ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پنج لانچر برتر اندروید در سال ۲۰۱۹ که منوی مجزای اپلیکیشن ندارند

یکی از مزیت‌های بزرگ استفاده از گوشی‌های اندرویدی امکان شخصی سازی‌های ظاهری آنهاست. در واقع اگر از لانچر‌های پیش فرض گوشی و محیط سیستم عاملی که سازنده‌ی تلفن هوشمندتان ایجاد کرده رضایت نداشته باشید، این ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

یکی از مزیت‌های بزرگ استفاده از گوشی‌های اندرویدی امکان شخصی سازی‌های ظاهری آنهاست. در واقع اگر از لانچر‌های پیش فرض گوشی و محیط سیستم عاملی که سازنده‌ی تلفن هوشمندتان ایجاد کرده رضایت نداشته باشید، این امکان را خواهید داشت که به سادگی با نصب لانچر های متفاوت ظاهر گوشی خود را تغییر دهید.

گوگل در پلی استور لانچر‌ها، بسته‌های آیکون و ویجت ساز‌های مختلفی را برای دانلود در دسترس قرار داده اما آنقدر تعدادشان زیاد هست که در صورت عدم آشنایی با آن‌ها به طور دقیق نتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید و چه بسا با انتخاب‌های اشتباه بازدهی گوشی‌تان را کاهش دهید.

بسیاری از لانچر‌ها همراه با App Drawer هستند- بخشی که همه‌ی اپلیکیشن‌های نصب شده را در کنار هم به شما نمایش می‌دهد- موضوعی که برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به معرفی برترین لانچرهایی بپردازیم که دارای App Drawer‌ نیستند. با ما همراه باشید.

۱. Smart Launcher 5

سال گذشته توسعه دهندگان Smart Launcher‌ نسخه‌ی پنجم لانچر خود را عرضه کردند که البته هدف اصلی آن ایجاد تغییرات ظاهری چشمگیر نبود و بیشتر در تلاش بودند تا دسترسی به مخاطبین و اپلیکیشن‌ها با سرعت بسیار بیشتری انجام شود.

لانچر

از مزایای این لانچر می‌توانیم به استفاده از صفحات ویجت کاربردی اشاره کنیم که می‌توانید در یک صفحه از گوشی از ویجت‌ها بهره ببرید. علاوه بر این Smart Launcher 5 آیکون‌ها و انیمیشن‌های متنوعی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

اما اصلی‌ترین مزیت آن شاید عدم استفاده از App Drawer و جایگزین کردن آن با بخشی باشد که به طور کاملا دسته بندی شده نرم افزار‌ها را به شما نمایش می‌دهد. تنها کافیست صفحه را به سمت راست یا چپ بکشید تا نرم افزار‌های مختلف نصب شده را در دسته‌بندی‌های متنوع مشاهده کنید. این دسته بندی‌ها شامل رسانه، ارتباطات، ابزار و بازی‌ها می‌شود.

لازم به ذکر است که می‌توانید دسته بندی‌های یاد شده را تغییر دهید و اپلیکیشن‌ها را در بخش‌های مختلفی که می‌خواهید بگذارید. البته این ویژگی تنها در نسخه‌ی پریمیوم که رایگان نیست در دسترس قرار گرفته است.

Smart Launcher 5

Smart Launcher 5

سازنده: Smart Launcher Team قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف مگابایت زبان:

۲. Home Launcher

کار با Home Launcher بسیار ساده است چرا که محیط کاربری آن اینگونه طراحی شده. همانطور که از نامش پیداست، لانچر یاد شده تلاش می‌کند تا توجه کاربر تنها معطوف به صفحه‌ی اصلی باشد. این اپلیکیشن دارای هیچکدام از ویژگی‌های خارق العاده و هوشمند دیگر لانچر‌ها نیست و تلاش کرده تا جای ممکن همه چیز را ساده طراحی کند.

اپلیکیشن Home Launcher همه‌ی نرم افزار‌ها را در صفحه‌ی اصلی قرار می‌دهد و کاربر می‌تواند مشخص کند که علاقه‌ای به تماشای نام اپلیکیشن‌ها زیر آیکون‌هایشان دارد یا خیر. البته لازم به ذکر است که در صورت استفاده از این لانچر نمی‌توانید تم یا ویجت‌های مورد استفاده‌ی خود را تغییر دهید که یکی دیگر از محدودیت‌های نرم افزار یاد شده به شمار می‌رود.

ABC (Home Launcher)

ABC (Home Launcher)

سازنده: artAmin قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف مگابایت زبان:

۳. Lens Launcher

اپلیکیشن Lens Launcher یکی از منحصر به فردترین لانچر‌های موجود در پلی استور به شمار می‌رود. تا حدی می‌توان گفت که لانچر یاد شده از لحاظ ظاهر و عملکرد شباهت‌هایی به Home Launcher دارد؛ اما Home Launcher همه‌ی آیکون‌ها را در صفحه‌ی اصلی قرار می‌دهد و برای یافتن برخی از اپلیکیشن‌ها باید صفحه را به پایین اسکرول کنید، در حالی که Lens Launcher با تغییر اندازه‌ی آیکون اپلیکیشن‌ها همه‌ی آن‌ها را تنها در یک صفحه جای می‌دهد.

در Lens Launcher باید با استفاده از ژست‌های حرکتی به بخش‌های مختلف صفحه بروید تا اپلیکیشن مد نظر خود را بیابید. همچنین با استفاده از روش مشابه می‌توانید روی بخشی از اپلیکیشن‌ها زوم کنید. از معایب آن می‌توانیم به عدم استفاده از ویجت‌ها و پشتیبانی از تاچ طولانی مدت اشاره کنیم. علاوه بر این‌ مسلط شدن به این لانچر مقداری زمان بر است.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید اندازه‌ و شکل آیکون‌ها، تم‌ها و الگو‌های لرزش گوشی را تغییر دهید. نرم افزار Lens Launcher کاملا رایگان است و تنها ۴ مگابایت حجم دارد.

Lens Launcher

Lens Launcher

سازنده: Nick Rout قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.9 مگابایت زبان:

۴. Niaggara Launcher

اپلیکیشن Niaggara Launcher هنوز در دست توسعه است و احتمالا تغییرات عمده‌تری را به خود ببیند اما همین حالا هم کاربران امکان استفاده از آن را خواهند داشت. این نرم افزار یکی از لانچر‌های خاص به شمار می‌رود که رویکردی منحصر به فرد دارد.

بعد از آنکه برای اولین بار این اپلیکیشن را اجرا می‌کنید از شما می‌خواهد تا ۸ اپلیکیشن مورد علاقه و پرکاربرد را مشخص نمایید تا در صفحه‌ی اصلی گوشی نمایش داده شوند. این نرم افزار‌ها به ترتیب حروف الفبا در صفحه‌ی اصلی قرار خواهند گرفت.

با زدن روی هر بخشی از لیست حروف الفبا، Niaggara Launcher با استفاده از انیمیشنی روان و دلنشین به شما اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی که با حرفی خاص شروع می‌شوند را نمایش دهد. سپس از سمت چپ می‌توانید به راحتی اپلیکیشن مد نظر خود را اجرا کنید.

از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار امکان ایجاد شخصی سازی در آیکون‌ها، مخفی کردن اپلیکیشن‌ها و همچنین اعمال برخی تغییرات در جستجوی داخلی گوشی است. نرم افزار یاد شده همچنین از ویژگی تاچ طولانی مدت پشتیبانی می‌کند و با نگه داشتن روی یکی از آیکون‌ها لیستی از گزینه‌ها به نمایش در خواهد آمد.

 Niagara Launcher ? fresh & clean (Unreleased)

Niagara Launcher ? fresh & clean (Unreleased)

سازنده: Peter Huber قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف مگابایت زبان:

۵. Action Launcher

اصلی‌ترین هدف اپلیکیشن Action Launcher این است که کاربر بتواند با سرعتی بالا اپلیکیشن مد نظر خود را بیابد. از لحاظ فنی نرم افزار یاد شده دارای App Drawer هست اما با پیمودن چند روش ساده می‌توانید آن را به طور کامل نادیده بگیرید.

اگر صفحه را از سمت چپ به راست بکشید، لیستی از اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود که به ترتیب حروف الفبا نمایش داده شده است. با استفاده از این لیست می‌توانید به جستجوی اپلیکیشن مورد نظر خود هم بپردازید.

Action Launcher دارای ویژگی‌های بسیار زیاد و متنوعی است. از امکان تغییر تم گرفته تا استفاده از ویجت‌های مختلف و کاربردی. با استفاده از اپلیکیشن Action Launcher قادر خواهید بود از بین تم‌های متفاوتی که به صورت پیش فرض در این نرم افزار قرار داده شده استفاده کرده و همچنین می‌توانید شفافیت المان‌های مختلف در صفحه‌ی اصلی را تنظیم کنید.

Action Launcher: Pixel Edition

Action Launcher: Pixel Edition

سازنده: Action Launcher قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 15 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

    عالی بود خسته نباشی

  • mostafa_erfani
    mostafa_erfani | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

    یه زمانایی لانچر yandex استفاده میکردم
    یادش بخیر اندروید داشتم

  • mahdi_asdn
    mahdi_asdn | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

    بشخصه نووا و مایکروسافت لانچرو میپسندم.

    قدیما go launcher هم خوب بود. البته قدیما

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

    poco luncher از همه ی اینا بهتره

مطالب پیشنهادی