ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2020-bmw-7-series (34)
خودرو

پاسخ ب ام و به منتقدان طراحی جلو پنجره های غول آسا [تماشا کنید]

وقتی ب ام و در 15 ژوئن 2018 از نسل دوم سری 8 پرده برداری کرد، بسیاری معتقد بودند جلو پنجره این خودرو بیش از حد بزرگ بوده و تناسبی با دیگر المان ها ندارد. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

وقتی ب ام و در 15 ژوئن 2018 از نسل دوم سری 8 پرده برداری کرد، بسیاری معتقد بودند جلو پنجره این خودرو بیش از حد بزرگ بوده و تناسبی با دیگر المان ها ندارد.

با رونمایی از شاسی بلند فول سایز X7 حجم جلو پنجره کلیوی شکل معروف ب ام و باز هم رشد کرده و بیش از پیش نمای جلو را تحت تاثیر قرار داد. اندازه جلو پنجره این شاسی بلند لوکس به قدری بزرگ بود که موجبات تمسخر برخی افراد را فراهم کرد.

2019-BMW-X7

روند رشد ابعاد جلو پنجره ب ام و تا زمان معرفی فیس لیفت سری 7 تداوم پیدا کرده و باعث شوخی و بعضا تمسخر کاربران در فضای مجازی شد. ابعاد جلو پنجره این سدان لوکس به حدی است که می توان آن را از طریق دو واژه غول پیکر و متمایز توصیف کرد.

فیس لیفت ب ام و سری 7 وضعیتی مثل تویوتا سوپرای جدید دارد. در حالی که بعضی از طرفداران از دیدن آن خوشحال هستند، طیف بیشتری از افراد شوکه شده و لب به انتقاد گشوده اند.

bmw 7 series 2018 vs 2020
نسل فعلی ب ام و سری 7 قبل و بعد از فیس لیفت

بالاخره پس از گذشت نزدیک به دو ماه از تاریخ رونمایی و مواجه شدن با خیل عظیم انتقادها، بالاخره ب ام و به صورت غیر مستقیم به این مساله واکنش نشان داده است. برای این کار آقای الکسی کژا (Alexey Kezha) که مسئولیت طراحی نمای بیرونی سری 7 فیس لیفت بر عهده او بوده، با حضور در یک کلیپ ویدیویی به تشریح قسمت های مختلف خودرو از جمله جلو پنجره پرداخته است.

به گفته آقای کژا، جلو پنجره حجیم سری 7 برای ایجاد ارتباط بیشتر و بهتر با X7 و سری 8 اینگونه طراحی شده؛ همچنین برای نشان دادن جایگاه این خودرو در بین سایر اعضای خانواده و ایجاد تمایز از چنین جلو پنجره ای استفاده شده است.

ظاهرا در خط مشی جدیدی که باواریایی ها در پیش گرفته اند، ابعاد جلو پنجره نشان دهنده کلاس و جایگاه خودرو خواهد بود؛ به عبارت دقیق تر هر چه محصولی از ب ام و بزرگ تر و لوکس تر باشد، جلو پنجره آن نیز حجیم تر طراحی خواهد شد.

ب ام و
جلو پنجره نسل جدید ب ام و سری 3 در مقایسه با سایر المان های نمای روبرو کوچک تر طراحی شده است

آقای کژا افزوده رشد ابعاد جلو پنجره سبب رهایی از شلوغی بیش از حد سپر که در مدل قبل از فیس لیفت شاهدش بودیم، شده است. سپر نسخه فیس لیفت اینک فاقد چراغ های مه شکن بوده و به دلیل طرح ساده تر، وضعیت ایرودینامیکی بهتری دارد.

این در حالیست که بسیاری از کارشناسان معقدند که در بازار پر رقابت فعلی، چنین طرح هایی می تواند باعث کاهش فروش ب ام و در مقابل رقبایی مانند مرسدس بنز S CLASS یا تسلا شود.

در هر حال طراح سری 7 معتقد است تغییراتی که انتقاداتی را در پی داشته اند، کارایی خودرو را افزایش داده و کاملا مثبت هستند. در ویدیوی زیر می توانید توضیحات - شاید هم توجیهات – آقای کژا را مشاهده فرمایید. نظر شما درباره صحبت های وی چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • HesamS
    HesamS | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    همه ی این انتقاد و یا تحسین ها بر میگرده به سلیقه شخصی. کسانی هستن که اصلا با قیافه و زبان طراحی بی ام و حال نمیکنن و برعکس هستند کسانی که اصلا موافق شکل طراحی بنز نیستن(مخصوصا خودم که اصلا از طراحی عقب هیچ مدل از بنز های سال ۲۰۱۷ به بعد خوشم نمیاد.)
    بعلاوه با عکس هیچوقت نمیشه به جزعیات نظر داد. منم تا وقتی که فقط عکس این فیس رو دیده بودم، قیافش زیاد به دلم ننشسته بود اما وقتی از نزدیک دیدمش واقعا معرکه شده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی