نکات جالب جدیدترین تریلر فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» که باید بدانید [قسمت اول]

نکات جالب جدیدترین تریلر فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» که باید بدانید [قسمت اول]

بعد از ماه ها صبر و گمانه زنی، تریلر کامل فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) منتشر شد که خبر از پخش اپیزود اول فصل نهایی سریال در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ (۲۵ فروردین ۹۸ می دهد). از زمانی که فصل هفتم سریال در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید، طرفداران بیشمار آن با اطلاع از هر گونه نکته جدیدی در مورد فصل پایانی و اتفاقات آن هیجانی تر شده و غیر از تیزرهای کوتاه و تریلرهای تبلیغاتی مبهم، سازندگان و بازیگران سریال در مورد اتفاقاتی که ممکن است در فصل نهایی «بازی تاج و تخت» رخ دهد به شدت رازدار بوده اند تا کسی از طرفداران نداند که در ۶ اپیزود پایانی حماسی ترین سریال تاریخ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

فصل پایانی سریال Game of Thrones

اگر چه تریلر جدید این سریال نیز نکات مبهم زیادی را همچنان مخفی نگه داشته اما جزییات کمی از اتفاقات فصل پایانی و بازگشت برخی از شخصیت های محبوب به داستان و نگاهی کوتاه به آغاز نبرد پایانی داستان در این تریلر فاش شده اند. از حضور اژدهایان در وینترفل تا درختان مرموز در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با نکات جالبی که در تریلر فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» برملا شده اند آشنا کنیم.

هشدار اسپویل: از آنجایی که در این مطلب اطلاعاتی ارائه می شود که ممکن است باعث اسپویل شدن اتفاقات فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» شود، پیش از مطالعه مطلب این موضوع را مد نظر قرار دهید.

آریا برای زندگی اش خواهد جنگید

فصل پایانی سریال Game of Thrones

از تمامی شخصیت هایی که در تریلر اخیر سریال «بازی تاج و تخت» حضور داشته اند، آریا استارک (مایسی ویلیامز) بخش زیادی از حضور در تریلر را به خود اختصاص داده است و در ابتدای اپیزود با سکانسی از دویدن دیوانه وار او در یک راهرو مواجه می شویم. در پایان فصل هفتم، آریا هنوز در وینترفل حضور داشت اما معلوم نیست که این راهرو متعلق به کجا باشد. بعد از این که طرفداران سریال او را در حال فرار با زخمی بزرگ که روی صورت داشت دیدند، ناگهان او را در حال سخن گفتن از اینکه مرگ چهره های زیادی دارد با یک شخص ناشناس و با حالتی آرام می بینیم، در حالی که یک خنجر سنگی ترسناک را در دست دارد. جای تعجب ندارد که آریا همچنان به مبارزه و کشتن تا پایان داستان ادامه دهد زیرا او مدت هاست که در حال انتقام گرفتن از کسانی است که خانواده او را قتل عام کردند اما تریلر جدید نشان می دهد که وی نبردهای ترسناکی را در فصل پایانی و تا انتهای داستان تجربه خواهد کرد.

کشتی گریجوی ها در حال حرکت است

فصل پایانی سریال Game of Thrones

جنگ داخلی بین بازمانده های خاندان گریجوی که خواهان تملک بر آیرون آیلندز در شمال هستند در فصل هفتم شدت بیشتری گرفت. یارا گریجوی (جما ولان)، خواهر ترسناک و بزرگ تر ثیون، توسط عموی دیوانه اش یورون به گروگان گرفته شده است تا ثیون را وادار به مبارزه کند. در حال حاضر یورون تمام قدرت و ارتش آیرون آیلندز را در اختیار دارد و در فصل قبلی ناوگان کشتی های یارا و کشتی های تارگرین را نیز از بین برده و به خدمت سرسی درآمده است اما زیاده خواهی های این مرد پایانی ندارد و در فصل نهایی نیز برای بدست آوردن قدرت بیشتر دست به هر کاری خواهد زد. اگر چه در تریلر جدید «بازی تاج و تخت» شاهد دستکم یک کشتی متعلق به گریجوی ها هستیم که با پرچم این خاندان و پر از سرباز در حال حرکت است، اما مشخص نبود که رهبری این کشتی را یورون یا ثیون بر عهده دارد که بدون شک نبردی درونی را در فصل پایانی بر سر یارا تجربه خواهند کرد. هر کسی که رهبری این کشتی مرموز را بر عهده داشته باشد، موهایی بلوند و زرهی طلایی دارد که هیچ شباهتی به ظاهر یورون و ثیون ندارد.

