ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ تجربه بازی‌های ایکس باکس روی موبایل ممکن می‌شود؟

ظاهرا زودتر از آن‌چیزی که انتظار داریم به آینده نزدیک می‌شویم؛ مایکروسافت برنامه‌های زیادی برای «استریم بازی‌ها» دارد و چند روز پیش این کمپانی با اجرای بازی معروف فورتزا هورایزن ۴ روی یک موبایل اندرویدی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

ظاهرا زودتر از آن‌چیزی که انتظار داریم به آینده نزدیک می‌شویم؛ مایکروسافت برنامه‌های زیادی برای «استریم بازی‌ها» دارد و چند روز پیش این کمپانی با اجرای بازی معروف فورتزا هورایزن ۴ روی یک موبایل اندرویدی نشان داد که قدم‌های بزرگی در این زمینه برداشته است. ردموندی‌ها اسم این تکنولوژی را xCloud گذاشته‌اند.

با xCloud بازی‌های این کمپانی دیگر محدود به ایکس باکس وان و ویندوز ۱۰ نخواهند بود و به کمک یک اینترنت پرسرعت، می‌توانید عناوین برند ایکس باکس را روی هر دیوایسی و هر کجا که خواستید استریم کنید؛ پردازش بازی در بستر فضایی ابری اتفاق می‌افتد و دیگر نیازی به سخت‌افزارهای قدرتمند نیست.

مایکروسافت گفته این پروژه تا پایان امسال در دسترس کاربران اندروید قرار می‌گیرد و البته تا فراگیرتر شدن آن، مشخصا باید زمان خیلی بیشتری را صبر کنیم. اما هر چه که هست، تکنولوژی به سمت سرویس محور شدن پیش می‌رود و با این حساب تا سال‌های آینده دیگر بازی‌ها را می‌توان روی هر دیوایسی تجربه کرد.

هرچند اینکه ایران چه زمانی به این سطح از سرعت اینترنت برسد، خودش مسئله دیگری است. از xCloud که بگذریم به یکی از مورد انتظارترین ریسینگ‌های امسال می‌رسیم؛ Rush Rally 3 بالاخره تاریخ خورد و بازی در ۲۹ مارس (۹ فروردین) برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS منتشر خواهد شد.

Stardew Valley

بازی مزرعه داری

  • بازی آفلاین است

معرفی استاردو ولی (Stardew Valley) را با یک هشدار شروع می‌کنم: مراقب باشید؛ بازی آن‌قدر اعتیادآور است که می‌تواند مدت‌ها از کار و زندگی دورتان کند. بعد از انتظارات فراوان، بالاخره در هفته‌ای که گذشت نسخه اندروید استاردو ولی منتشر شد و حالا کاربران دیوایس‌های اندرویدی نیز می‌توانند طعم مزرعه‌داری با این بازی را بچشند.

شاید مهمترین ویژگی استاردو ولی، گستردگی زیاد فعالیت‌هایی است که می‌توانید انجام بدهید. در اینجا می‌توانید زمین کشاورزی را با گیاهان مختلف پر کنید، ماهی بگیرید، حیواناتی پرورش بدهید یا حتی با رفتن به روستا با بقیه اهالی آشنا شوید و دوستانی بیابید. استاردو ولی تاکنون جایزه‌های زیادی برده و اگر به عناوین شبیه‌سازی علاقه دارید، بازی را از دست ندهید.

Stardew Valley

Stardew Valley

سازنده: Chucklefish Limited قیمت: 7.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 366 / 207.17 مگابایت زبان:

Attack on Titan: Assault

  • بازی آنلاین است

سرانجام بازی موبایل الهام گرفته از انیمه حمله به غول (Attack on Titan) منتشر شد و اگر بخواهیم عجیب‌ترین اثر هفته را مشخص کنیم، هیچ گزینه‌ای بهتر از این بازی وجود ندارد. گیم‌پلی Assault بر پایه واکنش‌های سریع یا اصطلاحا Quick Time Eventها بنا شده است. در بازی قبل از هر ماموریت می‌توانید بین شخصیت‌های مختلف، گروهی را انتخاب کنید.

بعد از اینکه وارد میدان نبردها شدید و دکمه Fight را زدید، نیروها حرکت کرده و حالا تنها کاری که بازیکن باید انجام بدهید کلیک به موقع روی صفحه لمسی است؛ هر وقت کاراکتری به تایتان نزدیک شد، صفحه را لمس کنید تا حمله کند. اگر در زمان مناسب واکنش نشان دهید، ضربه قدرتمند‌تری به تایتان وارد می‌شود.

بعد از اینکه همه شخصیت‌ها حمله کردند، نوبت به تایتان رسیده و این روند نیز تا زمانی که یکی از دو گروه ببازد ادامه پیدا می‌کند. برای گیم‌پلی Assault، سازنده ایده عجیبی را پیاده کرده و مشخصا بعد از مدتی کوتاه بازی تازگی‌اش را از دست می‌دهد. با این حال برای طرفداران انیمه Assault تجربه خاطره‌انگیزی خواهد بود.

Attack on Titan: Assault

Attack on Titan: Assault

سازنده: GameSamba قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 66.34 مگابایت زبان:

Mr Jump World

  • بازی آفلاین است

Mr Jump World نسخه عمودی شده یکی از سخت‌ترین و بهترین پلتفرمرهای موبایل یعنی Mr Jump است. در اینجا نیز شخصیت اصلی خودش حرکت می‌کند و بازیکن تنها یک وظیفه دارد؛ در زمان مناسب روی صفحه اسمارت فون کلیک کند تا کاراکتر بازی از روی موانع بپرد و به خط پایان برسد. بازی هنوز برای اندروید منتشر نشده اما با توجه به سابقه استودیوی سازنده، احتمالا به زودی شاهد حضور این عنوان روی دیوایس‌های اندرویدی هم خواهیم بود.

Mr Jump World

Mr Jump World

سازنده: 1Button SARL قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 57.9 مگابایت زبان:

Alita: Battle Angel - The Game

  • بازی آنلاین است

همان ماجرای تکراری اکران یک فیلم بزرگ و انتشار بازی موبایلی با الهام از آن؛ Alita Battle Angel ماه پیش روی پرده‌های سینما رفت و با توجه به انتظارات زیادی که از فیلم وجود داشت، ساخت یک بازی موبایل از این اثر بعید به‌نظر نمی‌رسید. حالا Alita: Battle Angel - The Game اینجاست تا به این پیشبینی رنگ و بوی حقیقت ببخشد.

بازی عنوانی در سبک نقش آفرینی آنلاین به حساب می‌آید. در اینجا با انتخاب شخصیت خود می‌توانید به جنگ با هوش مصنوعی یا بقیه بازیکن‌ها بروید و با ارتقا کاراکترتان، قدرت‌های بیشتری بگیرید. امیدوارم حداقل برای فیلم شیرشاه (Lion King) دیزنی نیز مسیری مشابه را پیش بگیرد و بازسازی کوچکی از نسخه سگا جنسیس این بازی را منتشر کند.

Alita: Battle Angel - The Game

Alita: Battle Angel - The Game

سازنده: Allstar Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1500 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • acoleman
    acoleman | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

    توی ویکی پیدیا هم به بازی forza میگن فورزا نمیدونم این کلمه فورتزا رو از کجا درآوردین میشه بیشتر توضیح بدین اصلا این با کلمه پیتزا کاملا فرق داره

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

      کلمه Forza یک واژه ایتالیایی به معنای «قدرت» است. با تلفظ ایتالیایی «فورتزا» خونده میشه

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

    ناموسن قضیه این بازی های رو موبایل ایکس باکس رو برای ما بیشتر بشکافید مثلا اگه بخایم از این سیستم استفاده کنیم دقیقا چه چیز های نیاز داریم موبایل قوی ؟ ایکس باکس وان ؟ یا فقط یه گوشی با اینترنت قوی نیاز هست یا یکی از کنسول های ایکس باکس رو حتمی باید داشته باشیم میشه بیشتر و دقیقه تر در موردش حرف بزنید

    • irvani mohsen
      irvani mohsen | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

      ایکس باکس و موبایل و یا تبلت معمولی با اینترنت پر سرعت که متاسفانه با قیمت الان این وسایل باید ۱۰ تومنی پیاده شد.

      • Mamad Shafi
        Mamad Shafi | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

        اگه این همه چیز میخواد گور باباشون کسی که ایکس باکس با نت قوی داشته باشی دیگه واسه چی بیاد رو موبایل بازی کنه

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

      در کنسول‌ها و دیوایس‌های کنونی، وظیفه پردازش بازی‌ها رو سخت افزار دستگاه به عهده داره. اما Cloud Gaming این قابلیت رو فراهم می‌کنه تا پردازش بازی در بستر یک فضای اینترنتی انجام بشه. در نتیجه سرویس هم بازی رو روی دیوایس کاربر (کامپیوتر، کنسول یا موبایل - مهم نیست دیگه) استریم میکنه و بازیکن میتونه به بازیش ادامه بده. اینجوری نیاز به سخت افزارهای قدرتمند به حداقل میرسه و پردازش‌ها روی دوش اینترنت میره.

      نکته اینجاست برای دسترسی به این سرویس سرعت اینترنت خیلی بالایی نیاز داره و هنوز تکنولوژی نتونسته به این سطح برسه. به همین خاطر نسل نهم (پلی استیشن 5 و ایکس باکس بعدی) هم به همین شکل سنتی عرضه میشن و ممکنه برای نسل دهم دیگه شاهد فراگیری این تکنولوژی باشیم (با توجه به صحبت های سونی و مایکروسافت)

      xCloud سرویس گیمینگ فضای ابریه و ساز و کارش همینطوریه. اینکه بازی هاش چطوری تهیه بشه هنوز مشخص نیست ولی شایعات نشون میدن که مایکروسافت مسیری سرویس محور (مثل نت فلیکس) رو پیش میگیره. یعنی چی؟ یعنی با پرداخت ماهیانه هزینه‌ای میشع به بازی های این سرویس دسترسی داشت و با یک اینترنت خوب، روی هر دیوایسی تجربشون کرد

مطالب پیشنهادی