ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی ایرانی SplashToon؛ فستیوال بُرَنده رنگ‌ها

در این روزها که آرکیدهای رکوردی تازگی گذشته را ندارند و کچ اپ (Ketchapp) هم مثل همیشه پرکار نیست، اسپلش تون (SplashToon) حکم مرهمی را دارد که باعث می‌شود تمام این کاستی‌ها را از یاد ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

در این روزها که آرکیدهای رکوردی تازگی گذشته را ندارند و کچ اپ (Ketchapp) هم مثل همیشه پرکار نیست، اسپلش تون (SplashToon) حکم مرهمی را دارد که باعث می‌شود تمام این کاستی‌ها را از یاد ببرید. اسپلش تون با وجود اینکه از لحاظ محتوایی هنوز به آن گستردگی لازم نرسیده ولی ایده‌هایش به قدری خوب کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که تا مدت‌ها بازی را روی گوشی نصب خواهید داشت.

اسپلش تون ترکیبی از ایده‌هایی است که تاکنون بارها در بازی‌های مختلف دیده‌ایم. انگار سازنده از هر عنوانی یک قطعه برداشته، پازل خودش را ساخته و آن‌قدر هم این کار را درست انجام داده که به جای اینکه بازی ظاهری شلخته به خودش بگیرد توانسته تجربه‌ای مدرن‌تر و متفاوت از جنس گیم‌پلی محبوب aa را ارائه بدهد.

بازی در محیطی دایره‌ای شکل اتفاق می‌افتد و تنها وظیفه بازیکن این است تا با پرتاب چاقو به سمت موجودات درون این دایره، همه آن‌ها را از بین ببرد؛ چاقو دور محیط می‌چرخد و هر وقت که فرصت را مناسب دیدید کافیست روی صفحه بزنید تا چاقو پرتاب شود. بعد از اینکه همه شخصیت‌ها را زدید به محیط بعدی می‌روید و این چرخه هم تا زمانی که ببازید ادامه پیدا می‌کند.

این روند را بارها در بازی‌های مختلف دیده‌ایم و ویژگی که اسپلش تون را به اثری متمایزتر تبدیل کرده، اتصال زنجیروار شخصیت‌های درون دایره است. در aa و کلون‌هایش مجبورید چندین وسیله را به سمت محیط پرتاب کنید. اسپلش تون این پرتاب‌ها را به حداقل رسانده و هر بار یک چاقو به بازیکن داده می‌شود.

بنابراین بازیکن باید به‌گونه‌ای از این چاقو استفاده کند تا با برخورد به نقطه‌های این اتصال زنجیروار، موجودات از بین بروند. در واقع مهم نیست که تمام شخصیت‌های درون دایره را با همین یک چاقو هدف بگیرید و بزنید. همینکه چاقو به یکی از آن‌ها بخورد و اتصال از بین برود، بقیه نیز خود به خود نابود می‌شوند.

اسپلش تون
بازی ویژگی‌های جدیدش را دیر به دیر به گیم‌پلی اضافه می‌کند، در حالی که تزریق سریع‌تر المان‌ها می‌توانست تنوع بازی را افزایش بدهد.

با این ایده و البته به لطف طراحی خوب مرحله‌ها بازی هم سختی خودش را حفظ کرده و هم ریتم گیم‌پلی را افزایش داده است. چیزی که بازی‌های آرکید باید باشند: سریع، اعتیادآور و سرگرم‌کننده. استودیوی بازیسازی سیمرغ با تغییراتی که در گیم‌پلی aa ایجاد کرده توانسته با اسپلش تون به هر سه این اهداف برسد.

البته طراحی بازی (Game Design) تنها برگ برنده اسپلش تون نیست و گرافیک و بخش شنیداری به عنوانی مکملی موفق شده‌اند تا بازی این پرتاب چاقوها را لذت‌بخش‌تر از همیشه به تصویر بکشد. هر بار که چاقو به شخصیتی می‌خورد، می‌ترکد و رنگی در صفحه پخش می‌شود. این پخش شدن رنگ‌ها و در نتیجه صداهایی که به وجود می‌آیند، بازی را دوست داشتنی‌تر کرده‌اند.

اسپلش تون یکی از بهترین‌ بازی‌های ایرانی امسال است. بازی اگرچه خیلی از ایده‌هایش را وامدار معروف‌ترین‌های گوشی بوده اما با یک دستور پخت متفاوت، به‌گونه‌ای از آ‌ن‌ها استفاده کرده که در عین آشنا بودن بازی همچنان حرف‌های جدیدی برای گفتن داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهد آرکیدی سرگرم‌کننده و جذاب را تجربه کنید، اسپلش تون را از دست ندهید.

اسپلش تون

اسپلش تون

سازنده: استودیو بازی سازی سیمرغ قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 25.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amir
    Amir | ۳ فروردین ۱۳۹۸

    ⁦☹️⁩

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

    عالی بود

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

    میشه لینک کمکی بزارین ?

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

    من که از بازار بازی دانلود نمیکنم تمام برنامه و بازی هاش ویروسی هست هر وقت دانلود کردم گند زده به گوشیم

مطالب پیشنهادی