ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رجیستری آنلاین
تکنولوژی

ثبت آنلاین اطلاعات گوشی‌های مسافری از گمرک به سامانه همتا امکان پذیر شد

سامانه ثبت گوشی‌های مسافری گمرک به صورت آنلاین به سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا) متصل شد. سامانه اطلاع رسانی رجیستری گوشی‌های تلفن همراه با اعلام این خبر گفت: «با این اتصال، به محض پرداخت ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۰

سامانه ثبت گوشی‌های مسافری گمرک به صورت آنلاین به سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا) متصل شد.

سامانه اطلاع رسانی رجیستری گوشی‌های تلفن همراه با اعلام این خبر گفت: «با این اتصال، به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه تلفن همراه در گمرک، کد فعال‌سازی به شماره همراه مسافر پیامک می‌شود.»

پیش از این، اطلاعات از گمرک، به صورت دوره‌ای و در قالب فایل برای همتا ارسال می‌شد اما در حال حاضر با اتصال این دو سامانه، در صورت ثبت موفق شناسه IMEI در گمرک و پرداخت عوارض، کد فعال سازی به صورت آنی، برای شماره همراه مسافر پیامک شده و کاربر تلفن همراه می‌تواند از طریق درگاه‌های سامانه همتا، دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی کند.

اخیرا قوانین سایت رجیستری برای ثبت گوشی‌های مسافرتی با تغییرات مختلفی روبرو بود، قرار شد مسافرانی که تا پیش از این می‌توانستند چندین موبایل وارد و ثبت کنند، تنها یک گوشی آن هم به شرط داشتن بلیت برگشت وارد و رجسیتر کنند. موضوعی که منجر به اعتراض شدید فعالان بازار موبایل شد و اعتصاب فروشندگان پاساژ علاءالدین را به دنبال داشت.

رجیستری آنلاین

درپی این واکنشات جلسه‌ای با حضور اعضا و فعالان بازار موبایل و مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد که در نتیجه آن سایت ثبت گوشی مسافری دوباره برای همه باز شد تا مسافران بتوانند تنها یک موبایل را با کد ملی و بدون نیاز به بلیت برگشت ثبت کنند. «مهدی محبی» رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی در این رابطه به دیجیاتو گفته بود:

«قرار شد تا اطلاع‌ثانوی بار دیگر وضعیت سامانه سایت ثبت گوشی مسافری به حالت ۳ روز قبل بازگردد و همه چه مسافر و چه غیر مسافر بتوانند یک عدد گوشی در یک سال را احراز کنند.»

گفتنی‌ست میان فروشندگان بازار موبایل شایعه شده‌ است که ثبت گوشی‌های مسافری در سایت رجیستری فقط تا پایان فروردین ۹۸ امکان پذیر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza rajabi
    reza rajabi | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    حالا از کجا باید پیگیر شم!!! خدا کنه گرفتار این مشکلات احمقانه نشید که باعث و بانیش نیستید و بخاطر بی عرضگی یه مشت احمقه

  • reza rajabi
    reza rajabi | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    من یه گوشی از یه سایت چینی خریدم با ارسال رایگان به ایران رفتم گمرک هزینه اش و پرداخت کردم و مسئول گمرک کارهای رجیستریشو انجام داد
    حالا بعد از 50 روز غیرفعال شده بدون اینکه کد رجیستری بیاد
    آقای وزیر جوان هم مثل بقیه پیرهای دولت فقط حرف می زنه حرف می زنه و فقط حرف می زنه

مطالب پیشنهادی