ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه بتای اندروید Q برای گوشی‌های سری پیکسل منتشر شد؛ آشنایی با برخی ویژگی‌ها

گوگل روز چهارشنبه اولین نسخه بتا اندروید کیو را منتشر کرد و حال به اطلاعات بیشتری از این سیستم عامل دسترسی داریم. در حال حاضر این نسخه برای گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال در ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

گوگل روز چهارشنبه اولین نسخه بتا اندروید کیو را منتشر کرد و حال به اطلاعات بیشتری از این سیستم عامل دسترسی داریم.

در حال حاضر این نسخه برای گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال در دسترس است. همچنین سازندگان اپ‌ها می‌توانند به کیت توسعه نرم‌افزار اندروید کیو از همین حالا دسترسی پیدا کنند.

آن‌طور که گوگل اعلام کرده، اندروید جدید از ویژگی‌های امنیتی بیشتری نسبت به گذشته بهره خواهد برد. ظاهرا باید منتظر توانایی بیشتر دوربین و هماهنگی بیشتر با گوشی‌های تاشو در این نسخه باشیم. جدا از این موارد، اندروید ۱۰ میزبان ویژگی‌های جدید دیگری هم خواهد بود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اندروید کیو
هماهنگی بیشتر با گوشی‌های تاشو از ویژگی‌های اصلی اندروید کیو خواهد بود.

آغاز به کار سریع‌تر اپلیکیشن‌ها

از زمان اندروید نوقا، با انتشار هر نسخه جدیدتر از سیستم‌عامل اندروید، باز کردن اپلیکیشن‌ها سریع‌تر از گذشته می‌شود. حال قرار است طی اندروید کیو، اپلیکیشن‌ها به محض باز کردن به طور کامل اجرا شوند. با استفاده از این نسخه، سازندگان اپ‌ها می‌توانند پروسه اجرای اپ‌ها را زودتر آغاز کنند که نتیجه آن دسترسی سریع‌تر کاربران به برنامه‌ها خواهد بود.

دسترسی سریع‌تر به تنظیمات گوشی

دیگر نیاز نخواهد بود تا برای رفتن به بخش تنظیمات، اپلکیشنی را ترک کنید. بر اساس اپلیکیشنی که شما در آن قرار دارید، این پنل گزینه‌های به‌خصوصی را شامل می‌شود و شما به تنظیمات خاصی دسترسی خواهید داشت. مثلا، هنگام استفاده از گوگل کروم به تنظیمات اتصال مانند حالت هواپیما، دیتا و وای‌فای دسترسی خواهید داشت.

کنترل بیشتر در به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی

در این نسخه شما با گزینه‌های بیشتری برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی طرف خواهید بود. جدا از سلب اجازه اشتراک گذاری موقعیت خود، می‌توانید گزینه‌هایی مانند دادن اجازه هنگام استفاده از اپ، هنگام حضور اپ در پس زمینه یا برای همیشه را بدهید.

امکان تنظیم میزان کارایی وای‌فای

در اندروید ۱۰ می‌توانید کیفیت اتصال خود به وای‌فای را مشخص کنید. این قابلیت در انجام بازی‌ها و تماس‌های صوتی تاثیر گذار خواهد بود.

امنیت بیشتر برای اپ‌ها

اندروید کیو از گزینه‌های بیشتری برای تایید هویت کاربر مانند Face ID استفاده خواهد کرد. همچنین امنیت لایه انتقال در این نسخه از سیستم عامل به TLS 1.3 خواهد رسید که در آن صورت گرفتن یک اتصال امن ۴۰ درصد سریع‌تر از نسخه قبلی خواهد بود.

یادآوری برای به‌روزرسانی

هنگامی که اپلیکیشنی را نصب کنید که از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید پشتیبانی کند، اندروید کیو به شما هشدار خواهد داد. در همین راستا قرار است طی تابستان پشتیبانی ۶۴ بیتی به تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی اضافه شود.

عمق مکانیکی

بسیاری از گوشی‌های هوشمند از یک حالت پرتره بهره می‌برند که با استفاده آن می‌توان پس زمینه عکس را محو کرد. تکنولوژی عمق مکانیکی این امکان را فراهم می‌کند تا بعد از گرفته شدن تصویر هم بتوان چنین تغییری را در تصاویر به وجود آورد. قرار است این ویژگی در اختیار سازندگان اپلیکیشن‌ها نیز قرار بگیرد.

اندروید کیو از ویژگی‌های دیگر مانند HDR10 پلاس نیز بهره خواهد برد. گوگل اعلام کرده است که طی ۱۷ اردیبهشت ماه باید منتظر اطلاعات جدیدی از اندروید 10باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    داره به ios نزدیک میشه

  • Morteza Jamalpour
    Morteza Jamalpour | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    کامل و کامل و کامل تر....چیییییی داره میشه اندروید ایول

مطالب پیشنهادی