تورموند زنده است

فصل پایانی سریال Game of Thrones

در آخرین لحظات فصل هفتم «بازی تاج و تخت» پادشاه شب از اژدهای یخی جدید خود برای نابود کردن بخشی از دیوار ظاهراً غیرقابل نفوذ وستروس و باز کردن راه به سمت شمال استفاده کرد که سناریویی بسیا هولناک را برای فصل پایانی رقم خواهد زد. علاوه بر نابودی بخش بزرگ از دیوار که در سکانس پایانی اپیزود آخر فصل هفتم شاهد بودیم، طرفداران «بازی تاج و تخت» نگران سرنوشت دو نفر از شخصیت های دوست داشتنی سریال که قرار بود از دیوار در برابر سپاه مردگان محافظت کنند بودند؛ تورموند و بریک دونداریون. تورموند (کریستوفر هیوجو) که از زمان ورود به داستان یکی از شخصیت های محبوب سریال بوده است و به خاطر قدرت شمشیرزنی و علاقه اش به برین اهل تارث و حرکات و ژست های کمدی اش شناخته می شود مورد توجه قرار گرفته است.

از این رو وقتی که شاهد فرو ریختن دیوار بودیم بسیاری از تماشاگران سریال با این گمان روبرو شدند که او کشته شده است یا کشته خواهد شد. اما در تریلر جدید بار دیگر شاهد حضور تورموند در داستان هستیم که برای طرفداران سریال یک خبر بسیار خوشحال کننده است. بریک نیز زنده است هر چند در صورت مرگ نیز مانند دفعات گذشته می تواند از طریق جادوی سرخ نجات یافته و به زندگی بازگردد. بدین ترتیب با اطمینان می توان گفت که این دو شخصیت دوست داشتنی که از متحدان و نزدیکان جان اسنو هستند توانسته اند از حمله اولیه وایت واکرها جان سالم به در ببرند.

بیشتر بخوانید: سکانس‌های آزار دهنده‌ای که بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» را درمانده کردند [قسمت اول]

جان اسنو و دینریس تارگرین به برملا شدن راز خانوادگی خود نزدیک تر می شوند

فصل پایانی سریال Game of Thrones

مهم ترین و شوکه کننده ترین رازی که در طول فصل ششم سریال برملا شد این بود که جان اسنو فرزند حرام زاده ند استارک نبوده بلکه در واقع نام او ایگان تارگرین و وارث برحق تاج و تخت و البته برادرزاده دینریس تارگرین است که اخیراً با او وارد رابطه ای عاشقانه شده است. در حال حاضر عاشق و معشوق از راز خانوادگی خود بی خبر بوده و تنها شخصیت هایی که به طور کامل از رابطه خانوادگی بین این دو آگاهند، برن استارک و سامیول تارلی هستند که انتظار پیوستن مجدد به جان اسنو را می کشند. در تریلر جدید اشاراتی به زمان برملا شدن این راز برای جان و دینریس شده است و برخی از سکانس های تریلر جدید نشان از این موضوع دارد.

جان اسنو و دینریس تارگرین در حالی که بیشتر از همیشه به هم نزدیکند وارد وینترفل می شوند اما در دو سکانس مهم آن ها را در کنار هم می بینیم: گفتگویی خصوصی در سردابه های وینترفل جایی که مادر واقعی اسنو (لیانا استارک که رابطه ای عاشقانه با ریگار تارگرین، برادر دینریس داشته است) دفن شده است و همچنین سکانسی که این دو در کنار هم به دو اژدهای باقیمانده نزدیک می شوند که می تواند نشان دهنده این باشد که جان اسنو سوار یکی از دو اژدها خواهد شد. تنها سکانسی که به برن و سامیول می پردازد آن ها را در حال نگاه کردن دزدکی به یکدیگر می بینیم که می تواند لحظاتی قبل از برملا کردن راز بزرگ خانوادگی باشد.

اژدهایان وارد وینترفل خواهند شد

فصل پایانی سریال Game of Thrones

در ویدیویی که قبلاً از طرف شبکه HBO برای تبلیغات فصل پایانی «بازی تاج و تخت» در اوایل سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود آریا استارک را می دیدیم که برای اولین بار با تعجب به اژدهای دینریس نگاه می کرد اما در تریلر جدید تایید می کند که هر دو اژدهای باقیمانده دینریس به وینترفل خواهند آمد و سانسا استارک به عنوان بانوی جدید وینترفل حیرت زده اژدهایی را نظاره گر است که از بالای سرش عبور می کند. از قبل نیز مشخص بود که این اژدهایان برای فصل پایانی باز خواهند گشت زیرا نقشی بسیار مهم در مبارزه با وایت واکرها دارند اما ویسریون، اژدهای سوم دینریس، که اکنون در بند پادشاه شب قرار دارد در تریلر جدید سریال مشاهده نمی شود که می تواند بسیار گیج کننده و مبهم باشد.

با توجه به این که صدها سوال در مورد بازگشت ویسریون وجود دارد (اینکه آیا می تواند بار دیگر زنده شود یا آیا دینریس می تواند او را کنترل کند)، نپرداختن به او در آخرین تریلر «بازی تاج و تخت» تصمیمی عمدی از جانب سازندگان سریال است که اهمیت این اژدها را برای نبردهای پایانی داستان نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: پرمعناترین، جذاب ترین و به یادماندنی ترین دیالوگ های سریال «بازی تاج و تخت»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مصطفی اسفند ۲۵, ۱۳۹۷

    ادمای توی کشتی به نظرم گولدن کمپانین