ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

سرویس Firefox Send راه‌اندازی شد؛ اشتراک‌گذاری رایگان فایل‌ها تا ۲.۵ گیگابایت

موزیلا سال گذشته با راه‌اندازی سرویس Firefox Send سعی کرد اشتراک‌گذاری فایل‌ها را ساده‌تر از همیشه کند و حالا با توجه به اطلاعات به دست آمده، این سرویس بالاخره از مرحله تست خارج شده و هم‌اکنون ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۰

موزیلا سال گذشته با راه‌اندازی سرویس Firefox Send سعی کرد اشتراک‌گذاری فایل‌ها را ساده‌تر از همیشه کند و حالا با توجه به اطلاعات به دست آمده، این سرویس بالاخره از مرحله تست خارج شده و هم‌اکنون بقیه کاربران نیز با رفتن به آدرس send.firefox.com می‌توانند به رایگان از این ابزار استفاده کنند.

در حالت معمولی موزیلا محدودیت یک گیگابایت را برای آپلودها گذاشته ولی کسانی که اکانت فایرفاکس دارند (ساخت اکانت رایگان است) تا حداکثر ۲.۵ گیگایت نیز می‌توانند فایل‌ها را بارگذاری کنند. بعد از آپلود فایل، کاربر می‌تواند براساس تعداد دانلودها (دو بار، سه بار، چهار بار، پنج بار یا نهایت صد بار) تاریخ مصرف لینک را مشخص کند.

بعد از اینکه دانلودها به رقم مشخص شده رسید، لینک غیرفعال می‌شود. البته به عنوان راه جایگزین و برای وقت‌هایی که تعداد دانلود زیاد است، کاربر قابلیت این را دارد تا محدودیت زمانی برای لینک بگذارد. به این صورت که بعد از چند روز (حداکثر زمان قابل استفاده ۷ روز) لینک خود به خود از کار می‌افتد.

Firefox Send

با وجود اینکه موزیلا ادعا کرده که این سرویس اشتراک‌گذاری فایل بر پایه الگوریتم رمزگذاری سرتاسری (End-to-End) ساخته شده است اما برای اطمینان بیشتر می‌توان روی فایل‌ها رمز عبور گذاشت. بنابراین هنگام استفاده کاربر ابتدا باید رمز عبور را وارد کرده و سپس فایل مورد نظر را دانلود کند.

انتظار می‌رود در هفته آینده نسخه آزمایشی این سرویس برای اندروید منتشر شود. موزیلا Firefox Send را به عنوان جایگزینی برای ایمیل در نظر گرفته؛ وقتی می‌خواهید فایلی بفرستید و حجم آن بالا است، کافیست با استفاده از این سرویس به راحتی فایل‌ها را با بقیه به اشتراک بگذارید.

همچنین برای راه‌اندازی این سرویس، موزیلا سعی کرده تمام ابزارها و ویژگی‌های اضافه‌ای که سرویس‌های مشابه مثل Google Drive یا Dropbox دارند را حذف کند تا کاربران یک تجربه کاملا ساده داشته باشند و بدون هیچ پیچیدگی فایل‌ها را آپلود کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی