ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تولید انبوه چیپ رم 12 گیگابایتی برای گوشی را آغاز کرد

کمپانی سامسونگ به تازگی از آغاز تولید انبوه چیپ رم 12 گیگابایتی LPDDR4X خود برای تلفن های هوشمند خبر داده که قرار است در گوشی های پرچمدار گران قیمت مورد استفاده قرار گیرد. به گفته سامسونگ، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

کمپانی سامسونگ به تازگی از آغاز تولید انبوه چیپ رم 12 گیگابایتی LPDDR4X خود برای تلفن های هوشمند خبر داده که قرار است در گوشی های پرچمدار گران قیمت مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته سامسونگ، با افزایش قابلیت های موجود در تلفن های همراه، نیاز به حافظه رم بیشتر نیز حس می شود و محصول جدید خصوصاً برای گوشی های تاشو و دستگاه هایی که از چند دوربین بهره می برند، ایده آل خواهد بود.

چیپ رم جدید برای گوشی‌های تاشو و دستگاه‌هایی که از چند دوربین بهره می‌برند، ایده‌آل خواهد بود

چیپ رم 12 گیگابایتی سامسونگ از نوع DRAM بوده و بر مبنای فناوری 10 نانومتری شرکت کره ای ساخته شده و احتمالاً همان سخت افزاری است که در نسخه سرامیکی گلکسی اس 10 پلاس و مدل 5G گلکسی اس 10 مورد استفاده قرار گرفته است. لازم به ذکر است که سامسونگ در حال حاضر علاوه بر رم 12 گیگابایتی مورد بحث، دو مدل رم 8 گیگابایتی LPDDR4X نیز تولید می کند.

رم 12 گیگابایتی

از آنجایی که ابعاد چیپ رم جدید کاهش یافته، فضای بیشتری برای گنجاندن باتری، دوربین یا سخت افزار مورد نیاز برای هوش مصنوعی و فناوری 5G فراهم شده است. در ضمن رم جدید با وجود سرعت مشابه با نسخه های LPDDR4 (که انتقال اطلاعات با سرعت 4266 مگابایت در ثانیه را ممکن می کنند) 10 درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

رم 12 گیگابایتی سامسونگ با فضای کاری بیشتر، تجربه روان تری از محیط کاربری و به خصوص بازی های سنگین (مانند PUBG) را ارائه کرده و انجام چند کار همزمان (مولتی تسکینگ) را برای گوشی آسان تر می کند. البته چیپ جدید احتمالاً قیمت بالایی هم دارد و تنها در بالاترین مدل های پرچمداران جدید به کار گرفته خواهد شد.

گفتنی است سامسونگ از افزایش تولید رم های 8 و 12 گیگابایتی LPDDR4X به منظور تأمین نیاز بازار خبر داده و اظهار داشته که محصول جدید، جایگاه این شرکت را به عنوان رهبر تولیدنندگان چیپ حافظه در دنیا مستحکم تر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی