ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

1847a084-toyota-fuel-cell-electric-lunar-rover-project-1
خودرو

اخبار عجیب تویوتا؛ از شلیک گاز اشک آور تا توسعه خودروی ماه نورد [تماشا کنید]

شرکت تویوتا اخیرا پتنتی ثبت کرده که در آن با شناسایی راننده و دیگر سرنشینان از طریق تلفن همراه هوشمند، رایحه های مورد علاقه هر کدام از آنها در داخل کابین پخش می شود. اما ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

شرکت تویوتا اخیرا پتنتی ثبت کرده که در آن با شناسایی راننده و دیگر سرنشینان از طریق تلفن همراه هوشمند، رایحه های مورد علاقه هر کدام از آنها در داخل کابین پخش می شود.

اما آنچه که این پتنت را جالب تر و مهم تر کرده اینست در صورتی که دیگر سیستم های امنیتی خودرو ورود فردی به داخل کابین و تلاش برای روشن کردن موتور را غیر مجاز تشخیص دهند، بجای رایحه های معطر، گاز اشک آور متصاعد خواهد شد تا از سرقت احتمالی پیشگیری شود.

toyota-tear-gas-patent-application

اگر چه پیش از تویوتا چند برند دیگر از سیستم معطرسازی کابین برای آسایش بیشتر سرنشینان استفاده کرده اند، اما تلاش این کمپانی برای ارتقای امنیت خودروها از طریق سیستم مذکور، در نوع خود اولین به شمار می رود.

حال سوال مهمی که پیش میاید اینست در صورت تشخیص اشتباه راننده با سارقین یا وقوع تصادف آیا باز هم گاز اشک آور به داخل کابین پخش خواهد شد؟ تویوتا درباره این سناریوها فعلا توضیحاتی ارایه نکرده، هر چند ثبت پتنت نیز لزوما به معنای تولید چنین سیستمی نیست.

خبر دیگر درباره تویوتا اینکه این کمپانی با آژانس کاوش های هوا فضای ژاپن (JAXA) در راستای "بررسی احتمال همکاری در اکتشافات بین المللی فضا" به توافق رسیده اند.

06f007d8-toyota-fuel-cell-electric-lunar-rover-project-7

همانطور که پیشتر به اطلاعاتان رسانده ایم، در نخستین گام از این توافق تویوتا و JAXA در زمینه تولید خودروی ماه نورد با هم همکاری خواهند کرد. این خودرو از نوع پیل سوختی بوده و ظاهرا کابینی تحت فشار خواهد داشت.

47e35323-toyota-fuel-cell-electric-lunar-rover-project-2

گفته می شود علی رغم میزان محدود انرژی قابل انتقال به سطح کره ماه، خودروی ماه نورد تویوتا و JAXA توانایی پیمایش 10 هزار کیلومتر مسافت را دارا خواهد بود.

به گفته کویچی واکاتا معاون ارشد آژانس کاوش های هوا فضای ژاپن، خودروی ماه نورد باید تا سال 2029 آماده شود؛ اکتشافات فضایی نیز برای دهه 2030 میلادی برنامه ریزی شده است.

b0ea625a-toyota-fuel-cell-electric-lunar-rover-project-3-768x432

با توجه به جاذبه یک ششمی سطح کره ماه نسبت به زمین، وجود پستی و بلندی های بسیار و شرایط دمایی خاص، خودروی ماه نورد با چالش های زیادی روبرو خواهد شد.

695d1480-toyota-fuel-cell-electric-lunar-rover-project-4-768x432

آنطور که اعلام شده، خودروی ماه نورد ژاپنی ها طول و ارتفاعی به ترتیب برابر با 6 و 3.8 متر داشته و حجم فضای داخلی آن 13 متر مربع خواهد بود. همچنین در حالت عادی دو و در شرایط اضطراری تا چهار فضانورد امکان سوار شدن بر آن را خواهند داشت. تصاویر اولیه از وجود سه محور و شش چرخ در این خودرو حکایت دارند.

dc1f991e-toyota-fuel-cell-electric-lunar-rover-project-6

ناگفته نماند آقای آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا درباره اینکه دوام، عملکرد و تکنولوژی پیل سوختی این کمپانی با انتظارات پروژه JAXA مطابقت دارد، بسیار ابراز خشنودی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی