ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 10 آپدیت‌های حاوی باگ را به طور خودکار پاک خواهد کرد

گاهی اوقات آپدیت‌های نرم‌افزاری ویندوز در عوض آنکه مشکلی را حل کنند، باری به مشکلات قبلی اضافه می‌کنند. به همین خاطر مایکروسافت تصمیم گرفته که با ارائه راهکاری نگذارد که این آپدیت‌های مشکل‌دار روی سیستم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

گاهی اوقات آپدیت‌های نرم‌افزاری ویندوز در عوض آنکه مشکلی را حل کنند، باری به مشکلات قبلی اضافه می‌کنند. به همین خاطر مایکروسافت تصمیم گرفته که با ارائه راهکاری نگذارد که این آپدیت‌های مشکل‌دار روی سیستم کاربران باقی بماند؛ حالا ویندوز می‌تواند بروزرسانی‌های مشکل‌دار را پاک کند.

با توجه به گفته مایکروسافت وقتی که کامپیوتر نتواند ویندوز را بالا بیاورد و هیچکدام از راه‌های جایگزین هم دردی را دوا نکنند، این ویژگی فعال شده و آپدیت جدید حذف می‌شود. با حذف بروزرسانی، ویندوز خود به خود درایورهای قبلی دستگاه و آخرین فایل‌های سیستمی را بازیابی می‌کند تا کاربر مثل قبل به کارش ادامه بدهد.

هر آپدیت مشکل‌داری هم که پاک می‌شود، مایکروسافت آن را به مدت 30 روز از دسترس کاربران خارج خواهد کرد. البته کاربر اگر خواست همچنان می‌تواند آپدیت جدید را دوباره نصب کند اما این زمان به ردموندی‌ها و شرکای نرم‌افزاری‌شان اجازه می‌دهد تا با آسودگی خاطر بیشتری باگ‌های آپدیت را برطرف کنند و در نتیجه‌ تجربه‌ای بهتر را برای کاربران ویندوز به وجود بیاورند.

حذف آپدیت های ویندوز 10
نمایی از پیغامی که موقع حذف آپدیت‌ها نمایش داده می‌شود.

اگرچه این راهکار جزو آپدیت‌های مهم ویندوز به‌شمار نمی‌رود اما با این حال نمی‌توان تاثیر زیاد آن روی ارائه یک تجربه کاربری بهتر را نادیده گرفت. لغو بروزرسانی‌های سیستمی روند ساده‌ای ندارد و انجام اتوماتیک آن توسط ویندوز، مشخصا خیال کاربران را راحت‌تر می‌کند. بد نیست بدانید چند روز پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد، شمار کاربران ویندوز ۱۰ از مرز ۸۰۰ میلیون گذر کرده است

اگر پیشبینی‌ها رنگ و بوی حقیقت به خودشان بگیرند، ویندوز ۱۰ تا پایان سال ۲۰۱۹ می‌تواند به یک میلیارد دانلود برسد. البته ویندوز ۱۰ همین الان نیز محبوب‌ترین سیستم عامل جهان دسکتاپ است؛ ماه گذشته موسسه Net Market Share اعلام کرده بود که سهم سیستم عامل ویندوز 10 از بازار جهانی به ۳۹.۲۲ درصد رسیده و موفق شده ویندوز 7 را با سهم ۳۶.۰۹ درصدی از بازار جهانی را پشت سر بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی