ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی بادز
تکنولوژی

کارشناسان iFixit: گلکسی بادز مثل ایرپاد یکبار مصرف نیست [تماشا کنید]

تعمیر سامسونگ گلکسی بادز بر خلاف مدل های رقیب به مراتب آسانتر خواهد بود. اگر ویدیو های iFixit را در سال های اخیر دنبال کرده باشید احتمالا می دانید که هدف از انتشار این ویدیو ها آموزش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

تعمیر سامسونگ گلکسی بادز بر خلاف مدل های رقیب به مراتب آسانتر خواهد بود.

اگر ویدیو های iFixit را در سال های اخیر دنبال کرده باشید احتمالا می دانید که هدف از انتشار این ویدیو ها آموزش اولیه تعمیر یا تعویض قطعات گجت ها است اما در این اواخر پیشرفت این گجت ها به ویژه در زمینه گوشی های هوشمند حتی باز کردن آنها را نیز مشکل شده است.

لوازم جانبی موبایل ها هم از این ترند در امان نمانده اند تا جایی که ایرپاد اپل از iFixit امتیاز تعمیر پذیری فوق العاده ضعیف صفر از ‍۱۰ را دریافت کرد چرا که امکان دسترسی به سخت افزارهای داخلی آن بدون تخریب کامل کیس وجود نداشت. کمتر کاربر یا حتی تعمیرکاری به تغییر این رویه امیدوار بود اما iFixit با انتشار ویدیوی کالبدشکافی و امتیاز تعمیر پذیری گلکسی بادز بسیاری را سورپرایز کرد.

این سایت پس از کالبدشکافی و بررسی گلکسی بادز امتیاز ۶ از ۱۰ را برای تعمیر پذیری آن در نظر گرفته که هرچند فوق العاده نیست اما به مراتب از عملکرد ایرپاد بهتر است. به گفته کارشناسان این سایت گلکسی بادز مثل ایرپاد «یکبار مصرف» نیست چرا که دو بخش هر کدام از گوشی ها با استفاده از گیره و مقداری چسب به هم متصل شده و به راحتی می توان آنها را از هم جدا کرد. علاوه بر این باتری سکه ای گلکسی بادز هم قابل تعویض است.

واضح است که کسب ۶۰ درصد از کل امتیاز  iFixit به این معنی است که امکان بهینه سازی های بیشتری هم وجود دارد. برای مثال برخی قطعات کیس شارژ گلکسی بادز با استفاده از کابل و چسب به مادربرد متصل شده اند و تعمیر آنها چندان آسان نخواهد بود. در نهایت این نوع طراحی ایربادهای بی سیم را باید گامی رو به جلو عنوان کرده اند که به خالی نشدن حساب بانکی کاربران کمک می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی