ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بزرگترین مسابقه رباتیک جهان
علمی

رکوردهای گینس: بزرگترین مسابقه رباتیک جهان با حضور ۳۰ هزار دانش پژوه [تماشا کنید]

مسابقه VEX Worlds موفق شد سال گذشته با حضور ۳۰ هزار دانشجو و دانش آموز در قالب ۱۰۷۵ تیم، رکوردهای گینس را بکشند و بزرگترین مسابقه رباتیک جهان لقب گیرد. [digivideo] [/digivideo] این مسابقه به مدت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

مسابقه VEX Worlds موفق شد سال گذشته با حضور ۳۰ هزار دانشجو و دانش آموز در قالب ۱۰۷۵ تیم، رکوردهای گینس را بکشند و بزرگترین مسابقه رباتیک جهان لقب گیرد.

این مسابقه به مدت سه روز در شهر لوییویل ایالت کنتاکی برگزار شد و در پایان تیم‌هایی از کشور کانادا، چین، انگلستان و آمریکا موفق شدند جوایزی کسب کنند و در بخش‌های مختلف آموزش رباتیک نظیر تفکر محاسباتی، کار تیمی و کد نویسی بهترین دنیا لقب گیرند.

این مسابقه به صورت جهانی برگزار شده و در پایان کشور‌های چین، کانادا و آمریکا موفق شدند به ترتیب در سطوح دبستان، دبیرستان و دانشگاه، مقام اول را کسب کنند.

بزرگترین مسابقه رباتیک جهان

Dan Mantz مدیر عامل REC Foundation کمپانی طراح این مسابقه می گوید:

«بسیار مهم است که ما توجه دانش آموزان را از سنین پایین به حوزه های STEM ( برگرفته از سر واژه‌های ریاضیات، مهندسی، تکنولوژی و علوم) جلب کنیم. مخصوصاً باید امتیازاتی برای دختران این حوزه در نظر بگیریم تا آنها اشتیاق خود را از دست ندهند. ما با طراحی بازی‌های متفاوت سعی داریم بستر جالب و بامزه‌ای برای آموزش این موضوعات فراهم کنیم و توجه کودکان و نوجوانان را به این بخش جلب نماییم.»

طی این سری مسابقه دانش پژوهشان موظف بودند چندین چالش مهندسی را که مسئولین به شکل یک بازی بزرگ طراحی کرده بودند را پشت سر بگذارند و مراحل را پشت سر هم طی نمایند.

بزرگترین مسابقه رباتیک جهان

هر تیم شرکت کننده در یک مرحله وظیفه داشت تا یک ربات خلاقانه طراحی کند و با همان ربات، چالش‌هایی را پشت سر بگذارد. هدف چالش بعدی این بود که ربات هر تیم بتوانند امتیاز بیشتری از تیم مقابل ثبت کند. داوران تمامی عملکرد تیم ها را بر اساس خلاقیت، همکاری و ارتباطات مقابل بررسی می‌کردند و در پایان به آنها نمره می‌دادند.

در پایان این مسابقه سه روزه، از چالش‌های پیش رو برای مسابقه مقدماتی سال بعد رونمایی شد تا دانش پژوهشان بتوانند برای سری VEX IQ سال ۲۰۱۹ میلادی آماده کنند. علاوه بر این مسئولین گینس نیز روز پایان این مراسم شرکت کردند تا گواهی این مسابقات به تیم برگزارکننده تحویل دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی