازگشت خواهند کشاند.

تظاهرات مشابهی نیز در شهرهای «وورونژ»، سن پترزربورگ و «خاباروفسک» برپا شد و به گفته مخالفان پلیس تعدادی از حاضران را بازداشت کرده است.

در این طرح که هنوز به صورت کامل تصویب نشده، داده ها و ترافیک سایت های روسی از طریق نقاط تحت کنترل دولت مسیریابی شده و حتی در صورت قطع ارتباط با اینترنت بین المللی امکان اتصال اینترنت داخلی وجود خواهد داشت.

روسیه در سال های اخیر محدودیت های بیشتری را بر اینترنت اعمال کرده که طی آن از موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی درخواست شده برخی مطالب را از نتایج جستجو حذف کرده و داده های کاربران را در سرورهای داخل این کشور ذخیره کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

    درود به هر مردم با غیرتی که از راه مسالمت آمیز و قانونی دنبال حق اساسی خودشون یعنی دسترسی به اینترنت باشن! البته دولت اونا نگفته اینترنت رو قطع میکنه گفته در مواقع بحرانی و جنگ و حمله های سایبری . قطع اینترنت مث فرار از مشکلات به سمت بیابونه! باید مدیریت بشه که مث اینکه روس ها مدیریتشو بلد نیستن

  • Thirteen
    Thirteen | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

    شوروی که یه زمانی به چین یاد میداد چطوری حکومت کمونیستی برقرار کنه از چین که مردم تو مشتش داره عقب افتاده ?
    انگاری این بیماری سکوت مردم ما فقط به چین سرایت کرده کسی صداش در نمیاد ? ?

  • Payam Alin
    Payam Alin | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

    بنظرم پاکسازی رژیم هایی چون چین روسیه ایران و کره شمالی یعنی صلح جهانی تا ابدیت برقراره

  • آریا
    آریا | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

    دیکتاتورهای احمق با ملت خودشون در می افتند.? ? عاقبت دیکتاتور هایی مثل روسیه و ایران و چین و ونزوئلا چیزی جز انزوا و در نهایت سقوط نخواهد بود

  • Bardia Ath
    Bardia Ath | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

    لعنت بر تمام حکومتهای دیکتاتوری
    اگر چنین وضعیتی در ایران رخ بده مردم جوک میسازند!!
    این موجب تاسف است

مطالب پیشنهادی