ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درخت بنسای
علمی

درخت بنسای ۴۰۰ ساله ای که از بمب اتمی هیروشیما جان سالم به در برد

بعد از بمباران اتمی هیروشیما در سال ۱۹۴۵، ده ها هزار نفر از مردم ژاپن جان خود را از دست دادند. با این حال اما یک درخت بنسای و خانواده ای که از آن نگهداری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

بعد از بمباران اتمی هیروشیما در سال ۱۹۴۵، ده ها هزار نفر از مردم ژاپن جان خود را از دست دادند. با این حال اما یک درخت بنسای و خانواده ای که از آن نگهداری می کردند از آن فاجعه جان سالم به در بردند. در ادامه ژاپن این گیاه تزئینی را به ایالات متحده آمریکا هدیه داد تا حسن نیت خود را به کشور متخاصمی که حالا از هم پیمانانش است نشان دهد.

در سال ۱۹۷۶ یعنی حدود سی سال بعد از فاجعه هیروشیما ماسارو یاماکی مالک درخت بنسای جان سخت آن را به نشانه دوستی به باغ ملی آمریکا هدیه داد و جالب است بدانید که تا چندین دهه بعد ماجرای این درخت پنهان ماند.

مالک درخت بنسای ۳۰ سال بعد از فاجعه هیروشیما آن را به نشانه دوستی به آمریکا هدیه داد

این صنوبر سفید ژاپنی که به آن صنوبر یاماکی هم گفته می شود حالا تقریبا ۴۰۰ سال عمر دارد و ماجرای آن نهایتا در سال ۲۰۰۱ میلادی فاش شد؛ یعنی درست زمانی که نوه یاماکی بازدیدی غیرمنتظره از باغ ملی آمریکا داشت و از مدیران آن سوال کرد که آیا میتواند درخت بنسای پدربزرگش را ببیند یا خیر.

درخت بنسای
تصویری که نوه یاماکی بعد از بازدید از باغ ملی آمریکا در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد

مسئول موزه بعد از اطلاع از ماجرا یاماکی جوان را به ناهار دعوت کرد و آنجا بود که نوه مالک اصلی درخت بنسای اعلام کرد خانواده اش چندین نسل است کسب و کار پرورش درخت بنسای در هیروشیما دارند.

در سال ۱۹۴۵ میلادی که آمریکا بمب اتمی خود را روی مردم هیروشیما ریخت، پنجره های محل پرورش درخت بنسای فرو ریختند اما این درخت ظریف زنده ماند. البته به خاطر پرتاب تکه های شیشه روی درخت بدنه آن در برخی نواحی آسیب هایی دید اما از آنجا که مالک مرکز به همراه خانواده اش چند کیلومتری دورتر از محل فرود بمب زندگی می کردند آسیبی به آنها نرسید.

همانطور که در بالا اشاره شد مالک این درخت ماجرای هدیه دادنش به آمریکا را تا همین چند سال پیش فاش نکرد اما آنطور که جک ساستیک مدیر موزه گفته دیواری که در مجاورت درخت بوده احتمالا از آن در برابر بمب محافظت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    جالب اینجا که یک تحقیق منتشر شده بود اینقدر ژاپنی ها عاشق آمریکا شدن که ۸۰ درصد زن های ژاپنی تو نظرسنجی گفته بودن مرد های آمریکایی رو به مرد های ژاپنی برای ازدواج ترجیح میدن

  • آریا
    آریا | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    عقل رو فقط این ژاپنی ها داشتن . به جای شعار دادن مرگ فرستادن خودشون رو تغییر دادن و انتخاب درستی انجام دادن. الان هم چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا هستن

  • molavy
    molavy | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    اینقدر که آمریکا اینور اونور حمله کرده و بمب انداخته این مدت اگر قرار بود همه
    به ازای هر بمب درخت بدن جنگل های آمازون آمریکای شمالی بود الان

مطالب پیشنهادی